جورج بوش: خروج آمریکا از افغانستان اشتباه است

به گزارش شهر سرگرمی، جورج بوش رییس جمهوری اسبق آمریکا که فرمان حمله ایالات متحده به افغانستان در سال 2001 را صادر کرد، خروج نیرو های نظامی کشورش از کابل را اشتباه خوانده است.

جورج بوش: خروج آمریکا از افغانستان اشتباه است

به گزارش ایرنا، بوش بدون در نظر گرفتن نقش تصمیماتش در ویرانی افغانستان در مصاحبه با دویچه وله گفت: خروج نیرو های نظامی آمریکا از افغانستان اشتباه است، زیرا بسیاری از مردم از جمله زنان و دختران از دست طالبان در رنج خواهند بود.

وی ادامه داد: این خروج فکر می کنم عواقب بد و باورنکردنی خواهد داشت من و لورا [همسر بوش] وقت زیادی را با زنان افغان گذراندیم آن ها می ترسند، من می ترسم زنان و دختران افغان صدمات غیرقابل توصیفی را متحمل شوند.

بوش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و دستگیری اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده به افغانستان حمله کرد بعضی از کشور ها بویژه انگلیس متحد اصلی ایالات متحده در این حمله و اشغال بود و از شروع آماده سازی برای حمله، از اقدامات آمریکا پشتیبانی کرد.

با گذشت حدود دو دهه از اشغال افغانستان به وسیله نیرو های آمریکا، دولت جو بایدن با توجه به شکست و ناکامی در دستیابی به اهداف و سناریوی استراتژیست های ایالات متحده، بدون در نظر گرفتن تبعات اشغال و برای برون رفت از مردابی که از خشونت و خون ایجاد شده، تا ماه های آینده به طور کامل از افغانستان خارج گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1685

به "جورج بوش: خروج آمریکا از افغانستان اشتباه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جورج بوش: خروج آمریکا از افغانستان اشتباه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید