ماشین هایی که اتوماتیک ترمز می گیرند، پیشگیری از مرگ صدها نفر در تصادف، عکس

به گزارش شهر سرگرمی، دیجیاتو نوشت: همان گونه که سیستم هایی از این قبیل ایمنی سفرهای خودرویی را ارتقا داده اند، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک نیز می تواند جاده ها و سفرها را امن تر کند.

ماشین هایی که اتوماتیک ترمز می گیرند، پیشگیری از مرگ صدها نفر در تصادف، عکس

وظیفه سیستم ترمز AEB به راحتی از نام آن قابل حدس است. این سیستم در مواقعی که کامپیوتر مرکزی برخورد را حتمی تشخیص دهد، به طور اتوماتیک و در کسری از ثانیه وارد مدار می گردد. این سیستم با کاهش سرعت، یا از برخورد جلوگیری می نماید و یا شدت برخورد را کاهش می دهد.

نکته جالب اینکه به علت بازار رقابتی ایالات متحده، حدود 90 درصد از خودروهای تازه به فروش رسیده در خاک این کشور به سامانه ترمز اضطراری اتوماتیک مجهز هستند. بااین حال قانون گذاران آمریکا قصد دارند با تصویب قانون، آن 10 درصد را نیز مجبور به نصب سیستم AEB نمایند.

آمریکایی ها در نظر دارند با اجباری کردن نصب ترمز اضطراری اتوماتیک در خودروها، تلفات جاده ای خود را کاهش دهند.

آن کارلسون، مشاور ارشد NHTSA، می گوید آزمایش های مختلف مزایا و نقش سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک در نجات جان سرنشینان خودروهای سواری را حتی در سرعت های پایین اثبات نموده است. ازاین رو توسعه استفاده از آن می تواند جان افراد بیشتری را نجات دهد

روشن است که درصورت تصویب چنین قانونی، نصب سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، علاوه بر مدل های موجود، در خودروهای تازه نیز اجباری خواهد شد. به موجب این قانون، خودروهای مجهز به سیستم AEB باید بتوانند عابرین پیاده را حتی در شب هم تشخیص دهند و از وقوع تصادف جلوگیری نمایند. طبق گزارش Associated Press، خودروهای دارای این سیستم باید توانایی پیشگیری از برخورد تا سرعت 37 مایل یا 60 کیلومتر در ساعت را دارا باشند.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2206

به "ماشین هایی که اتوماتیک ترمز می گیرند، پیشگیری از مرگ صدها نفر در تصادف، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین هایی که اتوماتیک ترمز می گیرند، پیشگیری از مرگ صدها نفر در تصادف، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید