در قلمرو گرگ های گرسنه

به گزارش شهر سرگرمی، پادشاه عربستان با آن ناتوانی و مسائل حرکتی اش، طی یک مانور عظیم تجمل، از اندونزی تا آمریکا، دوره افتاده و هفته های گذشته را به سفرهای پرترافیک و پرهزینه گذرانده است.

در قلمرو گرگ های گرسنه

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، پادشاه عربستان با آن ناتوانی و مسائل حرکتی اش، طی یک مانور عظیم تجمل، از اندونزی تا آمریکا، دوره افتاده و هفته های گذشته را به سفرهای پرترافیک و پرهزینه گذرانده است. سیاست مداران عربستانی طی مذاکراتی که ربط چندانی هم به ایران نداشته، بهانه ای می یابند برای محکوم کردن ایران و بستن قراردادی که ایران را تبدیل کند به یک هدف نظامی و منطقه جنگی. این تقریباً تمام آن چیزی است که از عربستان سعودی می شنویم: ایران بزرگ ترین دشمن جهانیان است.

درست لابه لای همین اخبار، اخبار پیشرفت مذاکرات حضور ایرانیان در مراسم حج به گوش می رسد و مسوولان سازمان حج و زیارت اعلام می کنند مذاکرات موفقیت آمیزی داشته اند و مسوولان عربستانی اعلام کرده اند که حج ایرانیان و کرامت و عزت شان محفوظ باشد!

اساساً اصرار ایران برای حضور در کشوری که نزدیک به پانصد نفر از هموطنان و هفت هزار مسلمان را در یک ساعت، آن هم در حرم امن الهی، به مسلخ برد، به نظر عاقلانه نمی آید. نباید فراموش کنیم که در میان این شهدا، کسانی بوده اند که وجودشان از نظر علمی و سیاسی، برای جهان اسلام، پراهمیت نیز بوده است.

آیا هیچ ضمانتی هست که در این سفرهای برنامه ریزی شده، مسلخی بزرگ تر از مسلخ منا ایجاد نشود؟ اصولاً آیا می توان به تعهدات کشوری اعتماد کرد که هم از پشتیبانی بی چون وچرای مستکبران برخوردار است و هم تمام قوانین و تعهدات بین المللی را با نرخ های کلان، جابه جا می کند؟

به نظر می رسد نفس این مذاکرت، با توجه به این شرایط جهانی و بی تعهدی عربستانی، نه تنها ذلیلانه و مشکوک است، بلکه حضور دست بسته، در قلمرو گرگ های گرسنه است.

گوته گفته است: اگر به مهمانی گرگ می روید، سگ خود را همراه ببرید.

منبع: صبح نو

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 443

به "در قلمرو گرگ های گرسنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در قلمرو گرگ های گرسنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید