ناتو قصد ندارد به حضور نظامی خود در دریای سیاه انتها دهد

به گزارش شهر سرگرمی، نماینده ویژه دبیرکل ناتو در امور قفقاز جنوبی با متهم کردن روسیه به بی ثبات کردن اوضاع امنیتی منطقه، بر مواضع بروکسل درباره تعلق کریمه به اوکراین و آزادی تردد دریایی تأکید نموده و گفت: به حضور در دریای سیاه ادامه خواهیم داد.

ناتو قصد ندارد به حضور نظامی خود در دریای سیاه انتها دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، جیمز آپاتورای نماینده ویژه دبیرکل ناتو در مسائل مربوط به قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی در جریان سفر خود به تفلیس (مرکز گرجستان) گفت که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به حضور نظامی خود در منطقه دریای سیاه ادامه داده و همکاری ها با شرکای خود در این منطقه را تقویت خواهد نمود.

این مقام ناتو در مصاحبه با شبکه اول تلویزیون گرجستان و در تفسیر حادثه رخ داده در دریای سیاه با مشارکت ناوشکن دیفندر انگلیس، با اشاره به اینکه مقامات لندن اطلاعات مربوط به این حادثه را به بروکسل ارائه داده و اکنون مقامات ناتو تصویر روشنی از آنچه رخ داده دارند، اضافه کرد: مواضع ناتو در رابطه با موضوع آزادی تردد دریایی در آب های بین المللی و این واقعیت که شبه جزیره کریمه به اوکراین تعلق داشته و نه به روسیه، کاملا قاطع و تعیین است. مقامات مسکو باید درک نمایند که کشورهای متحد در ناتو هرگز درباره این اصول امتیازی نداده و بر آنها اصرار دارند.

آپاتورای یادآور شد: آنطور که اطلاع دارم کشتی دیفندر پس از این حادثه به گرجستان هم سفر کرد. بدین ترتیب، این یک تعهد مشترک بین متحدان ناتو در زمینه تأمین امنیت منطقه دریای سیاه و رعایت این اصول در این راستاست.

نماینده ویژه دبیرکل ناتو در عین حال روسیه را به ادامه اقدامات بی ثبات نماینده در منطقه متهم نموده و گفت: روسیه تسلیحات نظامی، از جمله سیستم های موشکی تازه خود را در شبه جزیره کریمه مستقر نموده که آزادی تردد برای کشتی ها در این منطقه را سخت و در معرض خطر قرار میدهد. ولی ناتو به منظور حمایت از متحدین خویش در منطقه، همچنان در آب های دریای سیاه حضور خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1657

به "ناتو قصد ندارد به حضور نظامی خود در دریای سیاه انتها دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو قصد ندارد به حضور نظامی خود در دریای سیاه انتها دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید