نصب تابلو های دوزبانه در مناربازار صومعه سرا

به گزارش شهر سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از نصب تابلوهای دوزبانه در مناربازار صومعه سرا به منظور معرفی این اثر تاریخی ارزشمند به گردشگران خبر داد.

نصب تابلو های دوزبانه در مناربازار صومعه سرا

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، شهرود امیرانتخابی پنج شنبه 22 اسفندماه 98 ضمن اعلام این خبر گفت: مناره آجری گسکر (مناره بازار)، یکی از زیباترین و باشکوه ترین بناهای برجای مانده از دوره سلجوقی است که در 9 کیلومتری غرب شهرستان صومعه سرا بناشده است و این اثر در تاریخ 25 اسفند 1378 با شمارهٔ ثبت 2681 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او اضافه نمود: با توجه به افزایش بازدید از این اثر تاریخی ارزشمند و به منظور معرفی هرچه بیشتر این مناره آجری، تابلویی به دو زبان انگلیسی و فارسی در محل تردد گردشگران نصب شده است و نصب تابلوهای دوزبانه در سایر آثار تاریخی شاخص ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان مطرح نمود: این تابلوها باهدف معرفی، حفاظت از آثار ملی و نیز آگاه سازی از مجازات اسلامی در رابطه با تخریب بناهای تاریخی، تهیه و نصب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان شرح داد: استان گیلان با دارا بودن 538 بنا و 492 محوطه تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، رتبه چهارم به لحاظ تراکم آثار تاریخی را در کشور دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 833

به "نصب تابلو های دوزبانه در مناربازار صومعه سرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب تابلو های دوزبانه در مناربازار صومعه سرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید