راهنمایی تحصیلی 68 هزار دانش آموز خوزستانی برای ورود به پایه دهم

به گزارش شهر سرگرمی، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال جاری 68 هزار و 580 دانش آموز خوزستانی در 1828 مدرسه متوسطه اول، 12 مدرسه نمونه دولتی و 32 مدرسه شبانه روزی به پایه دهم راهنمایی تحصیلی می شوند.

راهنمایی تحصیلی 68 هزار دانش آموز خوزستانی برای ورود به پایه دهم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

کوروش مودت در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شناسایی و شناساندن استعداد، توانایی و علاقه دانش آموزان، یاری به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و جهت آینده شغلی و یاری به راهنمایی متوازن دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی بر اساس سیاست های توسعه ای کشور، از مهمترین اهداف اجرای طرح راهنمایی تحصیلی است.

وی ادامه داد: هر ساله و با شروع سال تحصیلی جدید، راهنمایی تحصیلی دانش آموزان شروع می گردد. سال جاری 68 هزار و 580 دانش آموز خوزستانی در هزار و 828 مدرسه متوسطه اول، 12 مدرسه نمونه دولتی و 32 مدرسه شبانه روزی در پایه نهم راهنمایی تحصیلی می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ملاک و عوامل راهنمایی تحصیلی دانش آموزان، بیان نمود: نظر دانش آموز، عملکرد تحصیلی دانش آموز، تاثیر نمرات تمام دروس دوره متوسطه اول، آزمون های مشاوره ای و نظرخواهی از دبیران و نظر مشاور تحصیلی و والدین از عوامل و ملاک های راهنمایی تحصیلی به حساب می آیند.

مودت در سرانجام با بیان اینکه راهنمایی تحصیلی یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش و مهم ترین و سرنوشت سازترین مرحله برای مشخص رشته در دوره متوسطه است، گفت: انتخاب رشته متناسب با استعداد و علاقه دانش آموز، آینده شغلی او را در زندگی فردی و اجتماعی تحت تاثیر قرار می دهد. راهنمایی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود پایه دهم از سال 95 و با هدف شناسایی استعدادها، توانایی ها، علایق و ویژگی شخصیتی دانش آموزان در سراسر کشور انجام می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1097

به "راهنمایی تحصیلی 68 هزار دانش آموز خوزستانی برای ورود به پایه دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایی تحصیلی 68 هزار دانش آموز خوزستانی برای ورود به پایه دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید