قدرنشناسی کیمیا علیزاده به سبک وطن فروشان، پشت به مردم، رو به وعده های پوشالی

به گزارش شهر سرگرمی، اگر روزگاری دنیا پهلوان تختی برای مردم همه کار می کرد و روی سکوی المپیک از آن ها می گفت و به آن ها تعظیم می کرد، ستاره های امروزی عصر لایک و به دنبال عافیت و حیات تهی از معرفت هستند.

قدرنشناسی کیمیا علیزاده به سبک وطن فروشان، پشت به مردم، رو به وعده های پوشالی

به گزارش، دوران پهلوانی و جوانمردی مدتهاست سپری شده. در دوران سلبریتی ها و غوغای لایک ها، دیگر نمی توان از ستاره ای انتظار پهلوانی و فتوت داشت. روزگاری این سرزمین بیشه پهلوانانی، چون تختی بود که از همه چیز به نفع مردم می گذشتند و هیچ چیزی را برای خود نمی خواستند. تختی و تختی ها ستاره هایی از دل مردم و برای مردم بودند، اما این روز ها همه چیز تغییر نموده، تختی و مرامش به خاطره ها پیوسته و دیگر خریداری ندارد.

حالا دوره لایک، زندگی لاکچری و ثروت اندوزی است و هر که بیشتر در این جهت تاخت و تاز کند، لاجرم بیشتر در قاب ها می نشیند. دوران معرفت و عیاری به سرانجام رسیده؛ هر چه زندگی لاکچری تر و زرق و برق بیشتر، لایک ها افزونتر. عافیت طلبی، منفعت دوستی، سودجویی و سهم خواهی رسم زمانه ما شده و ستاره ها با این شاخصه ها خودنمایی می نمایند.

اگر روزگاری جهان پهلوان تختی برای مردم همه کار می کرد و روی سکوی المپیک از مردم می گفت و به آن ها تعظیم می کرد، حالا ستاره های تازه به دوران رسیده به مردم پشت می نمایند تا در عافیت باشند. غوره هایی که هنوز مویز نشده، شاخ می شوند؛ شاخ هایی بر آمده از تعداد لایک ها و فالوئرها.

کیمیا علیزاده تکواندوکار تیم ملی زنان ایران با یک مدال نوبرانه المپیک چهره شد. ستاره تازه از راه رسیده ای که با این مدال سر به آسمان سائید و سیل تمجیدها، ستایش ها و تقدیر ها به سوی او روان شد. ستاره ای که با این مدال یک شبه از فرش به عرش رسید. ورزش ایران برای تمجید از کیمیا کم نگذاشت. عایدی او از این مدال ارزشمند حتی از بزرگترین ستاره های ورزش ایران بیشتر است. ستاره ای که همه جوره مورد حمایت و توجه چه از سوی مسئولین و چه از سوی مردم نهاده شد و لای پر قو بزرگ شد، اما ناگهان به همه چیز پشت پا زد.

ستاره ای که در تمام روز های بعد از المپیک با حمایت تمام و کمال فدراسیون روبرو بود و دستگاه ورزش برای او کم نگذاشت و حتی طعنه ها و نقد ها برای این حمایت بی شائبه را به جان خرید، اما او قدرشناس نبود.

خبر مهاجرت او به هلند در حقیقت یک واکنش نامهربانانه و بی رحمانه در قبال همه حمایت ها و توجهاتی بود که در طول این سال ها بی دریغ و بدون شائبه از او صورت گرفته. کیمیا علیزاده با این رفتار ثابت کرد عصر ستاره های پوشالی مدتهاست شروع شده؛ ستاره های سکه و سفر به جای پهلوانی و مردم دوستی؛ بندگان زر و زندگی.

مهدی علی نژاد سرپرست معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درباره اخبار مربوط به مهاجرت کیمیا علیزاده گفت: نقش حمایت های وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون تکواندو در دستیابی به موفقیت هایی که علیزاده کسب نموده را باید مورد توجه قرار داد. حتی در زمان آسیب دیدگی هایش، از حمایت همه جانبه مجموعه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون برخوردار بود. پاداش های خوبی به او داده و شرایطی مهیا شد که وی بتواند با پیگیری تمریناتش به موفقیتهایش در میادین ورزشی تداوم ببخشد.

سرپرست معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای تاکید نمود: گمان نمی کنم با وجود علاقمندی مردم به کیمیا علیزاده و مهیا بودن شرایط در کشور برای تداوم قهرمانی های این بانوی ورزشکار با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، او بخواهد با پرچم کشور دیگری مسابقه بدهد. ورزشکاران ما خود را سربازان وطن می دانند و افتخار زمانی به دست می آید که برای کشورشان به میدان بروند.

سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو در این باره گفت: طی این سال ها کمیته المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون تکواندو نهایت سعی و کوشش خود را در حمایت از علیزاده انجام داده اند و افتخارآفرینان ورزش کشورهمواره مورد حمایت همه جانبه مجموعه ورزش کشور بوده اند، اما در عین حال بزرگترین و مهمترین حامی بانوی مدال آور تاریخ المپیک ایران، مردم فهیم و قدرشناس کشورمان بوده اند.

پولادگر گفت: هیچکس نمی تواند حداقل در رابطه با خانم علیزاده مدعی گردد که به او بی مهری یا بی توجهی شده، چون شرایط او در ایران بگونه ای است که بیش از اینکه مسئولین به او توجه نمایند، مورد محبت و حمایت همیشگی مردم واقع شده است. حتی زمانی که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود ازدحام اقشار مردم و مسئولین برای عیادت از او به حدی بود که مسئولین بیمارستان و سایر بیماران دچار مشکل شده بودند. در مقابل این همه محبت و قدرشناسی چگونه می توان مدعی بی توجهی شد.

مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان با اشاره به کوشش های بانوی ملی پوش کشورمان در کسب افتخار برای ایران گفت: وزارت ورزش و فدراسیون مربوطه نیز با تمام وجود از وی حمایت کردند تا به مرحله قهرمانی و حضور در المپیک برسد و مردم مهربان ایران نیز قدرشناس ورزشکار عزیز خود هستند. البته این باور را هم دارم که این دختر خوب تکواندوی ایران، دعای مردم و حمایت های مسوولان در جهت موفقیتش را به یاد دارد و قدر آن عزتی که بین ملت ایران را دارد، هرگز فراموش ننموده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات ویژه برای بهبود مصدومیت علیزاده گفت: خاطره حمایت های مجموعه ورزش برای بهبود و کسب سلامت کیمیا و هماهنگی حوزه های مختلف برای اینکه وی دوباره به روز های اوجش بازگردد تا در آرامش فعالیت های ورزشی اش را در بخش قهرمانی و حرفه ای پیگیری کند و در صحنه های ورزشی بدرخشد، از اذهان افراد پاک نخواهد شد.

فرهادی زاد با بیان این نکته که تمامی حمایت های مادی و معنوی در زندگی فردی و در حوزه حرفه ای نیز امکانات برای ادامه تمریناتش مهیا بوده، گفت: با وجود اینکه تمام شرایط برای کیمیا مهیا بوده اساسا چه دلیلی برای بی توجهی ایشان می توان بیان نمود؟ امیدوارم این مساله در شرایط بهتری مورد آنالیز قرار بگیرد.

هادی ساعی با اشاره به مهاجرت کیمیا علیزاده گفت: مهاجرت برای بعضی ورزشکاران تبدیل به زیاده خواهی شده است. زیاده خواهی کار بسیار زشتی است و هر ورزشکاری باید اعتقاد داشته باشد که زیر پرچم کشور خود باقی بماند. قهرمانان ما در ایران و در این شرایط رشد کردند و نمی دانم یک مرتبه چه می گردد که یادشان می افتد راهی این کشور و آن کشور شوند و لذت آنجا را بیشتر از عزت ایران دوست دارند. به نظر من پناهندگی یک ذلت بزرگ برای هر شخص و آدمی است.

قهرمان سابق جهان و المپیک در مورد شایعه مهاجرت کیمیا علیزاده و مانور رسانه های بیگانه در مورد عدم توجه مسئولان فدراسیون تکواندو و ورزش ایران به او گفت: اعتقاد دارم کیمیا علیزاده هر کجای جهان بود به اندازه ایران به او توجه نمی شد. در ایران توجه بیش از حدی به علیزاده شده و کجا به او کم توجهی شده است؟ حداقل می دانم در تکواندو هیچ کجای جهان شرایط ایران را ندارد و به خصوص توجهی که در این مدت به علیزاده شده به هیچ تکواندوکاری در جهان نمی گردد. اگر علیزاده بخواهد چنین تصمیمی بگیرد، جز لطمه به آبرویی که سال ها جمع نموده نتیجه دیگری برای او ندارد و در دراز مدت حتما برای او پشیمانی به دنبال خواهد داشت.

منبع: فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 662

به "قدرنشناسی کیمیا علیزاده به سبک وطن فروشان، پشت به مردم، رو به وعده های پوشالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرنشناسی کیمیا علیزاده به سبک وطن فروشان، پشت به مردم، رو به وعده های پوشالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید