معرفی کوه واشنگتن؛ به جهنم یخی خوش آمدید!

به گزارش شهر سرگرمی، کوه واشنگتن (Mount Washington) یکی از بلندترین قله ها در منطقه شمال شرقی ایالات متحده و برجسته ترین کوه در منطقه شرق رودخانه می سی سی پی است. پیش از این که ساکنان اروپایی به این منطقه بیایند، نام آنجا کوه آگیوکوچوک (Mountain Agiocochook) به معنای خانه روح بزرگ (Home of the great spirit) بود، اما امروزه این منطقه را بیشتر با نام خانه بدترین نقطه آب و هوای دنیا (Home of the worlds worst weather) می شناسند.

معرفی کوه واشنگتن؛ به جهنم یخی خوش آمدید!

کوه واشنگتن در منطقه معتدل آب و هوایی واقع است، اما شرایط آب و هوایی آن از حالت اعتدال خارج شده و شبیه آب و هوای منطقه ها قطبی است. سرمای بسیار زیاد، بارش یکسره برف در تمام طول سال، وجود مه متراکم، یخ بستگی سنگین و وزش بادهای استثنایی و غیرمعمول از ویژگی های شاخص و برجسته کوه واشنگتن است. جالب اینجا است که قله این کوه ارتفاع زیادی ندارد (6.288 پا)، اما با این وجود این منطقه بدترین شرایط آب و هوایی کل کره زمین را حتی در مقایسه با کوه های بسیار بلندتر همچون اورست (Everest) دارد.

همان طور که در تصویر بالا می بینید، ایستگاه آب و هوایی این منطقه که در بالای کوه قرار گرفته است، با چند زنجیر به زمین متصل شده است تا باد آن را با خود نبرد!

کمترین دمایی که تا به حال در این منطقه به ثبت رسیده است، دمای 46- درجه سانتی گراد بوده که تنها قطب جنوب نسبت به این دما سردتر است. بیشترین سرعت وزش باد که در این منطقه محاسبه شده ، 231 مایل بر ساعت معادل 372 کیلومتر بر ساعت بوده است که این عدد برای مدتی طولانی، رکورددار بیشترین سرعت وزش باد روی کره زمین در قرن بیستم بود. این رقم حتی سنگین ترین طوفان ها را نیز پشت سر می گذاشت. خود قله به طور میانگین 110 روز از سال را در باد و طوفان سپری می نماید که همین امر باعث کاهش شدید میانگین دما می گردد. در تاریخ 6 ژانویه 2004، قله کوه به دمای 42- درجه سانتی گراد رسید و وزش باد با سرعت 87.5 مایل بر ساعت معادل 140.8 کیلومتر بر ساعت را متحمل شد که نتیجه وزش چنین بادی در این دما، بادی با دمای معادل 74.77- درجه سانتی گراد است!

شرایط فاجعه بار کوه واشنگتن به دلیل منطقه جغرافیایی آن است. قله کوه دقیقا در راستا تلاقی چند طوفان واقع شده است. طوفان هایی که به اقیانوس اطلس در شرق، منطقه خلیج و اقیانوس آرام در شمال غرب مربوط می شوند، عامل اصلی بروز سرما و باد شدید در قله کوه واشنگتن است. در ماه های فصل زمستان به دلیل اختلاف شدید دما بین منطقه شمال غربی و اقیانوس اطلس، جریان هوایی با فشار بسیار کم روی خط ساحلی به وجود می آید و همین امر باعث بروز تندبادهای شدید در قله می گردد.

به مدت 62 سال، کوه واشنگتن رکورد بیشترین سرعت وزش باد در دنیا را در اختیار داشت. در تاریخ 12 آپریل 1934، محققان کوه واشنگتن وزش بادی معادل 231 مایل بر ساعت را ثبت کردند. این رکورد تا سال 1996 نگه داشته شد تا اینکه در این سال محققان منطقه ای در استرالیا در طی طوفان الیویا (Olivia) وزش بادی معادل 253 مایل بر ساعت را به ثبت رساندند و رکورد کوه واشنگتن شکسته شد. ایستگاه آب و هوایی کوه واشنگتن در سال 1932 روی قله ساخته شد و این مکان نیز همچون دیگر مکان ها و ساختمان های این منطقه، برای اینکه وزش باد شدید نتواند آن ها را جابه جا کند، با زنجیر به زمین بسته شد!

منطقه کوه واشنگتن از نظر بارش برف نیز آمار و ارقام جالبی در اختیار دارد. میانگین بارش برف سالانه در این منطقه 280 اینچ در طول یک سال است. در ماه فوریه سال 1969، رکورد بارش برف به میزان 49.3 اینچ تنها در 24 ساعت به ثبت رسید. بروز چنین شرایط آب و هوایی نابسامانی به سرعت چارلز بروکس (Charles Brooks)، احداث کننده تشکیلات علمی و آنالیز وضع آب و هوایی منطقه کوه واشنگتن، را متقاعد کرد که این منطقه را خانه بدترین نقطه از نظر آب و هوایی در دنیا بنامد.

بد نیست بدانید که قله این کوه و ایستگاه تحقیقاتی آن، جاذبه توریستی محبوبی است. خود کوه نیز مکان محبوبی برای کوهنوردی است. وزش شدید باد در این منطقه باعث رونق و محبوبیت به پرواز درآوردن گلایدرها در آنجا شده است. برای آن دسته از افرادی که چندان به کوهنوردی علاقه ندارند، یک ریل مهیا شده است که گردشگران را مستقیما به نوک قله کوه واشنگتن می رساند. در ادامه با چند تصویر از این منطقه همراه باشید.

حال سؤال اصلی این است که آیا شما حاضر هستید برای ماجراجویی و کسب یک تجربه نو به کوه واشنگتن بروید؟

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1880

به "معرفی کوه واشنگتن؛ به جهنم یخی خوش آمدید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کوه واشنگتن؛ به جهنم یخی خوش آمدید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید