خبرنگاران استعفای دومین معاون وزارت دفاع آمریکا

به گزارش شهر سرگرمی، تهران- خبرنگاران - تنها چند ساعت از استعفای معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی نمی گذرد که دقایقی پیش خبر استعفای معاون مارک اسپر در امور اطلاعاتی نیز منتشر شد.

خبرنگاران استعفای دومین معاون وزارت دفاع آمریکا

به گزارش خبرنگاران، چهار روز پس از اعلام پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا، پنتاگون در روزهای اخیر شاهد فرایند خروج رییس و مقامات ارشد وزارت دفاع بوده است.

در همین رابطه شبکه سی ان ان بامداد چهارشنبه گزارش داد که جوزف کرنان دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا که هم اکنون معاون اطلاعات وزیر دفاع است محل کار خود را ترک نموده و معین نیست که آیا وی استعفا نموده و یا اخراج شده است؟

یک مقام وزارت دفاع آمریکا به سی ان ان گفت: کرنان قصد داشت مدتی پس از انتخابات 2020 دولت را ترک کند اما خروج وی تسریع شده است.

استعفای دریاسالار کرنان در حالی منتشر می گردد که امشب (سه شنبه) جیمز اندرسون معاون مارک اسپر و عالی ترین مقام سیاسی پنتاگون سه شنبه شب استعفا کرد.

گفته می گردد اندرسون به دلیل داشتن اختلاف با کاخ سفید از مقام خود استعفا نموده است.

استعفای اندرسون معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست، به طور بالقوه زمینه را برای ورود آنتونی تاتا نامزد جنجالی دونالد ترامپ برای مهمترین مشاغل سیاسی که به دلیل توییت های اسلام هراسی مورد توجه نهاده شد، باز می نماید.

به نوشته پولیتکو، اندرسون در حالی صبح سه شنبه (به وقت محلی) استعفا خود را خاطرنشان کرد که انتظار می رفت کاخ سفید در روزهای آینده از وی بخواهد تا کناره گیری خود را اعلام کند.

استعفای اندرسون در حالی اعلام می گردد که ترامپ دو روز بعد از اعلام پیروزی بایدن نامزد دموکرات ها در پیامی توئیتری اسپر را اخراج و کریستوفر میلر مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم را به عنوان سرپرست وزارت دفاع مشخص کرد.

روابط اسپر و ترامپ تابستان گذشته با مخالفت اسپر با طرح ترامپ برای اعزام نیرو در واکنش به اعتراضات علیه نژادپرستی تیره شد.

اسپر به میلیتاری تایمز گفت قصد نداشته از پست خود کناره گیری کند اما انتظارش را داشت که در یک زمان نامعلوم دوره خدمت او تمام گردد.

وی به این رسانه گفت که اگر ترامپ با ارتقای الکساندر ویندمن سرهنگ ارتش که مورد تایید پنتاگون بود، مخالفت می کرد مطمئنا استعفا می داد. ویندمن در تحقیقات استیضاح ترامپ بر سر پفراینده دخالت روسیه در انتخابات سال 2016میلادی شهادت داده بود. این سرهنگ ارتش در نهایت بعد از تاخیر در ارتقای شغلی خود را بازنشسته کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1260

به "خبرنگاران استعفای دومین معاون وزارت دفاع آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استعفای دومین معاون وزارت دفاع آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید