افشاگری رسانه آمریکایی از ثروت جان کری

به گزارش شهر سرگرمی، ایرنا نوشت:یک تارنمای آمریکایی از افشای درآمد و ثروت میلیون دلاری جان کری نماینده ویژه دولت بایدن در امور تغییرات آب و هوایی اطلاع داد.

افشاگری رسانه آمریکایی از ثروت جان کری

به گزارش روزنامه دیلی میل، جان کری پس از آنکه به عنوان نماینده ویژه دولت جدید آمریکا در امور تغییرات آب و هوایی منصوب شد، صدها هزار دلار سهامش را در شرکت های نفت و گاز فروخته است.

کری به طور رسمی عنوان نموده که وی میلیون ها دلار حقوق، پرداختی ها به دلیل مشاوره دهی و نقد کردن سهام ها دریافت نموده است.

براساس اسناد منتشر شده، کری 77 ساله صدها هزار دلار سرمایه گذاری در شرکت های مرتبط با انرژی داشته که می توانست سیاست هایش به عنوان نماینده امور آب و هوایی دولت جدید آمریکا بر این شرکت ها تاثیر بگذارد.

اما دفتر امور اخلاقی وزارت خارجه آمریکا به جان کری هشدار داد که این سرمایه گذاری های وی خطر چشمگیر تضاد منافع به دنبال داشته و او موافقت کرد سهام هایش را بفروشد.

کری بین 204 تا 690 هزار دلار سهام در چند شرکت مرتبط با بخش انرژی داشت.

وی پیشتر سمت های بلندپایه ای را در شرکت ها ونهادهایی برعهده داشت که سیاستهای کنونی اش به عنوان نماینده آب و هوایی دولت بایدن می توانست بر این شرکت ها و نهادها تاثیر می گذاشت.

این اسناد افشا نموده اند که چگونه زمانیکه بایدن وارد کاخ سفید شد، جان کری یک درآمد پنج میلیون دلاری به عنوان حقوق از بانک آمریکا به دلیل نقشش به عنوان رئیس شورای مشاوره ای جهانی دریافت نموده است.

این نشان می دهد که جان کری در میان ثروتمندترین اعضای دولت بایدن محسوب می گردد.

کری همچنین به عنوان حق نشر از دیگر بانک ها، دانشگاهها و شرکت های امور بهداشت و درمان نزدیک به 400 هزار دلار و خقوق های مختلف دیکری از جمله 39 هزار دلار از دانشگاه ییل دریافت نموده است.

وی همچنین 125 هزار دلار به دلیل حق مشاوره از شرکت رایز فاند دریافت نموده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1611

به "افشاگری رسانه آمریکایی از ثروت جان کری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری رسانه آمریکایی از ثروت جان کری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید