از سفرهای کاری هم می توانید لذت ببرید؛ این نکات را بخوانید

به گزارش شهر سرگرمی، گرچه سفر کردن برای انجام کار، برگزاری جلسه یا بستن قرارداد و انجام پروژه های مختلف دردسرهای خاص و خستگی های خودش را دارد، اما با انجام یک سری از کارها می گردد تا حد امکان از این خستگی ها کم نموده و از سفر کاری هم لذت برد.

از سفرهای کاری هم می توانید لذت ببرید؛ این نکات را بخوانید

انجام مقدمات

معین است که برای آغاز سفر ابتدا باید بلیط تهیه کرد. اگر شرکت و یا اداره خودش مسوولیت تهیه بلیط و اقامت شما را در شهر مورد نظر به عهده بگیرد که چه بهتر؛ اگرنه شما باید ابتدا به فکر تهیه بلیط و پیدا کردن جایی برای اقامت باشید. بهتر است برای اینکه درگیری هایتان بیشتر اذیتتان نکند، این کار را به یک آژانس مسافرتی بسپارید تا صفر تا صد کار را برایتان انجام دهد.

برنامه ریزی برای سفر

از آنجا که سفرهای کاری معمولا یکی دو روزه و یا بدون اقامت شبانه هستند، برنامه ریزی برای استفاده هرچه بهتر از وقت یک کار بسیار مهم و تاثیرگذار در فرایند سفر است. برای بهبود فرایند فعالیت هایتان در سفر بهتر است برنامه های کاری اعم از تعداد جلسات و یا مکان هایی که باید به آن ها سر بزنید و هر نوع فعالیت دیگر مرتبط با کار را به ترتیب زمان بندی یادداشت کنید تا خستگی ناشی از طی راستا باعث نگردد چیزی از قلم بیفتد. اگر مسافرت کاریتان بیش از یک روز است می گردد این امید را داشت که بتوانید زمانی را هم برای برای گشت وگذار خودتان در نظر بگیرید. اگر مطمئن هستید که بین جلسات کاری وقت اضافه دارید، حتما در پی جا دادن برنامه های کوتاه در این زمان های آزاد بینابین، باشید.

اهمیت تحقیق کردن

درست است که صرفا برای سرگرمی و گشت وگذار راهی این سفر نشده اید، اما آگاهی داشتن از جایی که به آن پا می گذارید کاری عاقلانه و آینده نگرانه است. ممکن است شهری که به هر دلیلی به آن سفر نموده اید، جاها و منطقه های داشته باشد که واقعا دلتان بخواهد آنها را ببینید. اگر اینطور است، از قبل درباره اینکه این طور منطقه ها در کجای شهر واقع شده اند یا اینکه شما چطور می توانید در زمان حضور در شهر از آنها بازدید کنید، کمی تحقیق کنید. برای برنامه ریزی دقیق تر خیلی خوب است اگر سعی کنید نقشه کاملی از منطقه ای که در آن هستید را دانلود کنید. شاید جاها و یا فعالیت هایی باشد که همکارانتان هم علاقه مند به تماشا و انجام آنها باشند، با تحقیق پیش از سفر، می توانید به آن ها هم هدایت بدهید.

همراهی با جمع

اگر سفر کاری به صورت انفرادی است که هیچ؛ اما اگر با یک جمع در حال سفرید باید جوری برنامه ریزی کنید که برنامه تان با جمع هماهنگ باشد. همواره در جمعی که با هم سفر می نمایند، اختلاف نظر و سلیقه هست؛ یکی دوست دارد زود بخوابد، یکی دیر. یکی می خواهد غذا بخورد، اما آن یکی گرسنه نیست. اگر می خواهید به شما خوش بگذرد، تابع نظر جمع باشید. این به این معنی نیست که برای سلیقه خودتان ارزشی قائل نباشید؛ حرف و نظرتان را بگویید، شاید استقبال هم شد. ولی اگر این طور نشد لازم نیست زمین و آسمان را به هم بدوزید! از چیزهایی که مسافرت مخصوصاً با جمع های غیردوستانه به آدم یاد می دهد، ملاحظه حال دیگران، گذشت و احترام نسبت به سلیقه جمع و تصمیماتی است که جمع به آن توافق می نماید.

چمدان سبک تر؛ بهتر

یک بخش مهم دیگر در سفر، همراه نداشتن وسایل سنگین و بعضا غیرضروری است. باید بدانید که شما به یک سفر کاری می روید؛ بنابراین باید لباس هایی همراه داشته باشید که مناسب جلسات و حضور در جمع های کاری هستند. اما برای زمان هایی که وقتتان آزاد می گردد و ممکن است بخواهید گشتی در شهر بزنید یا خریدی انجام دهید، لباس اسپرت و راحت تر همراه ببرید.

توجه به رژیم غذایی

شاید زیاد به چشم نیاید اما داشتن رژیم غذایی مناسب در سفرهای کاری، از اهمیت بالایی برخوردار است. تنها زمانی سفری مطلوب و نتیجه بخش دارید که از سلامت کامل برخوردار باشید. پس به لزوم وجود سبزیجات در وعده های غذایی خود دقت کنید و از خوردن تنقلات و فست فودهای مضر خودداری کنید.

سوغاتی؛ آری یا نه؟

مسلما وقتی به سفر کاری می روید، کسی از شما انتظار ندارد وقت زیادی را در بازار و مراکز خرید بگذرانید تا یک سوغاتی خوب برای بستگان و یا دوستان تهیه کنید. اما این به آن معنا نیست که کلا دست خالی برگردید. بهتر است از مغازه های نزدیک محل اقامت سوغات آن شهر را تهیه کنید تا هم در وقت صرفه جویی نموده باشید و هم بازگشتتان برای نزدیکان لذت بخش تر باشد.

یادداشت کردن هزینه ها

نکته آخر تهیه فاکتور تمام هزینه های سفر است. باید پیش از سفر بدانید شرکت یا اداره ای که شما را به سفر فرستاده چه نوع هزینه هایی را متقبل می گردد تا با توجه به آن برای سفر هزینه کنید. اما این را هم در نظر بگیرید که نباید آسایش خود را در طول سفر فدای بعضی هزینه های جانبی کنید. نباید فراموش کنید که درست است به یک سفر کاری رفته اید، ولی قرار نیست حتی از این سفر لذت نبرید!

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1821

به "از سفرهای کاری هم می توانید لذت ببرید؛ این نکات را بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سفرهای کاری هم می توانید لذت ببرید؛ این نکات را بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید