برطرف بدغذایی در 18 حرکت

به گزارش شهر سرگرمی، اغلب خانم ها از بدغذا بودن فرزندان و همسرشان شکایت دارند و از این که آنها علاقه چندانی به بعضی غذاها و خوراکی ها (مخصوصا سبزیجات) نشان نمی دهند و با خوردن غذاهای چرب و مصرف بالای گوشت، سلامت شان به مخاطره می افتد نگران هستند. از آنجایی که بدغذایی و مخصوصا نخوردن سبزیجات می تواند کمبود ویتامین ها و املاح را به بار آورد، تغییر عادت می تواند کارساز باشد. برای از بین بردن این دغدغه تان 18

برطرف بدغذایی در 18 حرکت

برطرف بدغذایی در 18 حرکت

9 + 9 توصیه برای اصلاح عادات غذایی

اغلب خانم ها از بدغذا بودن فرزندان و همسرشان شکایت دارند و از این که آنها علاقه چندانی به بعضی غذاها و خوراکی ها (مخصوصا سبزیجات) نشان نمی دهند و با خوردن غذاهای چرب و مصرف بالای گوشت، سلامت شان به مخاطره می افتد نگران هستند. از آنجایی که بدغذایی و مخصوصا نخوردن سبزیجات می تواند کمبود ویتامین ها و املاح را به بار آورد، تغییر عادت می تواند کارساز باشد. برای از بین بردن این دغدغه تان 18 راه چاره ساده برای شما در نظر گرفته ایم.

9 توصیه برای مقابله با بدغذایی

* به هیچ اسم برای نخوردن غذا به فرزندتان غر نزنید یا او را تنبیه نکنید. برعکس تنبیه، تشویق یکی از راه های سرعقل آوردن بچه ها است. مثلا به او بگویید اگر این غذا را تا آخر بخوری، اجازه تماشا برنامه مورد علاقه ات را به تو می دهم یا یک ساعت تو را به پارک می برم یا می گذارم بعدازظهر یک ساعت دوستانت را به خانه دعوت کنی. اما مراقب باشید که تشویق هایتان به باج دادن به کودک تبدیل نگردد.

* اگر فرزندتان از خوردن غذای نوی که درست نموده اید امتناع کرد، از خیر تهیه آن غذا برای دفعات بعدی نگذرید. محققان می گویند به طور طبیعی 15 تا 20 مرتبه طول می کشد که کودکی بخواهد خودش را با طعم های نو وفق دهد.

* خودتان، همسرتان و بچه های عظیم تر خانه تان باید مراقب رفتار خود هنگام غذا خوردن باشید. بچه ها خیلی زود از عظیم ترها الگوبرداری می نمایند و مثلا اگر هنگام صرف غذا ببینند که پدرشان مشغول جدا کردن پیازهای غذاست و خواهرشان گوشت نمی خورد، آنها هم به سرعت این رفتار را تکرار می نمایند.

* از کودکی از خوراندن غذاهای چرب و شور و حاوی افزودنی زیاد به بچه ها خودداری کنید تا ذایقه شان به سمت غذاهای سالم متمایل گردد.

* کتاب های مختلفی که خواص مواد غذایی متفاوت اعم از میوه ها، سبزیجات، غلات، لبنیات و مواد پروتئینی در آنها ذکر شده است را خریداری کنید و علت خوردن انواع خوراکی ها را برای فرزندتان به زبان ساده بیان کنید، البته اگر کمی هم در باب مضرات نخوردن هریک از گروه های غذایی برایش اغراق هم کردید، اشکالی ندارد!

* غذاها را زیبا و تزیین شده سرسفره بیاورید تا میل به خوردن را در کودک تان بیشتر کنید.

* هر شب قبل از خواب داستان هایی در خصوص کوتاه قد ماندن، بی سواد ماندن یا تنهایی بچه هایی که خوب غذا نمی خوردند و به حرف اطرافیانشان در خصوص خوردن غذاهای مناسب توجه نداشتند برایشان تعریف کنید.

* لازم نیست که فرزندتان را از کلیه اجزای موجود در غذا مطلع کنید. مثلا اگر او پیاز و یا شلغم دوست ندارد، شما می توانید آن را رنده نموده و به غذا اضافه کنید و به او چیزی در این مورد نگویید.

* از او بخواهید که فهرست غذاهای مورد علاقه اش را بنویسد و مطمئن باشد که در صورت احترام به آشپزی شما و خوردن غذاهایی که برایش می پزید، شما هم هرچند وقت یک بار غذاهای مورد علاقه او را تهیه خواهید کرد.

9 توصیه برای علاقه مند شدن به سبزی ها

* وقتی در حال پختن ماکارونی که غذای مورد علاقه بسیاری از بچه ها است، هستید، مقداری آویشن به ماکارونی در حال جوش و سس آن اضافه کنید. مطمئن باشید که رنگ قرمز و بوی ادویه های مختلف، باعث پوشیده شدن رنگ و بوی آویشن در ماکارونی می گردد.

* وقتی که در حال رنده کردن خیار برای تهیه ماست و خیار هستید، یواشکی یک عدد کدوی سبز را هم در بین خیارها رنده کنید.

* غذاهایتان را با سبزیجات مورد علاقه افراد خانواده تزیین کنید. گوجه فرنگی، زیتون، تربچه، کاهو یا کلم بنفش از آن دسته سبزیجات دوست داشتنی و خوش مزه هستند که شما می توانید برای تزیین غذاهایتان و تشویق اعضای خانواده از آنها بهره ببرید.

* قارچ هم از جمله خوراکی های محبوب در بین تمام افراد است، بنابراین اضافه کردن آن را به انواع سالادها، ساندویچ ها، سوپ، مرغ، ماهی یا حتی به اسم تزیین بشقاب غذا به شما پیشنهاد می کنیم.

* مقداری هویج و کدو حلوایی را به صورت پوره درآورید (آنها را بپزید و سپس کاملا له کنید) و آن را به غذاهای قرمز و نارنجی رنگی مثل ماکارونی، لوبیاپلو و سوپ بیفزایید.

* لا به لای سالاد کاهو یا کلم تان مقداری کلم بروکلی خرد کنید و سریع آن را با سسی مرکب از ماست و پنیر بپوشانید.

* سالادهای مختلف را همراه با غذایتان امتحان کنید تا تغییر مزه باعث جلب رضایت افراد خانواده گردد. سالاد متشکل از گوجه فرنگی ، خیار، کاهو و بروکلی، کلم سفید و بنفش و... می توانند همراهان خوبی برای غذایتان باشند.

* در غذاهایی که احتیاج به افزودن رب گوجه فرنگی دارند، اندازه رب را به نصف کاهش دهید و به جای نصف دیگرش مقداری گوجه فرنگی در غذا رنده کنید.

* میان وعده های حاوی سبزیجات مثل ذرت و قارچ یا نخودفرنگی و هویج همراه با ماست یا آب لیمو را برای فرزندان تان ترتیب دهید.

منبع: http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1751

به "برطرف بدغذایی در 18 حرکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف بدغذایی در 18 حرکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید