تلاش روس ها برای بردن جهانگرد به مدار ماه

به گزارش شهر سرگرمی، یک شرکت روسی صنایع موشکی و فضایی برای ارائه خدمات پروازی در مدار ماه اعلام آمادگی کرد.

تلاش روس ها برای بردن جهانگرد به مدار ماه

به گفته یک منبع خبری در شرکت روسی صنایع موشکی و فضایی، انرگیا آماده است با استفاده از ناو کیهانی سایوز و در چارچوب یک برنامه سفر به مدار ماه به توریستان خدمات ارائه دهد.

وی گفت بلیط سفر به ماه برای هر توریست که با توجه به شرایط موجود در سال های قبل 120 میلیون دلار اعلام شده بود، به حدود 150 تا 180 میلیون دلار افزایش خواهد یافت که البته امری طبیعی است.

یک فضانورد حرفه ای و دو همسفر در این سفر حضور خواهند داشت. در مورد پرواز به مدار ماه نسبت به ایستگاه فضایی بین المللی از فرایند بسیار پیچیده تری استفاده خواهد شد.

به این ترتیب که از پایگاه بایکونور یک موشک سایوز-2 برای پرتاب سفینه فضایی سایوز ام.اس مورد استفاده قرار خواهد گرفت، سپس از پایگاه واستوچنی یک موشک آنگارا راهی مدار زمین می شود تا موتور موشکی مورد نیاز رسیدن به مدار ماه و بازگشت به سوی زمین را در مدار به ناو سایوز برساند.

سایوز بعد از الحاق این دو قسمت، به طرف ماه حرکت می کند. در مداری به ارتفاع چند صد کیلومتر مسافران ماه این کره را دور خواهند زد و بعد به طرف زمین بر می گردند. سفر به ماه بنا به گفته کارشناس انرگیا باید حدود یک هفته طول بکشد.

ولادیمیر سولنسف سرپرست انرگیا در سال 2017، گفته بود که چند نفر علاقه مندی خود برای سفر به ماه و پرداخت 120 میلیون دلار را به این شرکت اعلام کرده اند و طی سال های 2021 -2022 انجام چنین سفری به شرط به روز شدن ناو کیهانی سایوز امکان پذیر خواهد بود و حدود 500 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.

چندی قبل نیز دیمیتری راگوزین رئیس روسکاسموس خاطرنشان کرد امکان پرواز به ماه با ناو سایوز، بستگی به تکمیل و توسعه سفینه تازه روسیه فدراتسیا دارد.

شرکت آمریکایی اسپیس ایکس چند سال پیش گفته بود که دو توریست را با ناو دراگون تا سرانجام سال 2018 به ماه خواهد برد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1942

به "تلاش روس ها برای بردن جهانگرد به مدار ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش روس ها برای بردن جهانگرد به مدار ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید