نمایش صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه صنایع دستی شنزن چین

به گزارش شهر سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه بزرگ صنایع دستی شنزن چین به نمایش درمی آید.

نمایش صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه صنایع دستی شنزن چین

با تور سفر چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

کامبیز مشتاق گوهری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زاهدان گفت: هماهنگی های لازم برای حضور صنعتگران استان در بخش صنایع دستی در نمایشگاه بزرگ صنایع دستی شنزن چین انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا هماهنگی های لازم با اتاق ایران و چین و همچنین کنسولگری ایران در چین برای استقبال از ظرفیتهای صنایع دستی و هنرهای سنتی استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون اقدامات خوبی بمنظورتشکیل انجمن فراورینمایندگان و صادرنمایندگان صنایع دستی استان اجرا شده که این فرایند با تاکید بر حمایت از رونق فعالیت های بخش خصوصی در حوزه بازرگانی و صادرات ادامه خواهد داشت.

مشتاق گوهری توضیح داد: شرکت در نمایشگاه ها یکی از روش های بازاریابی و فروش است که نقش موثری در فراوری و رونق مالی و کاهش بیکاری دارد.

وی با تاکید بر حمایت از فراوریات صنایع دستی تاکید نمود: صنایع دستی با قابلیتهای تزئینی و کاربردی تنها با استفاده از دست و ابزار ساده ساخته می شوند و نقش مهمی در ایجاد کسب و کارهای خانگی ایفاء می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: قالیچه، سوزن دوزی، چادربافی، نمدمالی، سفره بافی، سفالگری، سکه دوزی، خامه دوزی از جمله صنایع دستی استان هستند.

گوهری ادامه داد: قالی و قالیچه های سیستان یکی از اصیل ترین و کهن ترین صنایع دستی کشور در کشور است که مرهون تلاش و روحیه شاد و پُرتوان زن سیستانی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 637

به "نمایش صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه صنایع دستی شنزن چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه صنایع دستی شنزن چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید