روزهای خانه نشینی با کتاب در روزگارِ آلودگی

به گزارش شهر سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی یک پژوهشگر گفت: کتابچه پائولو جوردانو، با اسم در روزگارِ آلودگی یکی از کتاب هایی است که در دوران شیوع ویروس کرونا به مطالعه آن در خانه پرداختم، کتابی بود که توسط دوستانم در ارتباط با شرایط جامعه نیز توصیه شده بود.

روزهای خانه نشینی با کتاب در روزگارِ آلودگی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

میثم مجیدی بیان نمود: بنده به دلیل نوع فعالیتم در حوزه مسائل آب و محیط زیست و نیز مباحث مدیریتی و نوآوری، علاقه بسیاری به منابع و مراجع در این زمینه دارم که در این فرصت، تا کنون مسائل مدیریتی و تجارب مرتبط با آن را مطالعه کردم.

وی ادامه داد: در ایامی که به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به در خانه ماندن هستم گاه کتاب هایی که توسط سایر دوستان و اساتید در ارتباط با شرایط پیرامونی جامعه نیز توصیه شده بود، مطالعه کردم. کتابچه پائولو جوردانو، با اسم در روزگارِ آلودگی یکی از این مثال هاست. نویسنده جوان و سرشناس ایتالیایی درباره حال وهوای این روزهای همه ما با موضوع شیوع ویروس کرونا این کتاب را منتشر نموده که مطالعه آن خیلی زمان نمی برد و خواندن آن را توصیه می کنم.

این پژوهشگر مرکز پژوهشی آب و محیط زیست بیان نمود: در حوزه مدیریتی، کتاب هایی چون خون نحس، پدر پولدار پدر بی پول و عادت های اتمی، بسیار قوی هستند. همچنین سخنرانی های بسیار جذابی نیز در حال حاضر وجود دارد که گاه ضمن نقد و آنالیز کتاب ها، فیلم ها و حوادث و شرایط روز، فضای خاصی برای ارتقاء آگاهی مخاطب فراهم می نماید.

وی گفت: هنر، چه در قالب نوای موسیقی و چه هنرهای نمایشی، همیشه برای بنده جذاب بوده به ویژه اینکه محتوای مناسب با هنری عمیق در آن به کار رفته باشد. بسیاری از فیلم ها و سریال ها که سرشار از هنر کارگردانی و بازیگری هستند، بنده را همیشه به وجد می آورند بنابراین در دوران ماندن در خانه، فرصت مناسبی است تا خیلی از این آثار را ببینم و لذت ببرم.

این استاد دانشگاه مرکز آموزش عالی کاشمر اظهار کرد: خوشبختانه بنده هرگز به سیستم و ساختارهای عمومی معتقد نیستم و در مسائل آموزشی نیز، سعی در مباحثه طرفین و انتقال دانش با مشارکت حداکثری دارم. قبل از این نیز تمامی مطالبی را که قرار است در کلاس درس بحث گردد، به وسیله فضای مجازی در اختیار دانشجویان قرار داده ام. هر گونه به روزرسانی نیز از همین طریق اجرا شده و در بحث آموزش، مسئله ای از این بابت ندارم.

این پژوشگر اضافه کرد: روزهای خانه نشینی، در عین وجود نگرانی و اضطراب، فرصت بسیار بزرگی است تا امور اساسی زندگی را مجدد به خودمان یادآوری کنیم. بودن در کنار خانواده، وقت برای مطالعه و خودسازی و تجربه افزایش گفتمان و تبادل آراء حتی درون خانواده؛ و بنده نیز از این مسئله بی نصیب نبوده ام.

مجیدی ابراز کرد: فارغ از شرایط تحصیلی و شغلی و غیره، مثل همه و بیشتر از قبل، خانواده مهم ترین محور فعالیت های این روزهای بنده است. سرگرمی های ساده و فراموش شده، مثل تماشای فیلم با خانواده، دیدن و شنیدن نقد و آنالیز کتب، فیلم ها و مسائل روز اجتماعی و تاریخی آن هم در کنار خانواده، لذت بی نظیری است و تجربه این مباحثه ها را به علاقه مندان توصیه می کنم.

بحران کرونا، ترحم اجباری به طبیعت

وی اظهار کرد: شرایط اسفناک بحران کرونا، ترحم اجباری به طبیعت بود؛ زیرا انسان متاسفانه در مقابل طبیعت عمدتاً دور از خرد برخورد می نماید، چون تصور می نماید طبیعت و محیط زیست تحت مدیریت اوست، حال آن که پاسخ طبیعت به ما هیچ گاه سوخت و سوز ندارد و در بی رحم ترین حالت خود اتفاق می افتد، همین بحران کرونا، سیل های مخرب، نابودی منابع طبیعی تجدیدناپذیر، همگی نشانه های قهر طبیعتی ست که به غلط، آن را محصور خود می دانستیم.

این استاد دانشگاه گفت: در ایام کرونایی ما یاد گرفتیم که عدالت و برابری، شعار نیست که از آن بگذریم، ما فهمیدیم که گاه باید فداکاری کنیم تا خواسته خود را به اشتباه بر خواسته جمع ترجیح ندهیم، ما فهمیدیم مشارکت مردمی و مسئولیت چه قدر حیاتی است و بدون این دو، هر بحرانی، بدتر از کرونا خواهد بود. ما یاد گرفتیم، آموزش و پژوهش اگر موجب ارتقاء آگاهی و مسئولیت پذیری نگردد، اگموجب آمادگی برای بحران های فراگیر نگردد، اگر موجب آشتی با طبیعت نگردد، دیر یا زود همه را تحت تاثیر قرارداده و مسئول و غیرمسئول، نخواهد شناخت.

مجیدی گفت: یقین داریم، دنیای بعد از کرونا، قطعاً دنیای متفاوتی است، محکوم به تغییر هستیم و گرنه بحران بعدی، به اندازه کرونا رحم نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 799

به "روزهای خانه نشینی با کتاب در روزگارِ آلودگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزهای خانه نشینی با کتاب در روزگارِ آلودگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید