خط فراوری یک میلیون خودروی تمام برقی در استان البرز راه اندازی می گردد

به گزارش شهر سرگرمی، اتاق کرج طی مراسمی از رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری PHD هند و هیات تجاری همراه وی میزبانی کرد و در ادامه با حضور 50 شرکت و صاحبان صنعت البرز و 25 شرکت هندی بیش از 12 نشست B2B برگزار گردید.

خط فراوری یک میلیون خودروی تمام برقی در استان البرز راه اندازی می گردد

در این نشست پرهام رضایی، رئیس اتاق کرج اظهار کرد: بافت فرهنگی سنتی مشترک و از طرفی فاصله دریایی تنها 4 روزه میان ایران و هند از ظرفیت هایی است که به توسعه سطح روابط تجاری میان طرفین یاری می نماید.

وی ادامه داد: بندر چابهار ایران تنها حدود هزار کیلومتر با نزدیک ترین شهر ساحلی هند فاصله دارد و این مزیت خوب مالی برای توسعه سطح تجارت میان دو کشور است، کشور هند با جمعیت یک میلیارد و 400 میلیون نفر بازار خوبی برای صادرات محصولات ایرانی است و از طرفی ایران و کشورهای همسایه آن با جمعیت 500 میلیونی فرصت مناسب مالی برای تجارت خارجی هند است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند در ادامه مهم ترین فرصت ترانزیتی ایران برای تاجران هندی را کریدور شمال به جنوب برشمرد و گفت: فعالان صنعتی کشور هند به وسیله این محور ترانزیتی می توانند به کشورهای مستقل مشترک المنافع، حوزه اوراسیا و بعلاوه اروپایی با کمترین هزینه حمل ونقل دسترسی پیدا نمایند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز در برترین شرایط تراز تجاری ایران در کشور هند حدود 10 تا 12 میلیارد دلار و عمدتاً کالاهای نفتی بوده است، گفت: از این مقدار حجم مبادلات غیرنفتی ایران با هند تنها 2 میلیارد دلار بوده است، امیدواریم که در قالب سفر هیات های تجاری و برگزاری جلسات میان اتاق های بازرگانی ایران و هند این تعاملات بیشتر گردد.

فراوری خودروی تمام برقی در استان البرز

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند اضافه نمود: کالاهای صادراتی از هند به ایران عمدتاً شامل ماشین آلات، محصولات کشاورزی مانند چای و برنج، ادویه، بعلاوه دارو و مواد شیمیایی است، در مقابل از ایران نیز محصولات کشاورزی مانند سیب و کیوی، مواد اولیه شیمیایی، قیر و یا فراوریات صنعت پتروشیمی به هند صادر می گردد.

وی در ادامه فراوریات صنایع غذایی، دارویی، کشاورزی و معدنی البرز را از جمله ظرفیت های صادرات این استان به کشور هند برشمرد و اضافه نمود: البرز قطب فراوری ماکارونی در ایران است و فراوریات کارخانه های این استان با صنایع ماکارونی ایتالیا رقابت می نماید.

رئیس اتاق کرج با بیان اینکه فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه مالی پیغام یکی از ظرفیت های مهم این استان است، اضافه نمود: در این منطقه مالی نیز شرکت های خارجی زیادی به صورت مستقل یا مشترک سرمایه گذاری نموده اند، در البرز به زودی کارخانه ای با مجوز فراوری یک میلیون خودروی تمام برقی و سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری فعال خواهد شد که به صورت مشترک با فراورینمایندگان چند کشور اروپایی محصولات را روانه بازار می نمایند.

رضایی در ادامه استقرار بیش از 12 شهرک صنعتی دولتی و خصوصی در البرز و نزدیکی به مرکز را از مزیت های مالی این استان برشمرد و گفت: شهرک صنعتی اشتهارد با استقرار بیش از 2 هزار واحد صنعتی یکی از بزرگ ترین شهرک های صنعتی کشور است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اتاق های بازرگانی برقراری پل ارتباطی میان تجار و فعالان مالی کشورهای مختلف است، گفت: با توجه به شناخت از بازار ایران و هند و ظرفیت های البرز یقین دارم که تعاملات تجاری خوبی میان فعالان مالی طرفین شکل می گیرد.

وجود 51 شرکت دارویی البرز فرصت تعاملات تجاری میان ایران و هند را تقویت می نماید

در ادامه این نشست ویجی مهتا نیز مطرح نمود: اتاق بازرگانی pHD هند با حدود 150 هزار عضو به عنوان صدای صنعت و تجارت این کشور در قالب یک سازمان غیرانتفاعی در حال فعالیت است و روابط بسیار خوبی با سازمان ها و نهادها در سطح بین المللی دارد که به انسجام و پیشبرد اقتصاد این کشور یاری شایانی می نماید.

وی در ادامه با این شرح که فراوری ناخالص داخلی هند بر اساس ارزیابی بانک جهانی حدود 9 درصد است، اضافه نمود: سرمایه گذاران خارجی حتی از بزرگ ترین کشورهای پیشرفته مالی جهان از جمله چین نیز در حال سرمایه گذاری در این کشور هستند.

رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی PHD هند با بیان اینکه هندوستان با جمعیت 240 میلیون نفر مسلمان در پی توسعه سطح روابط با دیگر کشورهای اسلامی است، مطرح نمود: پذیرش واحد پول روپیه هند از سوی ایران معاملات تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور را تسهیل می نماید.

وی با اشاره به اهمیت توسعه روابط میان ایران و هند بر اساس فعالیت های دانش بنیان گفت: کشور هندوستان در زمینه نرم افزار و آی تی بسیار توانمند است، بعلاوه با توجه به فعالیت 51 شرکت دارویی در البرز نیز فرصت تعاملات تجاری میان طرفین در این حوزه وجود دارد، ایران در بخش درمان و سلامت ظرفیت های خوبی دارد.

مهتا با بیان اینکه وجود 540 شرکت فعال هندی در زمینه صنایع غذایی از دیگر فرصت های خوب همکاری این کشور با ایران است، گفت: در حوزه نساجی نیز باید بر توسعه روابط ایران و هند بیشتر متمرکز شویم.

وی با اشاره به اهمیت تأمین مایحتاج گروه های خودروسازی ایرانی اضافه نمود: کشور هند باوجود بیش از 4 هزار شرکت قطعه ساز می تواند در این زمینه از صنعت خودروی ایران حمایت کند، از سویی خودروهای برقی با ظرفیت 5 نفر و قدرت پیمایش 300 کیلومتر در هند فراوری می گردد که قیمت هرکدام بالغ بر 10 هزار دلار است.

بعد از اتمام این جلسه، با حضور 50 شرکت و صاحبان صنایع البرز و 25 شرکت هندی در قالب نشست های B2B حضوری در زمینه هایی مانند صنایع غذایی، شیمیایی، دارویی، نساجی، چرم، کشاورزی، تجهیزات پزشکی، سلامت، حمل ونقل دریایی و یا سیستم های الکترونیک به مذاکره پرداختند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2034

به "خط فراوری یک میلیون خودروی تمام برقی در استان البرز راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط فراوری یک میلیون خودروی تمام برقی در استان البرز راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید