اشرف غنی: پاکستان برای مبارزه با تروریسم اقدامی نکرده است

به گزارش شهر سرگرمی، رئیس جمهور افغانستان در ملاقات با هیئت کنگره آمریکا گفت که پاکستان در مبارزه با تروریسم اقدامات عملی انجام نداده است.

اشرف غنی: پاکستان برای مبارزه با تروریسم اقدامی نکرده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با نانسی پلوسی رئیس مجلس کنندگان آمریکا در رابطه با مسایل امنیتی، فرایند صلح، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر گفت وگو کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، در این ملاقات درباره تحکیم منافع افغانستان و آمریکا صحبت شد و اشرف غنی گفت که دو کشور در میان مدت و درازمدت با خطرات مشترک روبرو هستند و باید با این تهدیدات بطور مشترک مبارزه کنند.

رئیس جمهور افغانستان در این ملاقات از تروریسم به عنوان تهدیدی مشترک برای منطقه و متحدان افغانستان یاد کرد و اظهارداشت: ما هنوز شاهد تغییر چشمگیر و اقدامات عملی پاکستان در مورد مبارزه با تروریسم نبوده ایم.

غنی در پاسخ به پرسشی درباره کاهش احتمالی نیروهای آمریکایی و تاثیر آن بر شرایط امنیتی افغانستان نیز گفت: امروز 94 درصد عملیات ها توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان انجام می گردد و نیروهای ما این ظرفیت را دارند که از وطن و مردم خویش دفاع کنند.

دولت افغانستان همواره پاکستان را به حمایت از مخالفان مسلح خود متهم نموده است اما اسلام آباد نیز همواره با رد این اتهامات می گوید که تمام توانش را برای برقراری صلح در افغانستان انجام می دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 732

به "اشرف غنی: پاکستان برای مبارزه با تروریسم اقدامی نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی: پاکستان برای مبارزه با تروریسم اقدامی نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید