بومی سازی نصب و راه اندازی سامانه های ناوبری

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمد امیران در مراسم بازدید از تجهیزات الکترونیکی هواپیمایی در شرکت فرودگاه های کشور، گفت: بومی سازی در نصب و راه اندازی سامانه های ناوبری که در گذشته توسط کارشناسان خارجی انجام می گرفت، در دو سال گذشته با نصب و راه اندازی پنج دستگاه ILS و DME و سه دستگاه DVOR و DME به ارزش تقریبی 6 میلیون یورو انجام شد.

بومی سازی نصب و راه اندازی سامانه های ناوبری

وی با اشاره به اینکه بومی سازی فناوری طراحی، سایت یابی و نصب شبکه سامانه های ارتباطی کنترل ترافیک هوایی منابع تجهیزاتی را بهینه سازی نموده است، اضافه نمود: صرفه جویی حاصل از این بومی سازی در سه سال گذشته 50 میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه های کشور ادامه داد: رادار تقرب فرودگاه شیراز و مهرآباد در بخش های مختلف الکترونیکی دچار آسیب شده بود که به دلیل عدم پشتیبانی شرکت کانادایی کارایی نداشت، بنابراین متخصصان الکترونیک هوایی توانستند با صرف هزینه 200 میلیون تومان این سامانه ها را دوباره راه اندازی نمایند.

امیران، ارزش هر دستگاه رادار تقرب فرودگاهی را حدود 6 تا 8 میلیون یورو برآورد کرد و گفت: فراوری منابع اشعه دستگاه های یاری بازرسی XRAY در انحصار چند کشور است که به دلیل تحریم، کشورهای غربی از فروش آن به کشورمان خودداری کردند که با کوشش متخصصان داخلی تعمیر و اورهال در داخل کشور انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت ها و تغییرات صنعت هواپیمایی در شرایط تحریم به دست کارشناسان و متخصصان الترونیکی هواپیمایی کشور انجام گرفت، گفت: با بسته شدن فضای هوایی بعضی کشورهای منطقه، افزایش 100 درصدی تقاضا برای عبور از کشور داشتیم که افزایش ظرفیت زیرساخت های عبور این هواپیماها با همکاری متخصصان کشور انجام گرفت.

مدیر کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر عمر تعمیرات تجهیزات هوایی به انتها رسیده است، گفت: در شرایط کنونی می توانیم دستگاه ای جدید را وارد کنیم اما حتما این واردات به شرط انتقال تکنولوژی انجام می گردد.

وی در پاسخ به پرسش مهر درباره ورود هواپیمای چک تجهیزات فرودگاهی، گفت: در دوران تحریم ما این هواپیما را نداشتیم و پس از اورهال و سقوط یک فروند جت فالکن، کارشناسان پاکستانی و قزاقستانی کار چک فرودگاه ها را انجام دادند اما در حال حاضر یک هواپیمای چک تجهیزات، از اروپا خریداری شده که وارد کشور می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 400

به "بومی سازی نصب و راه اندازی سامانه های ناوبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی نصب و راه اندازی سامانه های ناوبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید