ثروتمندترین افراد جهان که فرزندانشان را از ارث محروم کردند

به گزارش شهر سرگرمی، در گزارش زیر اطلاعاتی در مورد 12 فرد مشهور خواهید خواند که تصمیم گرفته اند بخش اعظم ثروتشان را صرف امور خیریه کنند.

ثروتمندترین افراد جهان که فرزندانشان را از ارث محروم کردند

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، ثروتمندترین افراد دنیا را که هیچ اعتقادی به ارث و میراث ندارند بشناسید. از میان افراد مشهور که ثروتشان به میلیارد ها دلار می رسد افرادی را هم می توان یافت که تصمیم گرفته اند پس از مرگ بیشتر ثروتشان به جای پرکردن جیب فرزندانشان صرف امور خیر شود.

حتی برخی ثروتشان را در زمان حیات خرج خیریه می کنند و برخی دیگر هم بعد از مرگشان حتی یک پاپاسی هم برای فرزندانشان به جا نگذاشته اند.

در این مقاله اطلاعاتی در مورد 12 فرد مشهور خواهید خواند که تصمیم گرفته اند بخش اعظم ثروتشان را صرف امور خیریه کنند.

1- اشتون کاچر و میلا کونیس

این زوج بازیگر تصمیم گرفته اند فرزندانشان را به دور از دنیای لوکس و شهرت بزرگ کنند تا ارزش داشته ها و نداشته هایشان را بدانند. اشتون و میلا همچنین اعلام کرده اند که برای فرزندانشان هیچ مبلغی به ارث نمی گذارند. آن ها در مصاحبه ای گفته اند: نمی خوایم حتی یه پاپاسی هم براشون به ارث بذاریم. وقتش که بشه دار و ندارمون و به خیریه می بخشیم.

آن ها همچنین گفته اند وقتی دو فرزندانشان بزرگ شدند و خواستند کسب وکاری راه بیندازند قطعاً کمکشان خواهند کرد، اما قصد ندارند این ثروت موجب شود که فرزندانشان دست از کار و تلاش بکشند. اشتون گفته: امیدواریم اینطوری انگیزه بگیرن که برای داشته هاشون بجنگن و کمی هم سهم ببرن.

2- سایمون کاوِل

داور مشهور مسابقات استعدادیابی، سایمون کاول، گفته که قصد ندارد برای پسرش ارثی به جا بگذارد. او گفته: به هر حال پولم برای کسی خرج می شه، مثلاً خیریه ای یا سگ ها و بچه های بی سرپرست …، ولی اعتقادی ندارم که ثروت آدم باید نسل به نسل منتقل شه.کاول حتی گفته ترجیح می دهد به اسم فردی نیکوکار در ذهن مردم باقی بمانم تا فردی که فقط جیب بچه هایش را پرپول نگه داشته. این میلیاردر بریتانیایی گفته: ارث آدم برای دیگران باید به حدی مفید باشه که براشون فرصت بسازه، اینطوری آدما می تونن فرد بهتری باشن، کافیه براشون وقت بذاری و هرچی بلدی بهشون یاد بدی.

3- استینگ

استینگ، خواننده محبوب و معروف انگلیسی از آن دسته افرادی است که در کودکی فقر و محرومیت را تجربه کرده. او اعتقاد دارد بچه هایش باید مثل خودش تلاش کنند و زندگی شان را خودشان بسازند. گوردن متیو سامنر با اسم هنری استینگ گفته: بدون شک حاضر نیستم ثروتمو بندازم به جون بچه هام. اونا باید خودشون تلاش کنن. تمام بچه هام اینو می دونن و به ندرت پیش میاد از من چیزی بخوان و به خاطر همین واقعاً قدردانشون هستم. با این حال او ازعان کرده اگر بچه هایش در مضیقه قرار گیرند به طبع کمکشان خواهد کرد، اما این را هم گفته که فرزندانش نیز معتقدند باید روی پای خودشان بایستند و پیروز شوند.

4- التون جان

التون جان نیز که شهرت و هنر خوانندگی اش دنیای است یکی دیگر از ثروتمندترین افراد دنیا به شمار می آید که تصمیم گرفته اند ثروتشان را صرف امور دیگری به جز فرزندانشان کنند یا لااقل تمام ثروتشان را برای آن ها نگذارند و بخشی را نیز صرف امور خیریه کنند. جان گفته: قطعاً دلم می خواد بچه هام دغدغه مالی نداشته باشن، اما ثروت بادآورده حقیقتاً زندگی آدمو نابود می کنه. التون جان همچنین گفته که فرزندانش زندگی بسیار خوبی دارند، اما اساساً باید در زندگی هر آدمی توازنی برقرار باشد و قدر شغل و ثروت را هم بداند.

5- گوردون رمزی

گوردون رمزی یکی از مشاهیر معتبر در انگلستان است که در حرفه آشپزی فعالیت می کند. این آشپز معروف جای پایش را در برنامه های تلویزیونی محکم کرده و از همین طریق نیز میلیون ها دلار کسب کرده. برنامه هایی همچون مَسترشِف آمریکا، مَسترشِف جونیور و هِلز چیکن نمونه برنامه های معروف او هستند. گردون رمزی که از ثروتمندترین افراد دنیا به شمار می آید ثروتی حدود 217 ملیون دلار کسب کرده، با این حال او نیز حاضر نیست ثروتش را برای هیچ یک از 5 فرزندش به جا بگذارد. او گفته: قطعاً ثروتم به اونا نمی رسه و در ادامه نیز بیان کرده که اتفاق بدی هم نیست، نمی خوام بچه هام نازپرورده بار بیان. او همچنین گفته طی این سال های اخیر در شغلش خوش شانس بوده و قدر تمام داشته هایش را خوب می داند.

6- مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ پیش از سن 32 سالگی با خلق فیس بوک به شهرت دنیای و ثروت بی حد و حصری رسید و دارایی اکنون او که حدود 72 میلیارد دلار است او را در زمره ثروتمندترین افراد دنیا قرارداده. اما او نیز همچون باقی افراد حاضر در این فهرست نمی خواهد تمام ثروتش را برای فرزندانش به جا بگذارد. زاکربرگ در سال 2015 نامه ای برای ماکسیم، دختر نوزادش نوشت و همراه همسرش، دکتر پریسلا چان، اعلام کردند 99 درصد از ثروتشان را به خیریه واگذار می کنند. البته در آن زمان ثروت این زوج بیش از 45 میلیارد دلار بود. پیش تر نیز در سال 2012 زاکربرگ و همسرش اعلام کرده بودند طی زمان حیاتشان می خواهند بیشتر ثروتشان را با الهام از کارزار تعهد بخشش برای گسترش ظرفیت های انسانی و ترویج برابری حقوق زن و مرد صرف کنند.

7- پائول آلِن

پائول گاردنِر آلِن که در سال 2018 درگذشت یکی از کارآفرینان و سرمایه داران مشهور و همچنین هم بنیان گذار شرکت مایکروسافت بود. بیشتر ثروت او طی زمان حیاتش در خیریه خانوادگی اش صرف شد که میزانش به 30 میلیون دلار در سال می رسید. او همچنین در سال 2003 بنیاد پائول جی. آلن را تأسیس کرد که از جمله مؤسسه های فعال در حوزه علوم کامپیوتری و مهندسی به شمار می آید و به این بنیاد نیز 14 میلیون دلار بخشید. او همواره یکی از افرادی بود که در مجله فوربز با عنوان ثروتمندترین افراد دنیا معرفی می شد. ثروت او پس از درگذشتش 17.5 میلیون دلار تخمین زده شد. هنگامی که او با سرطان می جنگید اعلام کرد پس از مرگش بیشتر ثروتش را به خیریه خواهد بخشید.

8- جکی چان

چان کونگ سانگ، بازیگر معروف هنگ کنگی و مشهور به جکی چان که کمتر کسی است فیلم های کمدی-رزمی او را به یاد نداشته باشد از دیگر ثروتمندترین افراد دنیا است که اعلام کرده پس از درگذشتش ثروت میلیون دلاری خودش را صرف امور خیریه می کند و قصد ندارد ثروتی برای دو فرزندش به جا بگذارد. او در مورد اولین فرزندش گفته: اگه آدم توانمندی باشه گلیم خودشو از آب بیرون می کشه. اگر هم نباشه فقط پول منو به باد می ده. ثروت جکی چان تا سال 2020 حدود 370 میلیون دلار بوده و دوازدهمین فرد ثروتمند دنیاست.

9- اندرو لوید وِبِر

اندروید لوید وبر کارگردان معروف بریتانیایی است که آثار مهمی از جمله تئاتر شبحی در اپرا را کارگردانی کرد. او آهنگسازی، نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی آثار بسیاری را در کارنامه خود دارد و به لطف دستاورد ها و نبوغی که داشت به ثروت هنگفتی رسید، ثروتی که او را در زمره ثروتمندترین افراد دنیا جای داد و میزان دارایی اش به 920 میلیون دلار می رسد. وِبِر تصمیم گرفت ثروتش را به صنعت تئاتر اهدا کند، صنعتی که پیروزیت و شهرتش را مرهون آن می دانست. او همچنین گفته 5 فرزندش مبلغ ناچیزی از ثروتش را به ارث می برند و آن ها نیز با تصمیم او موافقند، چون خودشان هم به اخلاق حرفه ای پایبندند. او گفته: من هیچ اعتقادی به ارث و میراث ندارم. اصلاً دوست ندارم ثروت هنگفتی به فرزندان برسد، چون در این صورت دیگر شور و اشتیاقی برای شغل و حرفه شان نخواهد داشت.

10- کِرک داگلاس

کرک داگلاس، پدر مایکل داگلاس و یکی از چهره های شاخص هالیوود بود که خبر فوتش در پنجم فوریه سال 2020 دنیا را تکان داد. هیچ یک از فرزندان او حتی مایکل نیز حتی ذره ای از ثروت او به ارث نبردند. این هنرمند فقید که یکی دیگر از ثروتمندترین افراد دنیا به شمار می رفت تمام دارایی اش را که به 61 میلیون دلار می رسید پس از مرگ به بنیاد خیریه خودش به اسم بنیاد داگلاس بخشید. او این مؤسسه را همراه همسرش در سال 1964 تأسیس کرد و نشان داد طی زندگی حرفه ای خود برای فعالیت های انسان محبت آمیز نیز اهمیت فراوانی قائل است.

11- جورج لوکاس

جولای سال 2010 جورج لوکاس نیز مانند بیل گیتس و وارن بافر کارزار تعهد بخشش را امضا کرد و بر همین اساس نیز متعهد شد حداقل نیمی از ثروتش را پس از مرگ به این مؤسسه اهدا کند. او در نامه تعهدش نوشته: بخش اعظم ثروتم را در راه توسعه آموزش اهدا خواهم کرد. جورج لوکاس که خالق فیلم هایی همچون جنگ ستارگان و ایندیاناجونز است چهار فرزند دارد و قرار نیست برای فرزندانش ارث چندانی بر جای بگذارد. او که از ثروتمندترین افراد دنیا به شمار می آید گفته 4 میلیارد دلاری را که دیزنی به او پرداخت کرده به کمپانی تولید فیلمش به اسم لوکاس فیلم اهدا می کند.

12- بارون هیلتون

بارون هیلتون آخرین فرد در فهرست ثروتمندترین افراد دنیا است که دارایی شان را بخشیده اند. او فرزند کانراد هیلتون، هتل دار بزرگ، بود که در سال 2019 درگذشت. این خاندان در بیش از 80 کشور دنیا صاحب بیش از 2800 ملک هستند و هتل های زنجیره ایشان را اداره می کنند. ثروت شخصی بارون به حدود 1.25 میلیارد دلار می رسید. اما او تصمیم گرفت تمام 8 فرزند و 15 نوه اش را از بخش اعظم ثروتش محروم کند. او 97 درصد ثروتش را به بنیاد خیریه هیلتون اهدا کرد، خیریه ای که پدرش بنا نهاد و اکنون نیز پسرش ریاست آن را بر عهده دارد. 3 درصد باقی مانده نیز به وراث او خواهد رسید.

منبع : باشگاه خبرنگاران

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 997

به "ثروتمندترین افراد جهان که فرزندانشان را از ارث محروم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروتمندترین افراد جهان که فرزندانشان را از ارث محروم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید