فرستاده سازمان ملل: آتش بس در لیبی در آستانه فروپاشی است

به گزارش شهر سرگرمی، فرستاده سازمان ملل در امور لیبی با اشاره به اینکه آتش بس در این کشور در آستانه فروپاشی کامل است، درباره استمرار درگیری هشدار داد.

فرستاده سازمان ملل: آتش بس در لیبی در آستانه فروپاشی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، غسان سلامه فرستاده سازمان ملل در امور لیبی گفت که پس از حمله به فرودگاه معیتیقه در طرابلس، آتش بس در این کشور در آستانه فروپاشی کامل نهاده شده است.

سلامه اضافه نمود که فرودگاه معیتیقه و تعدادی از مناطق دیگر روز آدینه (دیروز) پس از گذشت سه روز از مذاکرات سیاسی ژنو، هدف حمله نهاده شد.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، سلامه گفت که به نظر می رسد آتش بس در لیبی تقریبا فروپاشیده است.

سلامه همچنین اشاره نمود که نمایندگان دو طرف لیبیایی اعم از دولت وفاق ملی به رهبری فایز السراج و ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر نشست ژنو در روز چهارشنبه گذشته را ترک کردند.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به و دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس(غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

این کشور از حدود یازده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست السراج تبدیل شده است، حفتر از حمایت های اقتصادی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت های قطر و ترکیه برخودارند.

سرنگونی شش پهپاد ترکیه

از سوی دیگر اتاق عملیات منطقه غربی وابسته به ارتش ملی تحت امر خلیفه حفتر از سرنگونی شش فروند پهپاد ترکیه ای اطلاع داد.

احمد المسماری سخنگوی نیروهای تحت امر خلیفه حفتر در صفحه فیس بوک خود نوشت: باندهای تروریستی سعی داشتند با استفاده از پهپادها به نیروهای ارتش ملی حمله نموده و اهداف غیرنظامی زیادی را هدف قرار دهند.

وی اضافه نمود که عملیات های شناسنایی راداری برای سرنگونی هواپیماهای دشمن ادامه دارد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 798

به "فرستاده سازمان ملل: آتش بس در لیبی در آستانه فروپاشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرستاده سازمان ملل: آتش بس در لیبی در آستانه فروپاشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید