باس میوه چی به منطقه 22 آمد

به گزارش شهر سرگرمی، اتوبوس برایمان تداعی کننده حمل و نقل عمومی است و با تماشا آن ناخودآگاه به یاد سفر و جابه جای می افتیم، اما شهروندان با راه اندازی باس میوه چی در غربی ترین محله مرکز این بار به جای سوارشدن و رفتن به مقصد، از بزرگترین فروشگاه سیار میوه و صیفی می خرند.

باس میوه چی به منطقه 22 آمد

خبرنگاران - ثریا روزبهانی: درکنار برج های آسمان خراش و خانه های قوطی کبریتی، اتوبوس رنگارنگی از تصاویر میوه و سبزیجات توجه رهگذران و شهروندان را به خودش جلب می نماید. بازار میوه و تره بار سیاری که محل عرضه انواع میوه و صیفی به صورت حضوری و آنلاین به شهروندان منطقه22است. راه­ اندازی بزرگترین فروشگاه سیار میوه و صیفی در محله های غرب تهران نتیجه پیگیری­ های اهالی منطقه است که به همت مدیریت شهری منطقه راه اندازی شده است.

دسترسی راحت در کمترین زمان

هر چه عقربه­ های ساعت از 10 صبح فاصله می ­گیرد، تعداد مراجعه کنندگان و اهالی به این بازار سیار میوه­ و تره ­بار بیشتر می ­گردد. نوروز احمد زاده حدود 9سال است در این محله زندگی می­ کند. او درباره راه ­اندازی این اتوبوس در نزدیکی خانه ­اش می ­گوید:قبلا بیشتر اهالی برای خرید به میدان میوه و تره ­بار سایر محله ها مراجعه می­ کردند، که خیلی سخت بود. نخست اینکه حتما باید با خودروی شخصی می رفتیم که این امکان به ویژه برای بانوان و سالمندان فراهم نبود.

لزوم نظارت بهداشتی

کنار میز صیفی­ جات یکی دیگر از اهالی مشغول جدا کردن کدو و بادمجان­ های مورد نیازش است. الهام بیگی درباره راه اندازی میدان تره­ بار می­ گوید: ده سالی می ­گردد که در این محله زندگی می کنم و در این سال­ها برای خرید مایحتاج به مغازه های اطراف مراجعه می­ کردیم، اما قیمت مغازه با بازار میوه و تره بار قابل قیاس نیست. خوشبختانه این بازار از نظر قیمت هم در مقایسه با مغازه، شرایط بهتری دارد. این چندمین بار است که به این میدان میوه و تره بار آمده­ ام و معمولا اجناس از کیفیت خوبی برخوردارند.

4بازار میوه و تره بار در راه است

علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری منطقه22 درباره راه اندازی نخستین بازار میوه و تره بار سیار در این محدوده می گوید: منطقه 22 یکی از منطقه ها نوپای شهر تهران به شمار می رود و در برخی از شهرک های این محدوده امکانات رفاهی،آموزشی و فرهنگی بسیار کم هست و هنوز تا رسیدن به استاندارد فاصله بسیاری داریم.در منطقه22 ، 8قطعه زمین به سازمان میادین معرفی شده که 4قطعه از آن صورت جلسه اش تکمیل و در حال اخذ قرارداد برای استقرار و احداث بازارها و میادین میوه و تره بار است. حداقل در هر محله باید یک بازار میوه و تره بار باشد. این روزبازارها قرار استدر محدوده مرواریدشهر، دهکده المپیک و دیگر محله هایی که بازار میوه و تره بار ندارد،راه اندازی گردد. اکنون نخستین اتوبوس عرضه میوه و تره بار در محدوده ناحیه5 در مجاورت برج های آسمان مستقر شده است و بزودی در نواحی دیگری مانند3 و4 هم 2دستگاه دیگر جانمایی می شوند.

استفاده از اتوبوس های مستعمل

علی بخشی در ادامه به جزییات اجرای این طرح مانند جانمایی اتوبوس ها و بعلاوه برآورد هزینه برای شهرداری اشاره می نماید و می گویند: این طرح در قالب مصوبه شرکت ساماندهی خودروهای سیار و بی کابین برای رفاه حال شهروندان در نظر گرفته شده و به لحظ قمیتی هم مناسب تر از واحدهای صنفی آن محدوده است و کیفیت بهتری نیز دارد. در واقع این طرح راه چاره موقتی است تا زمانی که بازار میوه و تره بار ثابت راه اندازی گردد. این اتوبوس ها، اتوبوس های مستعملی است که به وسیله بهره بردار از ناوگان حمل و نقل عمومی حذف شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2079

به "باس میوه چی به منطقه 22 آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باس میوه چی به منطقه 22 آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید