زمین لرزه 5.9 ریشتری آذربایجان شرقی را تکان داد؛ 6 استان دیگر هم لرزید ، سه نفر کشته شدند ، کوه ریزش کرد؛ مسافران احتیاط نمایند

به گزارش شهر سرگرمی، زمین لرزه ای به بزرگی 5.9 ریشتر در ساعت این زمین لرزه در ساعت 02:17:03 بامداد روز آدینه 17 آبان در آدربایجان شرقی رخ داد.

زمین لرزه 5.9 ریشتری آذربایجان شرقی را تکان داد؛ 6 استان دیگر هم لرزید ، سه نفر کشته شدند ، کوه ریزش کرد؛ مسافران احتیاط نمایند

خبرنگاران - کانون این زمین لرزه، 20 کیلومتری ترک، 22 کیلومتری سراب، 29 کیلومتری ترکمن چای، 79 کیلومتری اردبیل و 124 کیلومتری تبریز در استان آذربایجان شرقی اعلام شده است.

نزدیکترین شهر به کانون این زمین لرزه که در عمق 2 کیلومتری زمین اتفاق افتاده است، شهر ترک شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی است.

این زمین لرزه که در ساعت 02:17:03 بامداد آدینه در عمق دو کیلومتری زمین به وقوع پیوست، استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، قزوین، البرز و دیگر استان های کشور را لرزاند.

این زمین لرزه در شهرهای زیادی از جمله تبریز، اردبیل، پیرانشهر، زنجان، رشت و طالقان احساس شده است.

8 گروه ارزیاب اورژانس در حال فعالیت هستند و تیم های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده و به استان های مجاور اعلام آماده باش شده است.

ریزش ساختمان از برخی روستاها گزارش شده و احتمال صدمات اقتصادی و جانی وجود دارد.

فرماندار سراب نیز گفت: حدود 70 نفر مصدوم در شهرستان سراب داشتیم که به صورت سرپایی درمان شدند. در برخی از روستاها تعدادی از احشام و حیوانات در زیر آوار مانده اند که با هماهنگی دهیاران و گروه های امدادی اقدامات لازم در حال اجرا است.

سخنگوی اورژانس کشور نیز از افزایش شمار جانباختگان زلزله آذربایجان شرقی به سه تن اطلاع داد. مجتبی خالدی گفت: گزارش های دریافتی از عوامل اورژانس مستقر در مناطق زلزله زده حاکی از این است که تا به این لحظه متاسفانه سه تن در زلزله استان آذربایجان شرقی جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی اورژانس کشور اضافه کرد: همچنین 20 نفر در پی این زلزله دچار مصدومیت شدند که خدمات درمانی به آنان ارائه شده است.

فرماندار میانه نیز از ریزش کوه در جاده میانه - بستان آباد بر اثر زلزله بامداد امروز اطلاع داد و گفت: جهت بازگشایی راستا ماشین آلات لازم توسط اداره راهداری شهرستان اعزام شده است.

بخشدار کندوان میانه هم از وقوع انفجاری در پمپ بنزین روستای بالیسین اطلاع داد و گفت: در حال آنالیز خسارت احتاقتصادی هستیم.

منبع: چمدان
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 500

به "زمین لرزه 5.9 ریشتری آذربایجان شرقی را تکان داد؛ 6 استان دیگر هم لرزید ، سه نفر کشته شدند ، کوه ریزش کرد؛ مسافران احتیاط نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین لرزه 5.9 ریشتری آذربایجان شرقی را تکان داد؛ 6 استان دیگر هم لرزید ، سه نفر کشته شدند ، کوه ریزش کرد؛ مسافران احتیاط نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید