بنای شاطرگنبد ساری بازسازی شد

به گزارش شهر سرگرمی، معاون میراث فرهنگی مازندران از بازسازی بنای شاطرگنبد در ساری اطلاع داد.

بنای شاطرگنبد ساری بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، مهدی ایزدی صبح روز دوشنبه 12 خرداد 99 با اعلام این خبر گفت: بنای شاطرگنبد ساری یکی از برج های آرامگاهی در استان به حساب می آید که در سال 64 به شماره 1670 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او با اشاره به اینکه این اثر تمام ویژگی های شاخص معماری این گونه بناهای تاریخی را دارد، بیان کرد: به دلیل عوامل طبیعی و انسانی، آسیب های فراوانی به کالبد این بنای تاریخی وارد شده است.

معاون میراث فرهنگی مازندران گفت: آخرین اقدامات بازسازیی شاطرگنبد مربوط به دهه هفتاد بوده است.

او با اشاره به تخصیص 500 میلیون ریال برای این بنای تاریخی، اضافه کرد: ساماندهی، کف سازی، بازسازی مقرنس ها و بخشی از جداره گنبد از جمله اقدامات بازسازیی صورت گرفته است، با تخصیص اعتبار 400 میلیون ریالی در امسال، بازسازی این بنای با ارزش ادامه دارد.

بنای شاطرگنبد در جاده ساری به سمت کیاسر و در نزدیکی روستای پایین دزا واقع شده است. این بنای تاریخی متعلق به قرن نهم هجری قمری است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 939

به "بنای شاطرگنبد ساری بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنای شاطرگنبد ساری بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید