تصویب 5 سند توسعه محله در ستاد بازآفرینی پایدار محلات هدف خراسان رضوی

به گزارش شهر سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی پنج سند توسعه محله شامل 420 پروژه مشروط به تائید دستگاه های مربوطه و کمیسیون ماده پنج در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محلات هدف خراسان رضوی به تصویب رسید.

تصویب 5 سند توسعه محله در ستاد بازآفرینی پایدار محلات هدف خراسان رضوی

سید کمال الدین میرجعفریان در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محلات هدف استان که با هدف اسناد توسعه بعضی از محلات هدف حاشیه شهر مشهد برگزار گردید، به روزرسانی محدوده محلات مصوب موجود ناکارآمد شهری، تدقیق حدود آن و شناسایی نقاط تازه ناکارآمد شهری مشهد را از ضروریات برنامه ریزی شهری دانسته و مدیریت شهری را به انجام مطالعات تازه به وسیله مشاورین ذی صلاح فراخواند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بعلاوه توجه به جنبه های توسعه اجتماعی، مالی، کالبدی و فرهنگی را در این جلسه مورد تاکید قرار داده و خواهان شد همه دستگاه های اجرایی، حاکمیتی و نظارتی بیش از پیش به وظایف خود در قبال این محلات واقف باشند و کوشش مضاعفی را جهت اجرای وظایف معمول داشته باشند.

وی تاکید نمود: تعهدات همه نهادها جهت تخصیص 30 درصد از همه اعتبارات سالانه خود جهت اجرای طرح ها و برنامه ها ویژه محلات مصوب ناکارآمد شهری، باید محقق گردد. در این راستا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و فرمانداران به عنوان متولیان این مهم را مورد توجه قرار داده و اجرای آن را مطالبه کنند.

میرجعفریان با یادآوری اینکه مدیریت استانی طی سال گذشته توجه ویژه ای را به مسائل حاشیه شهر معطوف داشته است، گفت: این رویه حتی در سفرهای شهرستانی دنبال شد تا تصمیمات اجرایی جهت کاهش معضلات این پهنه ها اتخاذ گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بعلاوه به هماهنگی برنامه های بازآفرینی شهری با طرح های بالادستی، مخصوصا طرح تفصیلی شهری اشاره نمود و اضافه نمود: متولیان تهیه برنامه ها سعی بر رعایت راهبردها در چارچوب اسناد بالادستی، به ویژه تطبیق اسناد توسعه محلات با این طرح ها کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی ابلاغ قانون جهش فراوری مسکن و اعلام سهم استان جهت فراوری 93 هزار واحد مسکونی، توجه به ظرفیت های موجود در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و ضروریات بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی بافت های نامطلوب این منطقه ها با استفاده از این قانون را از مهمترین برنامه های استان دانست و اظهار داشت: درصد چشمگیری از این سهمیه بایستی در محلات هدف برنامه ریزی و اجرایی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1807

به "تصویب 5 سند توسعه محله در ستاد بازآفرینی پایدار محلات هدف خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب 5 سند توسعه محله در ستاد بازآفرینی پایدار محلات هدف خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید