با 10 جاذبه توریستی برتر اسپانیا آشنا شوید

به گزارش شهر سرگرمی، تور اسپانیا همواره یک شگفتانه خاص برای کسانی که آن را به عنوان مقصد خود انتخاب می نمایند، دارد. این کشور نه چندان پهناور ولی زیبا، شهرتش را مرهون مردم، فرهنگ، هنر، غذاها و آداب و رسوم خاصش است.شما ماجراجو هستید؟ چه نوع هیجانی را می پسندید؟ ورزش های آبی هیجان انگیز یا گاوبازی؟ جشن گوجه یا حمام آفتاب در سواحل مدیترانه؟

با 10 جاذبه توریستی برتر اسپانیا آشنا شوید

اگر علاقه مند به تست کردن غذاهای مختلف و خوشمزه هستید، بدانید که هر منطقه ای از اسپانیا غذایی متفاوت از سایر منطقه ها دارد.با خبرنگاران همراه باشید تا در سفری کوتاه با برترین جاذبه های توریستی کشور اسپانیا در سال آشنا شویم.

قصر رئال یا کاخ سلطنتی پالاسیو رئال

کاخ رئال Palacio Real در شهر مادرید اسپانیا قرار گرفته است و یکی از زنده ترین نمونه های معماری اصیلکشور اسپانیا است. این کاخ از سال 1738 تا 1755 ساخته شد و پادشاه کارلوس سوم در این محل تاج گذاری کرد. در کاخ بیش از 3418 اتاق مجلل برای پذیرایی از میهمانان وجود دارد به همین خاطر پالاسیو رئال جزو بزرگترین کاخ های اروپا محسوب می شود. مهمترین ویژگی های کاخ پالاسیو از نظر گردشگران استفاده از نقاشی هنرمندان برجسته اروپا، کاشی کاری و مجموعه کلکسیون سلطنتی است. هم اکنون از کاخ رئال برای جشن های ملی در شهر مادرید استفاده می شود.

قصر رئال کجاست؟ Calle de Bailén, s/n, 28071 Madrid, Spain

ساعت بازدید از قصر رئال اسپانیا: 10 صبح تا 8 شب

مراسم گاوبازی در اسپانیا

فستیوال گاوبازی سن فرمین هر سال از 6 تا 14 جولای (15 تا 23 تیر ماه) در شهر پامپلونا (Pamplona) برگزار می شود. در این زمان در مسیرهای معینی گاوهای وحشی روانه خیابان شده و مردم سعی می نمایند با سرعت، خود را از مسیر آنها دور نمایند. تاریخچه گاوبازی در اسپانیا به دوران قرون وسطی برمی شود؛ زمانی که قدیس مسیحی به نام سن فرمین به جرم تبلیغ دین مسیحیت به وسیله رومیان گردن زده شد. آنها این قدیس را به گاو بستند اما در این میان زنی که پیراهن سفید بر تن داشت به یاری او شتافت؛ به همین خاطر مردم از دو رنگ سفید و قرمز در مراسم آیینی گاوبازی اسپانیا استفاده می نمایند.

مکان برگزاری مراسم گاوبازی اسپانیا: شهر پامپلونا، نوایا، اسپانیا

ساحل لاکونچای معروف

شهر سن سباستین مرکز استان گیپوسکوا اسپانیا است. این شهر که در شمال باسک و در قسمت ساحل جنوبی خلیج کوچک بیسکای (Biscay) است، در فاصله حدود صد کیلومتری از شهر بیلبائو قرار گرفته است و صاحب یکی از معروفترین سواحل توریستی اروپا، یعنی ساحل لاکونچا است. از دیدگاه گردشگران مهمترین وجه تمایز ساحل لاکونچا، منظره ها بسیار تماشای و تمیزی محیط زیست این منطقه می باشد.در طرف مقابل ساحلِ سن سباستین یعنی سمتی که شهر کوچک Igeldo بر روی کوهی به همین نام قرار گرفته است، واقع شده است. در این ناحیه سازه ای به نام شانه باد (Peine del viento) طراحی شده که باد حاصل از برخورد امواج دریا به کوه را به نحوی شانه نموده و به بالا راهنمایی می نماید.

آب راهه سگوویا در کشور اسپانیا

یکی از برترین بناهای به جای مانده از امپراتوری رومیان در اسپانیا آب راهه سگویا است که حدود 16 کیلومتر آب را از رودخانه فِریو (Frío) به سِگُوویا راهنمایی می نماید. این کانال یا آبراهه حدود 50 سال قبل از میلاد مسیح (ع) ساخته شده است و تا به امروز آب را به شهرهای اطراف می رساند. امروز به جای جریان آب مسیر آبراهه کاملا سنگفرش شده است و کافی شاپ های متعددی در این بخش میزبان گردشگران هستند.

آدرس آبراهه سگوویا: Plaza del Azoguejo, 1, 40001 Segovia

شهر کوئِنکای اسپانیا

شهر کوئِنکا Cuenca در فاصله بین دو شهر مادرید و والنسیا قرار گرفته است و یک نمونه واقعی از معماری شهری قرون وسطایی در اروپا است. معماری منحصر به فرد و خانه هایی که در لبه های کوهپایه و صخره ها بنا شده اند، موجب شدند تا به این شهر لقب شهر خانه های معلق را بدهند. اگرچه بیشتر خانه های باستانی آن تخریب شده اند اما گردشگران می توانند پس از عبور از پل معلق به بافت قدیمی شهر کوئنکای اسپانیا برسند.

شهر تاریخی کوئنا اسپانیا کجاست؟ منطقه کاستایل لامانچا اسپانیا

ساحل ایبیزا

ساحل ایبیزا Ibiza در جزایر بالئارس در دریای مدیترانه قرار گرفته است. معروفیت این شهر ساحلی به دلیل کلوب ها، مهمانی ها و جشن های شبانه ای است که به خصوص در ایام تابستانی جمعیت زیادی از گردشگران علاقه مند به تفریحات شبانه (night life) را به سمت خود جذب می نماید. اگر تصمیم دارید از ساحل ایبیزا تماشا کنید، می توانید علاوه بر استفاده از انواع ورزش های آبی، قایق سواری و تفریحات شبانه از قلعه ساتالیا (sa talia) و بافت تاریخی شهر تماشا کنید.

چطور به ساحل ایپیزا اسپانیا برویم؟ جزیره کاتالانیایی در جزایر بالئارس در اسپانیا

کلیسای ساگرادا در اسپانیا

کلیسای ساگرادا Sagrada Familia یکی از بزرگترین کلیساهای کاتولیک در شهر بارسلونای اسپانیا است. این کلیسای بسیار بزرگ به وسیله معماری کاتولیک به نام Antoni Gaudí، طی چهل سال بنا شد و هم اکنون نیز مورد استفاده کاتالان ها قرار می گیرد. نکته جالب توجه در خصوص کلیسای ساگرادا مدت زمان بازسازی آن است که تا امروز به مدت 130 سال به طول انجامید. ظرفیت کلیسا بیش از 13 هزار نفر است و برج های منحنی آن با الهام از کوهستان مقدس مونتسِرات (Montserrat) ساخته شده است.

آدرس کلیسای ساگرادا فامیلیا اسپانیا: Carrer de Mallorca, 401, 08013 Barcelona, Spain

کاخ سیاسی اِل اِسکوریال در اسپانیا

جوان باتیستا کاخ ال اسکوریال El Escorial در ناحیه صخره ای سِیرا د گواراداما قرار گرفته است. در زمان فیلیپ دوم این کاخ به وسیله معماری به نام Juan Bautista de Toledo به عنوان مرکز سیاسی و اداری حکومت اسپانیا ساخته شد. امروزه علاوه بازدید گردشگران، از قسمت های مختلف کاخ به عنوان صومعه و موزه و مدرسه استفاده می شود.

آدرس کاخ سیاسی ال اسکوریال مادرید: Av Juan de Borbón y Battemberg, s/n, 28200 San Lorenzo de El Escorial, Madrid, Spain

مسجد کوردوبا در اسپانیا

مسجد کوردوبا Mezquita of Cordoba یکی از مهمترین بقایای حاکمیت مسلمانان در اسپانیا است که حکایتگر تاریخ منطقه ایبری، کاخ الحمرا، شهر گرادانا و شهر باستانی الزهرا می باشد. معروفیت مسجد کوردوبا به دلیل وجود ستونهای چوبی و طاق سازی های سبک اسلامی است که در سالن اصلی مسجد، با نظم و زیبایی خاصی طراحی شده اند. از ویژگی های برجسته مسجد کوردوبا، تقارن موجود در این بنا است و معماری هلالی شکل آن که متفاوت از معماری های متداول و گوشه دار اسپانیایی می باشد. مسجد کوردوبا در منطقه تاریخی آندولس قرار گرفته است.

مسجد کوردوبا اسپانیا کجاست؟ منطقه اَندَلُس در جنوب اسپانیا و مرکز استان کوردوبا در اسپانیا

کاخ الحمرای اسپانیا

کاخ الحمرا Alhambra در جنوب شهر گرانادا قرار گرفته است. این کاخ به دلیل ملات استفاده شده در آن (خاک رس) به رنگ قرمز دیده می شود. کاخ الحمرا در قرن 14 در زمان سلطان نصیر ساخته شد اما زمان ساخت اولیه بنای الحمرا به سده 13 برمی شود، در واقع الحمرا مجموعه ای از چند قصر است که هر حاکم، بر اساس سلایق خود بنا نموده است. ایده اصلی ساخت این بنا به شکل کنونی، آرمان رسیدن به بهشت بر روی زمین بوده است. مسلمانان صحرانشین که آب برایشان از هر گوهری ارزشمندتر بود، با کشیدن نهرهایی از سرچشمه ها و جویبارها، باغ های کاخ را با چشمه های رویایی، فواره ها و حوضهای کم عمق تزیین کردند.

کاخ الحمرا اسپانیا کجاست؟ شهر گِرانادا در اسپانیا

ساعت بازدید از کاخ الحمرا اسپانیا: 9 تا 6 بعد از ظهر

آدرس کاخ الحمرا: Calle Real de la Alhambra, s/n, 18009 Granada, Spain

سخن خبرنگاران

در این بخش از خبرنگاران به معرفی 10 جاذبه برتر گردشگری کشور اسپانیا پرداختیم اما همه می دانیم که تماشایهای این کشور تاریخی بسیار بیشتر از موارد بالاست. پیشنهاد می کنیم اگر شما جاذبه گردشگری خاصی را در کشور اسپانیا می شناسید و یا دوست دارید مطالب بیشتری درباره آن بخوانید به ما معرفی کنید. منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

منبع: فاینداتور
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2134

به "با 10 جاذبه توریستی برتر اسپانیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 10 جاذبه توریستی برتر اسپانیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید