خرید خانه در حکیمیه ؛ شرقی ترین محله تهران

به گزارش شهر سرگرمی، حکیمیه از محله های خوش آب و هوا و دنج تهران است که در شرقی ترین نقطه شهر و در منطقه 4 قرار گرفته است.

خرید خانه در حکیمیه ؛ شرقی ترین محله تهران

جهت دریافت خدمات قیمت بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حکیمیه در منتهی الیه شمال شرقی تهران و در منطقه 4 واقع شده است. دلایل تمایل متقاضیان به خرید خانه در حکیمیه فراوان است، اما یکی از دلایلی که سبب شده حتی به رغم بالاتر بودن قیمت ملک در حکیمیه از قیمت میانگین، سکونت در این محله همچنان پر تقاضا باشد، دور بودن آن از قسمت های مرکزی پایتخت و هم نشینی آن با پارک جنگلی سرخه حصار، باغ های لواسان و پارک جنگلی لویزان است.

پایتخت نشینان بهتر از هر کسی می دانند که دسترسی آسان به نقاط مختلف شهر تهران تا چه اندازه می تواند یک مزیت ممتاز تلقی گردد. منتهی شدن محله حکیمیه از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به خیابان دماوند، از غرب به تهرانپارس شرقی و از شرق به جاده تلو، خیال ساکنان این محله را از بابت دسترسی به بزرگراه هایی مانند شهید بابایی و زین الدین راحت نموده است. خبرنگاران اینبار در محله گردی خود به محله حکیمیه رفته است.

حکیمیه در گذشته

بسیار پیش از آن که خبری از درختان برافراشته حکیمیه باشد، این محدوده چاهک نام داشته است. این محله در زمان قاجار توسط میرزا علی نقی حکیم الممالک پزشک ناصر الدین شاه رونق می گیرد و نام حکیمیه بر آن گذاشته می گردد. از آنجا که این روستا بعدها به میرزا زین العابدین، امام آدینه وقت تهران فروخته می گردد، این محله نام امامیه را هم تا مدتی به یدک می کشیده است.

دسترسی به حکیمیه

همان طور که گفته شد محله حکیمیه از سمت شمال به بزرگراه بابایی، از سمت جنوب به جاده دماوند، از سمت غرب به 35 متری جاده اتحاد، در سمت شرق به جاده تلو می رسد. از آنجا که حکیمیه محدودیت ترافیکی ندارد، تردد با خودروی شخصی مسئله ای برای شما ایجاد نخواهد کرد. این نکته را نباید فراموش کنید که حکیمیه در شرقی ترین نقطه تهران واقع شده است و نسبت به مرکز یا غرب شهر کمی دور است و برای رفتن به مناطق دیگر شهر باید زمان بیشتری صرف کنید. ایستگاه های متروی نوبنیاد، شهید باقری، تهرانپارس و فرهنگسرا نزدیک ترین ایستگاه ها به حکیمیه هستند. از مبدا تهرانپارس، رسالت و تهران نو اتوبوس و تاکسی برای این منطقه در نظر گرفته شده است. به طور کلی حکیمیه از لحاظ حمل و نقل عمومی در شرایط مطلوبی واقع شده است.

مراکز تفریحی و تجاری در حکیمیه

حکیمیه سهم خوبی از پارک ها و بوستان ها را به خود اختصاص داده و نزدیک به 18 هزار متر مربع مساحت حکیمیه را پارک ها تشکیل داده اند. به جز همجواری با بوستان های جنگلی لویزان و سرخه حصار و باغ های لواسان که قطب های گردشگری تهران هستند، بوستان های دیگری همچون شکوفه، ریحانه، صبا، بهشت ، شفق ، ساحل، طلوع، حکیمیه، خانواده و جانباز، سبلان، شهدای گمنام(مقبره الشهدا)، صلح و دوستی، عرفان، لاله، نرگس (ساصد)، نسترن، نور، بوستان البرز، محمد، یاسمن، نیکان، رضوان و بهشت رضوان از بوستان های زیبای این منطقه به شمار می فرایند که به حکیمیه رونق داده اند. مرکز خرید ارکیده، بازار بزرگ حکیمیه، بازار بزرگ ولی عصر، فروشگاه شهفرایند و بازارچه کوثر و الزهرا در این منطقه قرار گرفته اند؛ بنابراین از لحاظ دسترسی به کالا و خدمات در مضیقه نخواهید بود. از دیگر مراکز و امکانات تفریحی، رفاهی محله حکیمیه می توان به مجموعه فرهنگی سرای محله، مجتمع هنری فرهنگی حکیمیه، کتابخانه حکیمیه، مسجد جامع الزهرا و مجموعه باشگاه سوارکاری اشاره نمود.

قیمت ملک

بافت غالب حکیمیه نوساز است و ساخت و ساز به سرعت در این محله جریان دارد. با توجه به بالا بودن قیمت ملک در حکیمیه از میانگین قیمت تهران اگر توانایی پرداخت بالا را داشته باشید، آپارتمان های فراوانی برای شما در این محله وجود دارد، اما با بودجه نسبی نیز امکان پیدا کردن واحدی با متراژ پایین تر هم هست. اگر از علاقه مندان به سکونت در حکیمیه هستید ضروری است نسبت به بودجه خود انتخابی هوشمندانه داشته باشید. گروه مشاوران املاک دلتا در این خصوص به شما یاری خواهند کرد. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید خانه در حکیمیه اینجا کلیک کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 617

به "خرید خانه در حکیمیه ؛ شرقی ترین محله تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید خانه در حکیمیه ؛ شرقی ترین محله تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید