نجات چهار نفر از یک دره در محدوده توچال

به گزارش شهر سرگرمی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات چهار نفر که در یک دره در اطراف توچال گرفتار شده بودند اطلاع داد.

نجات چهار نفر از یک دره در محدوده توچال

سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگاران درباره حادثه گرفتار شدن افرادی در ارتفاعات تهران اظهار کرد: ساعت 13:22 دقیقه روز جاری یک مورد حادثه گرفتار شدن افراد در ارتفاعات تهران، منطقه توچال به سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله گروه نجات 16 مستقر در ایستگاه 64 منطقه ولنجک به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: با هدایت کوهنوردانی که در آن منطقه گرفتار شده بودند به سرعت موقعیت این افراد شناسایی شد. این افراد در عمق یک دره که خارج از راستا اصلی کوهپیمایی بود گرفتار شده بودند.

ملکی گفت: دو خانم حدود 33 و 40 ساله و دو آقای حدود 33 و 17 ساله در عمق دره گرفتار شده بودند. محل گرفتار شدن آن ها در دره ای بود که شیب زیادی داشت و هنوز برف های آن محدوده آب نشده بود؛ این افراد هم راستا را گم نموده بودند و قادر به بالا آمدن از دره نبودند.

وی اضافه کرد: آتش نشانان با احتیاط کامل این افراد را از راستا صعب العبور که جای تردد افرادی که دانش کوهنوردی ندارد نبود بیرون آوردند.

ملکی گفت: یکی از توصیه های کارشناسان و متخصصان کوهنوردی این است که افراد به هیچ عنوان از راستا های اصلی خارج نشوند.

وی ادامه داد: با کوشش اتش نشانان و با احتیاط کامل این اکیپ چهار نفره به خارج از دره منتقل شدند و به ایستگاه پنج توچال رسیدند. خوشبختانه با هماهنگی مسئولین تلکابین که همکاری خوبی با سازمان آتش نشانی دارند این افراد به ایستگاه پایین منتقل شدند و عملیات ساعت 17:50 دقیقه به خاتمه رسید.

ملکی گفت: خوشبختانه مورد مصدومیت وجود نداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1519

به "نجات چهار نفر از یک دره در محدوده توچال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات چهار نفر از یک دره در محدوده توچال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید