مقایسه معلم خصوصی حضوری با فیلم های آموزشی

به گزارش شهر سرگرمی، مقایسه معلم خصوصی حضوری با فیلم های آموزشی، یکی از موضوعات مورد توجه پدر و مادرها است. بیشتر پدر و مادرها تمایل دارند برترین امکانات تحصیلی را برای پیشرفت و موفقیت تحصیلی فرزند خود فراهم نمایند؛ به همین علت از روش های مختلفی استفاده می نمایند.

مقایسه معلم خصوصی حضوری با فیلم های آموزشی

ثبت نام در کلاس های آموزشی و تهیه فیلم های آموزشی از جمله روش های موفقیت تحصیلی هستند. بدون شک، والدین برای رسیدن به یک تصمیم گیری درست، به اطلاعات کامل تری احتیاج دارند؛ ما در این مقاله دو روش یادگیری معلم خصوصی حضوری و فیلم های آموزشی را به صورت کاملاً دقیق با هم آنالیز می کنیم. پیشنهاد می کنیم اگر شما هم در دوراهی این تصمیم گیری هستید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

معلم خصوصی حضوری بهتراست یا فیلم های آموزشی؟

دانش آموزان در هر پایه تحصیلی که هستند، بعد از برنامه ریزی درسی به آموزش و تکرار بیشتر مطالب درسی احتیاج دارند؛ در واقع، تکرار و تدریس مجدد مطالب درسی، به دانش آموزان این امکان را می دهد که بتوانند ضعف های درسی خودشان را رفع نمایند.

بیشتر دانش آموزان در کلاس، تمرکز خوبی برای یادگیری مطالب درسی ندارند؛ شلوغی فضای کلاس، صحبت با همکلاسی ها و از همه مهم تر فراموش کردن مطالب درسی از جمله عواملی هستند که چالش های زیادی را برای یادگیری دانش آموزان ایجاد می نمایند.

با توجه به تمام این موضوعات، دانش آموزان برای رسیدن به برترین نتیجه روش های مختلفی را امتحان می نمایند. تدریس معلم خصوصی یا فیلم های آموزشی از جمله این روش ها هستند.

دانش آموزان برای رسیدن به پاسخ این سؤال که معلم خصوصی حضوری بهتراست یا فیلم های آموزشی، باید در قدم اول معیارهای انتخاب این دو روش آموزشی را به درستی بشناسند.

تفاوت های معلم خصوصی حضوری و بسته های آموزشی

معلم خصوصی حضوری با بسته های آموزشی، تفاوت های مختلفی دارد که پدر و مادرها با شناخت این تفاوت ها می توانند خیلی راحت تر تصمیم گیری نمایند. با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس، بیشتر پدر و مادرها استرس و نگرانی های زیادی از شرایط تحصیلی فرزند خود دارند. با توجه به اهمیت شناخت این روش های آموزشی، ما در این قسمت این تفاوت ها را آنالیز می کنیم:

انعطاف پذیری ساعت تدریس

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو روش آموزشی، انعطاف پذیری ساعت آموزش است؛ زمانی که شما برای پیشرفت تحصیلی فرزندتان از کلاس های حضوری استفاده می کنید، در اصل محدودیت زمانی خاصی را برای یادگیری دانش آموزتان تعریف کردید. در کلاس های خصوصی، دانش آموزان باید در زمان مشخصی سر کلاس درس حاضر شوند.

نقطه مقابل کلاس های حضوری، فیلم های آموزشی هستند؛ روشی که در آن دانش آموزان بالاترین انعطاف پذیری را تجربه می نمایند. دانش آموزان با استفاده از فیلم های آموزشی، می توانند بدون هرگونه محدودیت، درس بخوانند و تکرار و تمرین اصولی را تجربه نمایند.

انعطاف پذیری فیلم های آموزشی، اصلی ترین علت علاقه مندی دانش آموزان به این روش آموزشی است.

قابلیت تکرار مطالب آموزشی

تکرار و تمرین اصلی ترین شرط یادگیری مطالب درسی است؛ دانش آموزان با تکرار و تمرین اصولی می توانند یادگیری بهتری را تجربه نمایند. در بیشتر مواقع، برای اینکه دانش آموزان بتوانند مطالب کتاب را بهتر یاد بگیرند احتیاج به تکرار و مرور مجدد مطالب درسی دارند.

یکی از ویژگی های فیلم های آموزشی، قابلیت تکرار مطالب درسی است؛ دانش آموزان با مشاهده فیلم های آموزشی می توانند به راحتی مطالب درسی خود را تکرار نمایند.

اطلاع از نقاط ضعف و قوت دانش آموزان

خیلی از پدر و مادرها اعتقاد دارند که معلم خصوصی حضوری، نقاط ضعف و قوت فرزندشان را آنالیز می نماید و متناسب با شرایط فردی دانش آموزشان تدریس را انجام می دهد. این موضوع تا حدودی درست و منطقی است.

این دسته از پدر و مادرها اعتقاد دارند که فیلم های آموزشی، سطح بالاتری را پوشش نمی دهد و فضای مناسبی را برای پیشرفت فردی دانش آموزشان فراهم نمی نماید.

به طور کلی، برای جواب به تمام این سؤال ها و دغدغه ها، بهتره که شما به این موضوع مهم توجه کنید که سطح تدریس تمام فیلم های آموزشی یکسان نیستند. شما با آنالیز فاکتورهای انتخاب برترین فیلم های آموزشی می توانید تجربه بهتری از یادگیری داشته باشید.

امکان پرسش و پاسخ

بیشتر افراد قابلیت پرسش و پاسخ کلاسی را یکی از اصلی ترین مزایای معلم خصوصی حضوری می دانند؛ از نظر این افراد، امکان پرسش و پاسخ در فضای کلاس مهم ترین فاکتور برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است.

بدون شک، اینکه دانش آموزان بتوانند فضای تعاملی کلاس را تجربه نمایند، یک اصل مهم در یادگیری است؛ اما، مشکل درست از جایی آغاز میگردد که دانش آموزان به دلایل مختلفی سؤالات خودشان را از معلم نمی پرسند. دلایلی مانند خجالت، عدم اعتمادبه نفس و گاهی بی حوصلگی از جمله دلایل اصلی این موضوع است!

در چنین شرایط شایعی، دانش آموزان نمی توانند اشکالات درسی خودشان را مطرح نمایند و طبیعتاً نمی توانند درک درستی از مطالب درسی خود داشته باشند.

بیشتر دانش آموزان به دلایل مختلفی از سوال پرسیدن در کلاس درس اجتناب می نمایند و حتی با وجود معلم خصوصی، سوالات خود را به صورت دقیق نمی پرسند. کم رویی و استرس دانش آموزان موقع سوال پرسیدن از جمله دلایل این موضوع است.

همه این موضوعات باعث می گردد که والدین در پی یک روش اصولی تری باشند؛ روشی که از طریق آن بتوانند، فرصت یادگیری بهتری را برای فرزند خود فراهم نمایند. استفاده از فیلم های آموزشی یکی از همین روش های اصولی است؛ دانش آموزان با استفاده از فیلم های آموزشی می توانند با خیال راحت تری مباحث درسی خود را مرور نمایند و با آنالیز مجدد تمامی مباحث کتاب، اشکالات درسی خودشان را به شکل بهتری رفع نمایند.

ویژگی برترین فیلم های آموزشی

با توجه به آنالیز های صورت گرفته، فیلم های آموزشی یکی از برترین روش های یادگیری هستند؛ دانش آموزان با استفاده از فیلم های آموزشی می توانند با خیال راحت تری درس بخوانند و یادگیری بهتری را تجربه نمایند؛ در حال حاضر فیلم های آموزشی مختلفی برای یادگیری بهتر مطالب درسی ارائه شده که انتخاب برترین فیلم آموزشی یکی از دغدغه های اصلی پدر و مادرها است.

والدین با شناخت ویژگی های این دسته از فیلم ها، می توانند با خیال راحت تری پیشرفت تحصیلی فرزند خود را دنبال نمایند. این ویژگی ها به ترتیب عبارت اند از:

  • تدریس خط به خط مطالب درسی؛

  • تدریس از طریق برترین معلمان کشور؛

  • آموزش از سطح پایه تا پیشرفته؛

  • حل انواع نمونه سؤالات برای تثبیت بهتر یادگیری.

چرا دانش آموزان بسته های معلم خصوصی پرش را انتخاب می نمایند؟

گروه آموزشی پرش به عنوان اولین تولیدنماینده فیلم های معلم خصوصی، تجربه ای متفاوت را برای دانش آموزان ایجاد نموده است؛ دانش آموزان پس از طراحی برنامه ریزی کنکور یا برای دیگر پایه ها، با استفاده از بسته های معلم خصوصی پرش، می توانند در هر سطح تحصیلی که هستند، یادگیری به شیوه نوین را تجربه نمایند.

بسته های معلم خصوصی پرش، با تدریس خط به خط مطالب درسی و مباحث کتاب، این امکان را به دانش آموزان می دهد که در هر سطح تحصیلی بتوانند یادگیری خود را ارتقا دهند.

جمع بندی مقایسه معلم خصوصی حضوری با فیلم های آموزشی

مقایسه معلم خصوصی حضوری با فیلم های آموزشی، از جمله موضوعاتی است که بیشتر پدر و مادرها تمایل دارند از آن باخبر باشند؛ پدر و مادرها با اطلاع از فاکتورهای انتخاب برترین روش آموزشی می توانند شرایط بهتری را برای فرزند خود فزاهم نمایند.

فیلم های آموزشی متعددی برای ارتقای یادگیری دانش آموزان وجود دارد. والدین با اطلاع از ویژگی های برترین فیلم های آموزشی، می توانند برترین روش یادگیری را برای فرزند خود انتخاب نمایند. گروه آموزشی پرش با ارائه فیلم های آموزشی ویژه پایه های تحصیلی مختلف، فرصتی عالی را برای یادگیری تمامی دانش آموزان فراهم نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1402 بروزرسانی: 9 شهریور 1402 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2235

به "مقایسه معلم خصوصی حضوری با فیلم های آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه معلم خصوصی حضوری با فیلم های آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید