امکان سنجی افزایش ظرفیت سازه استاکر و ریکلایمر کارخانه مگنتیت توسط محققان دانشگاه کرمان

به گزارش شهر سرگرمی، امکان سنجی افزایش ظرفیت سازه استاکر و ریکلایمر کارخانه مگنتیت، به همت پژوهشگران دانشکده مهندسی مکانیک و مواد دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان انجام شد .

امکان سنجی افزایش ظرفیت سازه استاکر و ریکلایمر کارخانه مگنتیت توسط محققان دانشگاه کرمان

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، امکان سنجی افزایش ظرفیت سازه استاکر و ریکلایمر کارخانه مگنتیت، به همت پژوهشگران دانشکده مهندسی مکانیک و مواد دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان انجام شد.

براساس این گزارش ، در این پروژه امکان افزایش ظرفیت سازه استاکر کارخانه مگنتیت به بار 2200 تن بر ساعت و دلایل انحراف سازه ریکلایمر مورد آنالیز قرار گرفته است. در ابتدا هر دو سازه مورد آنالیز فنی قرار گرفته و تست های غیر مخرب MT و UT بر روی نواحی جوشکاری شده انجام گرفت؛ سپس اندازه گیری هایی برای خیز و انحراف هر دو سازه در محل کارخانه صورت پذیرفت.

هر دو سازه بر اساس نقشه های فنی و به صورت دقیق و با جزئیات کامل مدل سازی شده و بارگذاری بر اساس استاندارد سازه های معلق اعمال شده است که در نهایت بر اساس تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده، افزایش ظرفیت و انحراف سازه آنالیز شد همچنین به منظور انجام این پروژه نزدیک به 600 نفر ساعت بازرسی فنی در محل مجتمع صورت گرفت و همچنین نزدیک به 1200 قطعه مدل سازی شد.

تعیین نواحی بحرانی سازه، تبیین چگونگی افزایش ظرفیت تجهیز تعیین عیوب سازه و ارائه پیشنهادات اجرایی جهت اصلاح و تقویت سازه از دستاوردهای ویژه این طرح است.

بازسازی و تعمیر سازه ریکلایمر، بازرسی فنی نقاط بحرانی سازه استاکر به صورت دوره ای، از برنامه های آینده جهت توسعه این طرح است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 132

به "امکان سنجی افزایش ظرفیت سازه استاکر و ریکلایمر کارخانه مگنتیت توسط محققان دانشگاه کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان سنجی افزایش ظرفیت سازه استاکر و ریکلایمر کارخانه مگنتیت توسط محققان دانشگاه کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید