بحران در بندر بوشهر

به گزارش شهر سرگرمی، مشاهدات میدانی خبرنگار خبرنگاران از شهر بوشهر حاکی از ورود بی ضابطه و خارج از عرف جمع کثیری از هموطنان از سایر اقصی نقاط کشور به این شهر است .کافی است سری به پلاژ ساحلی شهر بزنید تا انواع و اقسام خودروهای شخصی با پلاک های متنوع و متعدد از دیگر شهرها را ببینید که بار سفر نوروزی خود را بسته و به شهر دریایی بوشهر مسافرت نموده اند

بحران در بندر بوشهر

نوروز برای استان جنوبی بوشهر در حالی آغاز شد که4 شهر آن یعنی بوشهر،دیلم،گناوه و کنگان در شرایط نارنجی قرار گرفته است و با آغاز موج دوم سفرها این احتمال وجود دارد که شرایط آنها از رنگ نارنجی به قرمز تغییر پیدا کند.

مشاهدات میدانی خبرنگار خبرنگاران از شهر بوشهر حاکی از ورود بی ضابطه و خارج از عرف جمع کثیری از هموطنان از سایر اقصی نقاط کشور به این شهر است .کافی است سری به پلاژ ساحلی شهر بزنید تا انواع و اقسام خودروهای شخصی با پلاک های متنوع و متعدد از دیگر شهرها را ببینید که بار سفر نوروزی خود را بسته و به شهر دریایی بوشهر مسافرت نموده اند.این در حالی است که مسئولان و مقامات استان و شهر بوشهر پیشتر از این، به وسیله رسانه های جمعی، درخواست نموده بودند تا بوشهر را به عنوان مقصد نوروزی خود انتخاب ننمایند . افزون بر این با وجود این که گیت ورودی به مرکز استان هم توسط نیروهای انتظامی و پلیس راهور به شدت کنترل و مراقبت می گردد اما این حجم از خودروهای غیر بومی که در گوشه و کنار شهر پرسه می زنند قابل تامل است.عدم نظارت مداوم باعث شده است تا تعدادی از شناورهای مردمی و صیادی به ایجاد تور دریایی و گشت دریایی بر ای مسافران و توریستان نوروزی اقدام نمایند در حالی که بنر ممنوعیت گشت دریایی به صورت چشمگیری در نوار ساحلی نصب شده است اما کماکان این فعالیت، بیخ گوش دستگاههای مسئول و زیر چشم آنها ادامه دارد.

حضور 3600نفر توریست در استان بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان بوشهر با بیان این که واحدهای اقامتی استان تا چهارم فروردین ، حضور 3 هزار و 600 مسافر و توریست را اعلام نموده اند و می گوید: شهرستان بوشهر با پذیرش 1 هزار و 743 مسافر بیشترین و شهرستان دشتی با 64 مسافر کمترین آمار حضور توریست را ثبت نموده اند. براین اساس میزان اقامت در هتل یک هزار و 515 نفر ، هتل آپارتمان 340 نفر ، اقامت در هتل سرای سنتی 35 نفر ، اقامت در مهمانپذیر 527 نفر ، مجتمع های توریستی 220 نفر و بومگردی ها 963نفر اقامت کردند. در این مدت 9هزار و 639 بازدید از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی، چهار هزار و 270 بازدید از جاذبه تاریخی - فرهنگی، سه هزار و 202 بازدید از جاذبه های طبیعی و 2 هزار و 167 بازدید از جاذبه های دست ساز اجرا شده است.

محمد حسین ارسطو زاده با اشاره به اجرای دقیق شیوه نامه های بهداشتی در همه واحدهای اقامتی اضافه نمود: اسکان مسافر فقط در واحدهای اقامتی دارای مجوز امکان پذیر است و اسکان توریست و مسافر در سایر اماکن دیگر ممنوع است.

وی افزود: به همین دلیل تیم های نظارتی این اداره کل 595 بازدید از مراکز اقامتی، رستوران ها، مراکز پذیرایی و بین راهی و دفاتر خدماتی مسافرتی و مراکز اقامتی موقت انجام داده و چنانچه کم کاری اجرا شده باشد با آن مرکز اقامتی برابر قانون برخورد و پلمب می گردد.

ارسطوزاده افزود: تا خاتمه تعطیلات نوروز دبیرخانه ستاد در استان بوشهر فعال است و به طور شبانه روز گزارش ها مردمی را در این موضوع ها رصد می نماید تا بتوانیم همه با هم از شیوع موج بعدی کرونا جلوگیری کنیم.

شرایط کرونایی استان تا 7 فرودین

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته 39 بیمار جدید در بخش های کرونایی بیمارستان های استان بوشهر بستری شده اند که از این تعداد ابتلای11 مورد به کرونا، قطعی است.

دکتر سعید کشمیری با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری در بخش های ویژه کرونا، اضافه نمود: از مجموع موارد بستری در بخش های ویژه کرونا، 6 نفر در شرایط حاد این بیماری قرار دارند.

وی درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام شده است گفت: متاسفانه امروز 2مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا ،آقایی با 67 سال سن و خانمی با 78سال سن سابقه بیماری زمینه ای فشار خون و دیابت در استان بوشهر به ثبت رسید.

دکتر کشمیری اضافه نمود:در شبانه روز گذشته 22 بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان های استان بوشهر ترخیص شده اند.

وی با اشاره به جان باختن 914نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس توضیح داد: از مجموع موارد فوت شده، 893 مورد به طور قطعی مبتلا به ویروس کرونا و 21 نفر نیز مشکوک به ابتلا به این بیماری بوده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اعلام کرد: از آغاز شیوع کرونا تا به امروز 22141 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده اند.

تردد خودروهای غیربومی در محورهای استان؛34درصد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به این که از ابتدای اجرای طرح نوروزی سال جاری تا سوم فروردین 381 هزار تردد در جاده های استان بوشهر ثبت شده است گفت: 66 درصد ترددهای نوروزی در استان بوشهر مربوط به پلاک های بومی و 34 درصد مربوط به پلاک های غیربومی است.

سید حمیدرضا علم افزود: در این مدت 193 هزار و 872 خودرو وارد و 187 هزار و 582 خودرو از محورهای استان خارج شده اند.

وی با اشاره به اینکه 66 درصد ترددها در استان بوشهر برای پلاک خودروهای هم استانی ها بوده است اعلام کرد: 17 درصد ترددها مربوط به خودروهای با پلاک های استان فارس بوده است.

علم اعلام کرد: سهم خودروهای با پلاک استان اصفهان سه درصد، سهم خودروهای با پلاک استان تهران نیز سه درصد و خودروهای با پلاک استان خوزستان یک درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تردد در محور کنارتخته به دالکی بوده است اضافه نمود: بعضی از ترددها با پلاک های غیربومی مربوط به هم استانی هایی است که پلاک خودرو آنها مربوط به دیگر استان ها است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1526

به "بحران در بندر بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران در بندر بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید