خبرنگاران بهبود نسبی بازار خودرو اروپا در سال 2021

به گزارش شهر سرگرمی، تهران- خبرنگاران- اتحادیه فراوری کنندگان خودرو اروپا پیش بینی کرد بازار خودرو پس از پشت سرگذاشتن سالی بحرانی، در امسال میلادی شاهد بهبود نسبی باشد.

خبرنگاران بهبود نسبی بازار خودرو اروپا در سال 2021

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری د.پ.آ. آلمان با اشاره به این مسئله نوشت: طبق اعلام روز چهارشنبه اتحادیه خودروسازان اروپایی (Acea)، در سال 2021 فروش خودرو تنها حدود 10 درصد افزایش می یابد. بر این اساس انتظار می رود سه ماهه اول به دلیل ادامه پیامدهای همه گیری کووید- 19 بازار خودرو با تغییر چندانی روبرو نگردد، اما با پیشرفت برنامه های واکسیناسیون، در نیمه دوم سال احتمالاً شرایط این بازار بهبود می یابد.

این در حالی است که در سال 2020 با توجه به آثار گسترده همه گیری کرونا در سراسر دنیا، فروش محصولات خودوسازان اروپایی تقریبا 24 درصد کاهش یافت و به 9.9 میلیون خودرو رسید.

الیور زیپسه مدیر عامل شرکت ب.ام.و. و رئیس اتحادیه خودروسازان اروپایی گفت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری مهم است که ما با سیاستمداران اتحادیه اروپا همکاری نموده و رقابت صنعت خودروی اروپا را در صحنه دنیای تقویت کنیم.

بر این اساس بهبود پایدار مالی در اتحادیه اروپا و تقاضای داخلی برای تولیدکنندگان خودرو بسیار حیاتی است ، حتی اگر آنها به لطف حضور پررنگ در آسیا توانسته باشند از پیامدهای منفی همه گیری کرونا در سال گذشته بکاهند.

این انجمن به افزایش سفارش وسایل نقلیه برقی در سال گذشته اشاره نمود که از 3 درصد در سال 2019 به 10.5 درصد افزایش یافته است که در این میان علاوه بر فعالیت دولت برای تحریک تقاضا ، سرمایه گذاری بیشتر تولیدکنندگان نیز در این امر سهیم بوده است. به گفته زیپسه این فرایند مثبت می تواند با حمایت سیاسی مناسب که شامل افزایش گسترده زیرساخت شارژ و مخزن سوخت های جایگزین در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا است ادامه یابد.

از سوی دیگر یک فعال حوزه صنعت خودرو روز چهارشنبه به رویترز گفت ، ثبت نام خودروهای سواری جدید در آلمان بیش از 30 درصد در ژانویه (بهمن) کاهش یافته و به حدود 170 هزار دستگاه وسیله نقلیه رسیده است.

این در حالی است که نمایندگی های فروش خودرو در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا در آلمان با محدودیت های شدید دوم روبرو شده اند و از اواسط دسامبر (اواخر دی) فروشگاه های غیر ضروری بسته شدند و تخفیف های مالیاتی برای مصرف کنندگان در سرانجام سال 2020 منقضی شد.

صنعت خودرو اروپا که از همه گیری ویروس کرونا به طور گسترده آسیب دیده از زیان مضاعف در صورت عدم موفقیت توافقات تجاری برگزیت واهمه دارد. با این سناریو میزان زیان تجاری تا سال 2025 ممکن است به 110 میلیارد یورو برسد. مبلغی که به حدود 100 میلیارد یورو خسارتی که در امسال به این صنعت وارد شده، اضافه می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1417

به "خبرنگاران بهبود نسبی بازار خودرو اروپا در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهبود نسبی بازار خودرو اروپا در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید