مهم ترین مراحل اخذ ویزای کانادا

به گزارش شهر سرگرمی، مباحث در خصوص اخذ ویزای کانادا آنقدر قدیمی است که شاید عده ای تمایلی به شنیدن مجددش نداشته باشند؛ اما نکته مهم در خصوص ویزای کانادا، تب داغ همیشگی ایرانیان برای رسیدن به آن است و همین مسأله سبب شده است که در فضای مجازی، بحث ها روز به روز گسترش یابد و سؤالاتی در خصوص چگونگی رسیدن به ویزای کانادا و وقت سفارت کانادا و… در ذهن گردشگران شکل بگیرد.

مهم ترین مراحل اخذ ویزای کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اما فارغ از تمام مصائب و سختی هایی که ویزای کانادا بر متقاضیانش تحمیل می نماید، به دست آوردن این ویزا به معنی سفر به کشوری ست که ویژگی های استثنایی و حیرت آوری دارد و در کنار طبیعت فوق العاده حیرت آورش، جزو مترقی ترین کشورهای دنیا به شمار می رود.

یکی از مهم ترین مراحل اخذ ویزای کانادا، دریافت وقت سفارت است که بسیاری از متقاضیان این ویزا را دچار مشکل می نماید. همانطور که می دانید، به دلیل عدم فعالیت سفارت کانادا در ایران، وقت سفارت کانادا باید از کشوری واسط اخذ گردد. یعنی متقاضیان ویزا مجبور به سفر به یکی از کشورهای نزدیک ایران نظیر ارمنستان و امارات و ترکیه هستند و باید مراحل انگشت نگاری و چهره نگاری را در یکی از این کشورها طی نمایند.

این در حالی ست که بهتر است کلیه مدارک موردنیاز ویزای کانادا، در سایت سفارت کانادا بارگذاری شوند؛ چرا که سفارت کانادا به درخواست های آنلاین زودتر از درخواست های حضوری پاسخ می دهد. روال کار به این صورت است که متقاضی درخواستش را در سایت سفارت ثبت می نماید و هزینه ویزای موردنظر را به صورت آنلاین و از یکی از درگاه های مسترکارت، ویزا کارت و یا پی پال پرداخت نموده و مدارک مورد نیازش را به صورت اسکن شده در سایت بارگذاری می نماید. پس از این مرحله یک ماه زمان دارد تا برای انجام انگشت نگاری به یکی از دفاتر VAC در اطراف ایران سفر کند. البته این دفتر باید در همان کشوری باشد که متقاضی برای آنالیز مدارک از سفارت کانادا در آن کشور وقت گرفته است.

واضح است که مهم ترین مرحله اخذ ویزای کانادا تکمیل مدارک خواهد بود؛ اما این مرحله نیازمند وجود شرایطی ست که دولت کانادا از متقاضی ورود به کشورش انتظار دارد. شرایطی که گاه آنقدر خاص می شوند که باید به صورت انفرادی در خصوص آن ها مصاحبه گردد. اما بهتر است خیالتان را از همین ابتدا راحت کنیم! کشور کانادا برای صدور ویزاهای توریستی به در خصوص حساب های اقتصادی و بندهایی که گردشگران را به ایران متصل می نماید سخت گیر است؛ به این معنی که هر چقدر امکان حضور طولانی مدت شما در کانادا کمتر باشد، ویزای شما راحت تر صادر می گردد.

در خصوص ویزاهای خیر توریستی و مهاجرتی هم سخت گیری های زیادی وجود دارد که معمولاً بیش از 60 درصد از متقاضیان ویزا، مؤفق به اخذ آن نمی شوند. از همه این ها گذشته، بهتر است که پیش از اقدام برای اخذ ویزای کانادا، با کارشناسان ویزا در خصوص شرایط خود صحبت کنید تا از هدر رفتن زمان و هزینه جلوگیری گردد. به این نکته توجه کنید که در صورت رد شدن درخواست ویزا، هزینه هایی که برای انجام انگشت نگاری و اخذ وقت سفارت کانادا پرداخته اید، به شما باز نخواهند گشت.

منبع: مجله سفر
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 835

به "مهم ترین مراحل اخذ ویزای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین مراحل اخذ ویزای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید