فلش مموری در برابر هارد اکسترنال؛ کدام بهتر است؟

به گزارش شهر سرگرمی، اگر به هر دلیلی می خواهید از حافظه ذخیره سازی بزرگ تری بهره ببرید، احتمالا به فکر خرید فلش مموری یا هارد اکسترنال هستید. اما به غیر از بحث ظرفیت و قیمت، این دو چه تفاوت هایی دارند و کدام یک گزینه بهتری محسوب می شود؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.

فلش مموری در برابر هارد اکسترنال؛ کدام بهتر است؟

هارد اکسترنال؛ ارزان، پرحجم و کند

هارد های اکسترنال با توجه به قیمتی که دارند، ظرفیت بسیار بالایی را ارائه می دهند. با این حال مهم ترین ضعف آن ها سرعت پایین است. معمولا حداکثر سرعت خواندن و نوشتن این هاردها به 200 مگابایت در ثانیه می رسد. هاردهای اکسترنال رایج از نوع HDD محسوب می شوند که از دیسک چرخان استفاده می کنند. به همین خاطر زمانی که کابل آن را به کامپیوتر وصل می کنید، فعال شدن آن چند ثانیه طول می کشد. وقتی هم که زمان زیادی بلااستفاده باقی می ماند، هنگام انتقال فایل باید دوباره چرخش دیسک آغاز شود.

باتوجه به اینکه درون هارد اکسترنال HDD بازوی مکانیکی وجود دارد، باید مراقب استفاده از آن باشید زیرا ممکن است بر اثر یک ضربه کوچک هم دچار مشکل شود. بنابراین اگر سرعت هارد اکسترنال HDD اهمیت زیادی برای شما ندارد و نگران دوام پایین آن ها نیستید، چنین محصولی می تواند به خوبی نیازهای شما را برطرف کند. به عنوان مثال برای کارهایی مانند ذخیره سازی فایل هایی که گاهی اوقات به آن ها نیاز پیدا می کنید، هاردهای اکسترنال گزینه های ایدئالی هستند.

فلش مموری؛ کوچک و سریع

اگر ظرفیت اولویت پایین تری نسبت به اندازه و سرعت دارد، پس احتمالا فلش مموری گزینه بهتری برای شما محسوب می شود. روی هم رفته مهم ترین مشکل فلش مموری ها، ظرفیت پایین آن ها نسبت به هارد های اکسترنال است. اگرچه فلش مموری های مبتنی بر ظرفیت بالا هم در بازار وجود دارند، اما این مدل ها بسیار گران هستند.

گفتنی است فلش مموری ها فاقد قطعات متحرک هستند و به همین خاطر بدون هیچ تاخیری می توانند فرایند خواندن و نوشتن اطلاعات را آغاز کنند. همچنین به دلیل همین مزیت، دوام بالاتری دارند و در ضمنً باید به اندازه بسیار کوچک آن ها هم اشاره کنیم. در بین فلش مموری ها مدل های بسیار متنوعی وجود دارد و اگر سرعت برای شما اهمیت زیادی دارد، قبل از خرید حتما در مورد مدل های موردنظر خود تحقیق کنید. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید به آن توجه کنید، پشتیبانی فلش مموری از حداقل استاندارد USB 3.0 است. زیرا اگر صرفا از استاندارد های قدیمی تر USB پشتیبانی می کند، در زمینه سرعت با مسائل زیادی روبرو می شوید. البته اگر سیستم شما فاقد پورت USB 3.0 است، لازم نیست برای خرید فلش مموری به این ویژگی توجه کنید.

سخن آخر

بنابراین بین فلش مموری و هارد اکسترنال برنده مشخصی وجود ندارد و در نهایت با توجه به بودجه و نیازهایی که دارید، می توانید از بین آن ها دست به انتخاب بزنید.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2035

به "فلش مموری در برابر هارد اکسترنال؛ کدام بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلش مموری در برابر هارد اکسترنال؛ کدام بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید