امضای تفاهم نامه سه جانبه بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی

به گزارش شهر سرگرمی، تفاهم نامه سه جانبه بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی در جلسه ای با حضور شهردار مشهد، رئیس شورای شهر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به امضا رسید.

امضای تفاهم نامه سه جانبه بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی

قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد در حاشیه جلسه با مدیران میراث فرهنگی استان خراسان رضوی گفت:

قرار شد که با همکاری طرفین به موضوع پیشخوان آرامگاه فردوسی پرداخته شود و تفاهم نامه ای بین بنده، مدیرکل و رئیس شورای شهر در این زمینه امضا شد.

وی اضافه نمود:

در این جلسه مقرر شد در اسرع وقت از طریق شهرداری و میراث فرهنگی طرح اجرایی تهیه شود و پس از آن شهرداری آمادگی کامل داریم که این کار را انجام دهیم.

تقی زاده درباره دیگر تفاهم های صورت گرفته با میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد:

همچنین قرار شد که شهرداری و میراث فرهنگی برای سالروز بزرگداشت و حتی برای برگزاری هفته بزرگداشت فردوسی برنامه ریزی کنند که مشارکت مردم در این برنامه افزایش یابد.

او با بیان این که برنامه های مفصلی را خواهیم داشت، ادامه داد:

برنامه هایی مانند نقالی، پرده خوانی، شاهنامه خوانی، قصه گویی و برنامه هایی که مرتبط با فردوسی و شاهنامه است در این ایام برگزار خواهد شد و ما نیز به میراث فرهنگی کمک خواهیم کرد تا کار ویژه در این خصوص صورت گیرد.

او همچنین درخصوص همکاری با شهرداری مشهد در زمینه بازپیرایی محورهای تاریخی مشهد شرح داد:

شهر مشهد خیلی بی جان شده است و نیاز به روح دارد، شهری که روح نداشته باشد مردم در آن شهر راحت نیستند، بنابراین با مساعدت میراث فرهنگی، چون کارشناسان این کار در اختیار میراث فرهنگی هستند،آمادگی داریم از نظر اجرایی و از نظر مالکیت در این کارها دخالت کنیم و این ها را برای بازسازی شروع کنیم.

شهردار مشهد با بیان این که من مشهدی هستم و در این شهر بزرگ شده ام، گفت:

شهر مشهد این گونه نبوده، اکنون آثار قدیمی از بین رفته است و هر آن چه را از بین نرفته است باید نگه داریم و حفظ کنیم، این وظیفه ملی و مشهدی بودن ماست که آثار فرهنگی و تاریخی را نگهداری کنیم تا روح به صورت کامل از این مشهد رخت برنبندد.

ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت:

دراین جلسه 4 موضوع برای همکاری با شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه نمود:

همکاری در زمینه بازپیرایی جلوخان باغ آرامگاه فردوسی بود که تفاهم نامه آن به تأیید شهردار رسیده بود و اکنون با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نهایی شد.

مکرمی فر عنوان کرد:

برای 25 اردیبهشت سالروز بزرگداشت فردوسی که شهردار تمام دستور لازم را حوزه فرهنگی شهرداری داد تا مشارکت جدی را با میراث فرهنگی برای برگزاری باشکوه سالروز فردوسی بزرگ داشته باشند.

همچنین در این جلسه برای مساعدت شهرداری در زمینه ساخت مرکز ملی گوهرسنگ ها به تفاهم رسیدیم.

علاوه بر محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، مسعود ریاضی رئیس کمیسیون ویژه عمران توس در شورای اسلامی شهر مشهد، احمد محبی شهردار منطقه 12 مشهد و معاونان اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در این جلسه حاضر بودند.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1910

به "امضای تفاهم نامه سه جانبه بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه سه جانبه بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید