تهدید یوفا در صورت تعطیلی لیگ ها، کوشش برای از سرگیری مسابقات در ماه های جولای و آگوست

به گزارش شهر سرگرمی، اتحادیه فوتبال اروپا به اتحادیه های عضو خود و لیگ های اروپایی هشداری جدی داد تا در این مقطع از فصل اقدام به تعطیل کردن لیگ های خود نکنند.

تهدید یوفا در صورت تعطیلی لیگ ها، کوشش برای از سرگیری مسابقات در ماه های جولای و آگوست

به گزارش خبرنگاران، پس از اینکه اتحادیه فوتبال بلژیک روز گذشته (پنجشنبه) در نتیجه تأثیر شیوع ویروس کرونا (کووید 19) به طور رسمی لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی این کشور موسوم به ژوپیلرلیگ را مختومه و کلوب بروژ را به عنوان قهرمان این رقابت ها در فصل 20-2019 اعلام نمود، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با ارسال بیانیه ای مشترک به اتحادیه های عضو خود که توسط یوفا، اتحادیه باشگاه های اروپایی و لیگ های اروپایی تنظیم شده است، به آنها بابت تعطیل کردن احتاقتصادی لیگ های شان هشداری جدی داد.

در بخش هایی از بیانیه یوفا خطاب به اتحادیه های عضو، سازمان لیگ ها و باشگاه ها آمده است:

در این سناریوی جدی، فوتبال اروپا توانسته به عنوان یک خانواده متحد واکنش نشان دهد. دیدگاه مشترکی که در تاریخ 17 مارس توسط یوفا، اتحادیه باشگاه های اروپایی و لیگ های اروپایی مطرح شد این بود که باید کوشش گردد تا همه مسابقات داخلی و اروپایی مطابق با فرمت های خود به سرانجام برسند. این از اهمیت ویژه ای برخوردار است که حتی یک اتفاق مختل نماینده مانند این بیماری همه گیر، مانع تعیین شدن نتیجه مسابقات ما در زمین نگردد. به عنوان مدیران مسئول در ورزش خودمان، تا آخرین امکانی که وجود دارد و در حالی که برنامه ریزی، راه چاره های عملیاتی و نظارتی در دسترس هستند، باید نتایج در زمین تعیین شوند. این چیزی است که باید از آن اطمینان حاصل کنیم.

ما با اتحاد قدم برمی داریم با آگاهی از این موضوع که تنها کوشش هماهنگی همه سازمان دهندگان رقابت های مختلف می تواند به فوتبال اروپا یاری کند تا از این بحران خارج گردد و سرمایه اصلی خود یعنی مسابقات را بازیابی کند. بدون اتحاد و همبستگی، هیچ کس نمی تواند از این بحران خارج گردد، چون همه ما به هم وابسته هستیم. این تعهدات در دو گروه کاری مشترک برای رسیدگی به گزینه های تقویم و گزینه های قانونی شکل گرفت تا عواقب نظارتی و اقتصادی ناشی از برون رفت از تقویم احتاقتصادی که باعث می گردد رقابت های فصل 20-2019 بیش از 30 ژوئن ادامه پیدا کند را مورد آنالیز قرار دهد.

این کارگروه ها جلسات متعددی را برگزار نموده اند و به طور روزانه با هم در تماس هستند تا اطمینان حاصل نمایند که تمامی مسابقات سرانجام طبیعی خود را خواهند داشت. برای دستیابی به این موضوع، برنامه های تعیینی هم تهیه شده است. اکنون این کارگروه ها روی سناریوهایی کار می نمایند که شامل برگزاری بازی ها در ماه های جولای و آگوست می گردد، از جمله احتمال آغاز مجدد مسابقات یوفا بعد از اتمام لیگ های داخلی.

پس از پیشرفت در شرایط فعلی، کارگروه تقویم بازی ها در اسرع وقت و به طور ایده آل تا اواسط ماه مِی (اواخر اردیبهشت) تعیین خواهد نمود که کدام یک از برنامه ها می تواند برای اتمام فصل اجرایی گردد. پس از آگاهی از این موضوع که هیچ گزینه ای نمی تواند منجر به سرانجام رساندن فصل گردد، مختومه اعلام نمودن مسابقات آخرین راه چاره باید باشد.

ما اطمینان داریم که فوتبال در ماه های آینده می تواند دوباره - با شرایطی که توسط مسئولان دولتی دیکته خواهد شد - آغاز گردد و معتقدیم که هر تصمیمی برای مختومه اعلام نمودن مسابقات داخلی در این مرحله عجولانه است و موجه نیست. از آنجایی که شرکت در مسابقات باشگاه های یوفا با نتیجه ورزشی به دست آمده در سرانجام رقابت های داخلی تعیین می گردد، پایان زودهنگام این رقابت ها باعث تردید در خصوص تحقق چنین شرایطی می گردد. یوفا این حق را برای خود محفوظ می دارد که مطابق آیین نامه مربوطه، شرایط چگونگی راهیابی تیم ها به مسابقات باشگاهی یوفا در فصل 21-2020 را مورد ارزیابی قرار دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 886

به "تهدید یوفا در صورت تعطیلی لیگ ها، کوشش برای از سرگیری مسابقات در ماه های جولای و آگوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید یوفا در صورت تعطیلی لیگ ها، کوشش برای از سرگیری مسابقات در ماه های جولای و آگوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید