جاذبه های توریستی استان کهگیلویه و بویر احمد

به گزارش شهر سرگرمی، بقعه امامزاده بی بی حکیمه (سلام لله علیها)- خواهر امام رضا(علیه السّلام) در شهرستان گچساران به صورت طبیعی در دل کوه ودر حفره ای محفوظ احداث شده که در طول سال وبخصوص در ایام نوروز زیارتگاه عده زیادی از سراسر ایران وحتی کشورهای حاشیه خلیج فارس است. در نزدیکی امامزاده چشمه آب گرمی وجود دارد که زائرین از آن برای شفا استفاده می نمایند. این بقعه متبرکه در 100 کیلومتری جنوب غربی گچساران واقع شده

جاذبه های توریستی استان کهگیلویه و بویر احمد

جاذبه های توریستی استان کهگیلویه و بویر احمد

امامزاده بی بی حکیمه

بقعه امامزاده بی بی حکیمه (سلام لله علیها)- خواهر امام رضا(علیه السّلام) در شهرستان گچساران به صورت طبیعی در دل کوه ودر حفره ای محفوظ احداث شده که در طول سال وبخصوص در ایام نوروز زیارتگاه عده زیادی از سراسر ایران وحتی کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

در نزدیکی امامزاده چشمه آب گرمی وجود دارد که زائرین از آن برای شفا استفاده می نمایند. این بقعه متبرکه در 100 کیلومتری جنوب غربی گچساران واقع شده ودارای جاده دسترسی آسفالته بوده وبرترین زمان زیارت وبازدید از این مکان زیارتی سیاحتی، از ابتدای پائیز تا خاتمه فروردین (به لحاظ شرایط اقلیمی وهوای گرم) می باشد.

آبشار یاسوج

این آبشار که ارتفاع آن تقریباً به طول 10 متر یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی وتوریستی استان است که همه ساله پذیرای مهمانان ومسافران زیادی از اقصی نقاط ایران اسلامی می باشد واز صفا وطراوت باغها وگلهای معطر اطراف آن وبعلاوه آب وهوای طبیعی وسالم آن لذت می برند. در کنار این آبشار پارک جنگلی آبشار با امکانات اقامتی پذیرای میهمانان عزیز می باشد. آبشار یاسوج در فاصله 3 کیلومتری شمال شهر یاسوج واقع شده ودارای جاده دسترسی آسفاله بوده واز ابتدای نوروز تا اواخر مهر ماه فصل مناسبی جهت سرگرمی وپذیرایی گردشگران می باشد.

منطقه حفاظت شده دنا

یکی از زیبا ترین عناصر طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد منطقه حفاظت شده دنا می باشد. که دارای موزه ای بزرگ از تنوع گیاهان وجانوران وپدیده های طبیعی است. این منطقه کاملاً کوهستانی است .اختلاف ارتفاع در آن بالغ بر 3000 متر می باشد ودارای ذخایر آب فراوان وسرچشمه بسیاری از رودخانه های جنوب ایران است. علاوه برآن منطقه از نظر تنوع گونه های گیاهی ، خوراکی تزئینی بسیار غنی وبا اررزش می باشد. حیات وحش دنا در واقع سیمای تنوع جانوری زاگرس می باشد. انواع خرس، پلنگ وپرندگان ناب در این منطقه قرار دارند. بنا به دلایل اقلیمی وپدیده های با رز زمین شناحتی و اقلیمی مورد توجه پژوهشگران زیست شناسی وزمین شناسی است. این منطقه متصل به ضلع شمالی وغربی وشرقی باغ. شهر سی سخت بوده وجاده دسترسی آسفالته تا آغاز منطقه وجود دارد وبرترین زمان بازدید درفصل بهار وتابستان است.

تنگ گنجه ای

دارای جاده دسترسی آسفالته اصلی می باشد وفصول بهار وتابستان برترین زمان استقبال از گردشگران عزیز در این مکان می باشد دردره ای میان کوههای سر به فلک کشیده وپوشیده از جنگلهای تنومند بلوط وچنار که دره ای زیبا وسحر انگیز از خلقت بی انتهای پروردگار نقاشی نموده قرار گرفته است که آواز خوش پرندگان همراه شرشر جریان رودخانه وهوای لطیف وخنک آرامش بخش روح انسان می باشد در این جاذبه های بسیار طبیعی که اردوگاه سرگرمیی وامکانات اقامتی کوتاه مدت مهیا شده است در فصول بهار وتابستان جاذبه خاص خود را دارا بوده ودر فاصله 16 کیلومتری شمال شهر یاسوج در جهت جاده یاسوج به سی سخت واقع شده است. تنگ مهریان

در وصف این جاذبه همین بس که هزاران هزار منظره طبیعی ودل انگیز در مقابل دیدگان رهگذران به پایکوبی در آمده وبا نقشها ورنگهای گوناگون تصویری ماندگار از تابلوی زیبای طبیعت در فکر نقش می بندد. در این تنکه که امکانات اولیه اقامت موقت گردشگران مهیا شده در فاصله 8 کیلومتری شمال شرق شهر یاسوج در جهت جاده یاسوج به اقلید واقع شده است.

باغ چشمه بلقیس چرام

این باغ در شهرستان کهگیلویه ودر شهر چرام واقع شده است ویکی از مهمترین جاذبه های توریستی منطقه می باشد. زمین حاصلخیز منطقه باعث شده که از هر نوع درخت در این باغ پرورش یابد .باغ دارای چندین چشمه می باشد که از دهانه شمالی به باغ می ریزد وآب چشمه ها در جویبارهای مشبکی که با اصول معماری قابل توجهی تراس بندی شده به استخر زیبائی سرازیر می گردد. این باغ در شرق شهر چرام به فاصله 2 کیلومتری واقع شده ودر تمام فصول سال بالاخص فروردین مهیای پذیرایی از مهمانان وگردشگران عزیز است.

دریاچه کوه گل سی سخت

این دریاچه در شمال شرقی شهر سی سخت ودر حدود 8 کیلومتری آن همچون نگین آبی انگشتری که اطراف آن را گلهای زرد نرگس، بنفشه وزنبق قرار گرفته یکی از استعدادهای با القوه ای است که با سرمایه گذاری وتوجه به توانایی های این جاذبه گردشگری می توان آن را به استعدادهای بالفعل در آورد. این دریاچه که در ارتفاعات دامنه نزدیک به قله کوه گل دنا واقع شده دارای جاده دسترسی آسفالته تا اردوگاه بوده ودقایقی کوهپیمایی این جاذبه زیبای خدادادی قابل رویت وبهره برداری است. ضمناً برترین فصل بازدید گردشگران عزیز فصول بهار وتابستان بوده وزیبا ترین موقع آن در اردیبهشت است.

چشمه میشی

این چشمه در 4 کیلومتری شمال شرقی شهر سی سخت قرار گرفته است. با عبور از میان تاکستانهای شهر سی سخت این چشمه با آبی گوار در تمامی فصول امسال است. این چشمه از پرآب ترین وخنک ترین چشمه ها بوده به آن را چشمه بشونیز می گویند. برترین فصل بازدید فصول بهار وتابستان بوده ودارای جاده دسترسی آسفالته در جهت کوه گل می باشد.

دشتک سی سخت

در حدود 4 الی 5 کیلومتری غرب شهر سی سخت در دامنه کوه دنا دشتی سرسبز که نمایی از چهار قلعه اصلی دنا به نامهای قزل قلعه ، برج آسمانی، موره کل وقاش مستان برفراز خود دارد وبعلاوه جاذبه ای زیبا ومکانی بسیار مناسب جهت سرگرمی گردشگران عزیز بوده وبرترین فصل بازدید فصول بهار وتابستان است.

تنگ تا مرادی

این تنگ در 50 کیلومتری غرب یاسوج در جهت جاده دهستان سپیدار واقع شده است ودارای آبشاری زیبا وحوضچه های فراوان وخزه های زیبا می باشد. بعلاوه دارای اشکفتی است که آب از بالایی آن به پایین سرازیر می گردد ومنظره ای بسیار زیبا می آفریند. برترین فصل بازدید گردشگران عزیز از ابتدای بهار وتابستان است.

پوشش گیاهی دامنه های کوه دنا

در میان چمنزارهای کوهپایه ای دنا ، در جهت رودخانه ها و چشمه های فراوان ، وجود سرو کوهی و گلهای شقایق علفی ، زنبق ، نرگس و لاله نمایش دهنده زیبایی و شگفتی طبیعت وحشی است. ملاقات لاله واژگون یا گل اشک ، ملاقات زیبائی خاص این منطقه است. به علت واژگون بودن جام لاله ، با جمع شدن شبنم و ژاله ، قطرات آب سحرگاهان از گل همچون اشک می چکند و وجود آنها در فروردین و اردیبهشت ، دررشته کوههای این منطقه به راستی مجذوب نماینده است.

مجتمع ویلایی یاسوج

این مجتمع با منظرهی زیبا مشرف بر شهر است و دارای 40 سوئیت و 80 تخت و بعلاوه چایخانه سنتی،رستوران و زمین بازی ،پذیرای مهمانان بیشماری از سراسر ایران اسلامی است.

هتل پارسیان

این هتل چهار ستاره در ابتدای ورودی شهر واقع شده است که با 55 اتاق و 110 تخت و فضای مناسب و کافی همه ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

پیست اسکی دنا

این پیست در یکی از منطقه ها بکر کوهستانی یاسوج جنب منطقه آب نهر کاکان به فاصله 18 کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است که طول این پیست 600 متر و عرض آن 1500 و بعلاوه دارای خوابگاه و رستوران است و برترین و جالبترین سرگرمی در فصل زمستان برای خانواده ها به شمار می آید.

صنایع دستی استان

استان دارای صنایع دستی و سوغاتی های فراوان می باشد که مهمترین آنها عبارتند از : قالی، قالیچه، جاجیم،گبه،نمد،سیاه چادر،حور،گردو،عسل،روغن محلی،وکشک و سیب و انگور دشت شقایق منبع: سایت سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمدمنبع: راسخون
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1822

به "جاذبه های توریستی استان کهگیلویه و بویر احمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های توریستی استان کهگیلویه و بویر احمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید