از گرافیک تا داستان؛ اطلاعات جدیدی از تکن 8 منتشر شد

به گزارش شهر سرگرمی، تکن 8 اخیرا در جریان State of Play اخیر سونی به طور رسمی برای کنسول های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری و رایانه های شخصی معرفی شده است.

از گرافیک تا داستان؛ اطلاعات جدیدی از تکن 8 منتشر شد

تاریخ انتشار این بازی در حال حاضر مشخص نیست، با این حال تریلر آن به خصوص با نمایش گرافیک فوق العاده اش، حسابی طرفداران را هیجان زده کرده است. به تازگی کاتسوهیرو هارادا (Katsuhiro Harada)، مدیر کل کمپانی باندای نامکو، طی مصاحبه ای توضیحاتی در این باره ارائه کرده است. او در ابتدا با اشاره به صحنه مبارزه جین و کازویا در میان باران و رعد و برق گفت:

اگر تریلر را دیده باشید، احتمالا به زنجیرهای آخر تریلر که در نهایت به لوگوی بازی تبدیل می شوند، توجه کرده اید. هارادا در مورد این زنجیرها می گوید:

هرچند این ساخت بازی روی آنریل انجین 5 است که هارادا را بسیار هیجان زده کرده است. از نظر او نسخه هایی که بیشترین تلاش را برای استفاده از حداکثر قدرت کنسول ها انجام داده اند، پیروز تر عمل کرده اند. هارادا به باران و عرقی که روی صورت جین و کازویا می غلتد، اشاره می کند و بیان می کند که این اولین بار است که از جلوه هایی نظیر باران استفاده می کنند. جالب است بدانید که لباس شخصیت ها نیز هنگام نبرد کثیف می شوند و به نظر می رسد که شخصیت ها از ابتدا بازسازی شده اند و چیزی از تکن 7 قرض گرفته نشده است.

هارادا در مورد استفاده تیم سازنده از آنریل انجین 5 توضیح داد:

او در ادامه در مورد برنامه ریزی های ابتدایی برای ساخت بازی و اهمیت گرافیک آن گفت:

هارادا در مورد داستان بازی و رویارویی جین و کازویا گفت:

او در پاسخ به سوالی در مورد واکنش بازیکنان به سیستم Rage در تکن 7 و بازگشت آن به نسخه هشتم افزود:

امروزه بسیاری از بازی های مبارزه ای دارای نوعی مکانیک هستند که در صورت آسیب دیدن، نوعی نوار پر می شود و به شما امکان می دهد حملات بیشتری انجام دهید. از آنجایی تکن تا قبل از این نسخه از چنین مکانیکی برخوردار نبود بسیاری در ابتدا آن را دوست نداشتند زیرا فکر می کردند که تنها راه پیروزی بهتر بودن از حریف است و چیزی به نام مکانیکی برای بازگشت نباید وجود داشته باشد.

در تریلر منتشر شده همچنین شاهد صحنه هایی اسلوموشن هستیم. این که آیا این صحنه های آهسته در گیم پلی بازی در طول مبارزه وجود خواهند داشت یا تنها در سرانجامی هر راند شاهد آن خواهیم بود جای سوال دارد. هارادا می گوید:

او در رابطه با شخصی سازی مبارزها در بازی نیز گفت:

هارادا در ادامه در مورد شخصیت های اضافی گفت:

با توجه به گفته های او می توان تقریبا مطمئن بود که تکن 8 نیز به مرور شخصیت های نوی را احتمالا در قالب بسته الحاقی دریافت خواهد کرد.

در کنار تکن 8، استریت فایتر 6 نیز یکی از بازی های مبارزه ای نو است که با بخش هایی نظیر World Tour و Battle Hub قصد دارد تا این سبک را متحول کند. هارادا در مورد شرایط بازی های مبارزه ای به طور کلی می گوید:

او در مورد بخش داستانی بازی گفت:

هارادا در مورد توانایی های کنسول های نسل نو در مقایسه با قیمت آن ها سخنان جالبی را گفت:

همانطور که ذکر شد، تکن 8 از پایه ساخته شده است و هیچ مدل سع بعدی یا محتویات خاصی در راستای ساخت بازی از نسخه های قبلی استفاده نشده است. او در رابطه مسائل روند توسعه گفت:

استریت فایتر 6 در راستای ساده تر کردن بازی برای تازه واردان از نوعی کنترل در بازی بهره می برد که اجرای حرکات و کمبوها را ساده تر می کند. با این حال طبق گفته سازندگان این بازی، این ویژگی بازی را به هیچ وجه ساده تر نمی کند. هارادا نیز به نظر می رسد که در این رابطه چنین رویکردی دارد. او می گوید که اینگونه بازی ها تک به تک هستند و کنترل ها هرچقدر که ساده باشند باز هم نمی توانید تبدیل به حریف بهتری شوید مگر اینکه بازی بیشتر بر اساس شانس یا چیزی شبیه به آن باشد. او همچنین به وجود این نوع از دستورات ساده تر در تکن 7 اشاره کرد و افزود که پیاده سازی آن ها یک چالش است و در مورد نسخه هشتم تکن نیز جزئیاتی در این باره منتشر نکرد.

هارادا در مورد احساسات خود نسبت به تاریخ تقریبا 30 ساله سری تکن گفت:

او در نهایت در مورد سرانجام احتمالی سری افزود:

بازی تکن 8 فعلا تاریخ انتشار مشخصی ندارد. هارادا در رابطه با پلتفرم های بازی گفت که بازی در حال حاضر برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری و رایانه های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2091

به "از گرافیک تا داستان؛ اطلاعات جدیدی از تکن 8 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گرافیک تا داستان؛ اطلاعات جدیدی از تکن 8 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید