شورای اروپا درباره بلاروس نشست اضطراری برگزار می نماید

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، چارلز میشل رئیس شورای اروپا، از برگزاری نشستی ویژه با حضور رهبران اتحادیه اروپا اطلاع داد تا طی آن درباره انتخابات بلاروس و ناآرامی های بعد از آن؛ رایزنی نمایند.

شورای اروپا درباره بلاروس نشست اضطراری برگزار می نماید

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این نشست در روز چهارشنبه و به طور مجازی برگزار خواهد شد.

میشل همچنین در ادامه پافشاری بر موضع اتحادیه اروپا مبنی بر غیرمنصفانه بودن فرایند انتخاباتی بلاروس، نحوه برخورد با معترضان این کشور را غیرقابل پذیرش توصیف کرد.

به گزارش خبرنگاران، اعتراضات خیابانی به آنچه معترضان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس می خوانند از یکشنبه گذشته و به دنبال اعلام پیروزی الکساندر لوکاشنکو با کسب نزدیک به 80 درصد آراء شروع شد.

در همین رابطه لوکاشنکو در اظهاراتی عنوان داشت که بلاروس با انقلاب رنگی روبرو است.

واژه انقلاب رنگی به مجموع اقداماتی که از سوی کشورهای غربی برای براندازی حکومت ها در کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی به کار گرفته می شود، اطلاق می شود.

لوکاشنکو با بیان این حرف و ذکر این مطلب که انقلاب رنگی در بلاروس فقط منحصر به بلاروس نشده و از مرزهای این کشور فراتر می رود خواهان یاری از سوی روسیه شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1120

به "شورای اروپا درباره بلاروس نشست اضطراری برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای اروپا درباره بلاروس نشست اضطراری برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید