هیجان و تفریح در دلفیناریوم دبی، نمایش های مجذوب کننده و تفریحی

به گزارش شهر سرگرمی، دلفیناریوم دبی نامی آشنا برای افرادی است که عاشق جانوران و حیوانات دریایی هستند. همان طور که می دانید دبی مجموعه ای کامل از گونه های متعدد و گوناگون از جاذبه های عجیب و خاص است که سبب شده به لحاظ جذب جهانگرد در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته باشد. شهری که در کویر قرار گرفته اما به واسطه هوشیاری و خلاقیتی که به خرج داده است، توانسته گوی سبقت را در جذب جهانگردان از سراسر جهان از همسایگان خود برباید. حالا ما امروز در کنار شما سری به این شهر و جاذبه های آن زده و با هم به دلفیناریوم متفاوت دبی خواهیم رفت.

هیجان و تفریح در دلفیناریوم دبی، نمایش های مجذوب کننده و تفریحی

دلفیناریوم دبی و دیدار با جانوران اعماق اقیانوس

دلفیناریوم دبی یک مجموعه کامل از شگفتی های جهانی زیر آب محسوب می گردد. این مجموعه سرگرمیی در سال 2008 و در 21 ماه می، رسماً افتتاح شد و از همان روز های ابتدایی توانست توجه جهانگردان و مسافران فراوانی را به خود جلب کند. مجموعه ای با زیربنای تقریبی 5000 متر مربع که قسمتی از آن به مخزنی با گنجایش 600 متر مکعب برای زندگی و شیطنت دلفین ها اختصاص داده شده است.

با اینکه در این مجموعه سرگرمیات گوناگون برای سلیقه های مختلف تعبیه شده است، اما قسمت دلفیناریوم از محبوب ترین بخش های آن محسوب می گردد که بدون هیچ محدودیت سنی، طرف داران بی شماری دارد. برای اطلاع از جزئیات این مجموعه، جدول زیر را مطالعه کنید.

مسیر دسترسی تا پارک دلفیناریوم دبی

برای اینکه خودتان را به این دلفیناریوم مجذوب نماینده برسانید، می توانید هم از تاکسی های دبی و هم از مترو بهره ببرید. اگر تصمیم شما استفاده از مترو بود، باید بدانید که در هر نقطه از شهر که باشید فقط کافی است به متروی دبی مراجعه نموده و با قطار خط سبز، خود را به دلفیناریوم برسانید. وقتی به قطار سوار شدید، دقت کنید که حتماً در ایستگاه Health Care City یا Oud Metha پیاده شده و بعد از یک پیاده روی کوتاه، دلفیناریوم شهر دبی در مقابل شما خواهد بود.

دلفیناریوم دبی و مجموعه ای از سرگرمیات گوناگون

با اینکه نام این مجموعه دلفیناریوم گذاشته شده است اما شما در آن با یک پَک کامل سرگرمیی روبرو هستید که بدون شک می تواند توجه شما را به خود جلب کند. شما در این مجموعه به راحتی می توانید با تمام افراد تعامل داشته باشید و با انجام سرگرمیات گوناگون مانند بازی و شنا در کنار دلفین ها انجام سایر فعالیت های سرگرمیی، لحظات خود را با شادی و لذت سپری کنید. در این مجموعه بخش های دیگری مانند نمایش پرندگان، سینما، بخش آینه هزارتو و بخش های متعدد دیگری هم در کنار هم قرار داده شده اند تا شما با حضور در آن ها لذت برده و بیشترین خاطره را ثبت کنید. در ادامه بازدیدی از تمام قسمت های دلفیناریوم دبی خواهیم داشت.

· نمایش منحصر به فرد فک ها و دلفین ها (Dolphin and Seal Show)

دلفیناریوم دبی محل اصلی زندگی فک ها و دلفین ها محسوب می گردد که با حرکات متفاوت و نمایشی خود شما را به تماشای اعجاب انگیزترین تصاویر دعوت می نمایند. موجوداتی کاملاً تربیت شده و باهوش که به راحتی آموزش می بینند و تمام آموخته های خود را در مقابل شما به نمایش درمی آورند. پایکوبی این موجودات در کنار عبور از حلقه ها، توپ بازی کردن و انجام حرکات مجذوب نماینده نمایشی، به قدری مهیج است که اجازه نمی دهد شما حتی پلک بزنید. تماشای بخش نمایشی فک ها و دلفین ها کاملاً خانوادگی است و شما در این قسمت قرار است 45 دقیقه شاد و مهیج را تجربه کنید.

· رستوران هپی وَلِی (Happy Valley)

بدون شک بعد از 45 دقیقه مهیج و تماشای بی نظیرترین نمایش ها از فک ها و دلفین ها، احساس گرسنگی خواهید کرد. رستوران هَپی وَلِی یا دره شاد در دلفیناریوم دبی قرار است شما را با سرو انواع غذاهای آسیایی غافلگیر کند. نوشیدن نوشیدنی های متنوع، تنقلات و اسنک ها در این رستوران با قیمتی به صرفه و مالی انجام می گردد و می تواند انرژی ازدست رفته شما را بازگرداند.

· فروشگاه تهیه هدایا و سوغاتی

بخش دیگری از این دلفیناریوم، قسمت فروشگاه آن است که شما در آن می توانید اسباب بازی ها و هدیه های گوناگون و هر سوغاتی که دوست دارید را خریداری کنید. مثلاً دلفین های بادی، پیراهن های دوخته شده سفارشی و انواع و اقسام اسباب بازی ها، از جمله محصولات ارائه شده در فروشگاه این مجموعه هستند که شما می توانید با تهیه آن ها یادگاری های خوبی را از حضور خود در این مجموعه سرگرمیی دبی تهیه کنید.

· سینمای پنج بعدی در دلفیناریوم دبی

بعد از تماشای فک ها و دلفین ها، به سینمایی پنج بعدی این مجموعه هم سر بزنید. در این سینما همان طور که از نامش هم معین است، شما قرار است هر پنج حواس پنج گانه خود را درگیر نموده و سلامت آن ها را آزمایش کنید. تمامی صندلی ها در این سینما متحرک هستند و شما نقش یکی از ستارگان فیلم ها را دارید که با حضور واقعی تان شاید بتواند جهت گیری فیلم و داستان آن را تغییر دهد.

· استودیو حرفه ای عکاسی در دلفیناریوم دبی

البته شما با گوشی های هوشمندی که به همراه خود دارید می توانید برترین عکس ها و فیلم ها را از حضورتان در این مجموعه ثبت کنید. اما اگر دوست دارید که عکس هایی کاملاً حرفه ای و متفاوت را به ثبت برسانید، استودیوی عکاسی دلفیناریوم دبی را به شما توصیه می کنیم. مجذوب نمایندهیت این استودیو عکاسی این است که عکاس ها در هر گوشه ای که شما دوست داشته باشید مثلاً بخش پرندگان و همین طور بخش دلفین ها، حضور دارند تا از شما عکس ها و فیلم هایی تهیه نمایند.

· هزارتوی آینه ها در دلفیناریوم دبی (Mirror Maze)

هزارتوی آینه ها که نام آن را Mirror Maze نهاده اند، از دیگر جاذبه ها و سرگرمیات پارک دلفیناریوم دبی محسوب می گردد. افراد با هر سن و سالی که داشته باشند، عاشق این هزار تو می شوند. در این مسیر شما با پیچ وخم های کمی ترسناک و مختلفی روبرو می شوید که باید تمام هوش و حواس خود را به کار گیرید تا از آن ها خارج شده و مسیر اصلی را پیدا کنید. از نقاط قوت این هزار تو تهویه هوای کامل و سریع آن است که شرایط انجام این سرگرمی هیجان انگیز را به برترین شکل ممکن برای تعداد زیادی از جهانگردان فراهم می نماید.

· حضور در کنار پرندگان رنگارنگ دبی (Creek Park Exotic Bird Show)

باغ پرندگان این مجموعه از جمله تماشای ترین نقاط آن است. پارکی بزرگ و مملو از گونه های مختلف و متعدد پرندگان هزار رنگ و زیبا که شما در میان آن ها پیاده روی می کنید و آن ها بافاصله ای اندک از شما در حال پرواز و لذت بردن از حضور خود در فضای سبز باغ پرندگان هستند. اگر به پرندگان علاقه دارید، بدون شک این بخش از دلفیناریوم می تواند برای شما مهیج ترین قسمت آن باشد. انواع طوطی ها، توکان یا شاهین و سایر پرندگان از تمام نقاط جهان در این پارک حضور دارند و شما این اجازه را دارید که با غذادادن به این پرندگان، یکی از برترین حس های جهان را تجربه کنید. اگر به باغ پرندگان دلفیناریوم دبی رفتید عکاسی و فیلم برداری را از قلم نیاندازید.

· شنا با دلفین ها و یک گفتگوی محبت آمیز

مگر می گردد به دلفیناریوم شهر دبی بروید و به شنا در کنار دلفین ها و لمس آن ها ترغیب نشوید؟!

بیشتر بازتماشامایندگانی که به این دلفیناریوم می روند، عاشق شناکردن در کنار دلفین ها، لمس آن ها، نوازش بدنشان و برقراری ارتباطی قوی با آن ها هستند. برای انجام این فعالیت لذت بخش، استخر مخصوصی در نظر گرفته شده که 2 عمق متفاوت دارد. عمق این استخر با مهارت افراد و قد آن ها در ارتباط است.

البته شنا فقط برای افراد با محدوده سنی 5 سال به بالا امکان پذیر است و مدت زمان انجام این سرگرمی دلچسب هم فقط 20 دقیقه خواهد بود. برای اینکه تعاملی بیشتر و ارتباطی عمیق تر با دلفین ها داشته باشید، کارشناسان این مجموعه در بخش استخر حضور دارند و می توانند به خوبی شما را هدایت نمایند. بعلاوه در انتها شناکردن، پرسنل بخش استخر تصاویر و عکس های شما از حضور در استخر و شنا در کنار دلفین ها را به صورت کاملاً رایگان در اختیارتان قرار خواهند داد.

قوانین و مقررات مخصوص دلفیناریوم دبی

مانند تمام نقاط سرگرمیی در سر جهان، دلفیناریوم دبی هم قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد. در ادامه با هم این مقررات را مرور می کنیم و به شما توصیه می کنیم که حتماً این قسمت را بادقت مطالعه کنید.

  • برای حضور افراد بالای 12 سال حتماً باید بلیط بزرگسالان تهیه گردد.
  • بازتماشامایندگان با سن 2 تا 11 سال فقط باید بلیط بچه ها را بخرند.
  • برای شنا در دلفیناریوم دبی وزن شما باید زیر 110 کیلوگرم برآورد گردد.
  • بچه های که زیر 12 سال سن دارند، حتماً باید با حضور بزرگ ترها و والدین خود در این مجموعه سرگرمی نمایند.
  • بچه های که سن آن ها زیر 2 سال است، احتیاجی به تهیه بلیت ندارند و می توانند بر روی صندلی بزرگسالان خود نشسته در مجموعه حضور داشته باشند.
  • اگر بلیط خود را در زمان معین شده استفاده نکنید، متأسفانه سوخت شده و قابل استرداد نیست.
  • در بخش سالن نمایش، ورود کالسکه مجاز نیست.
  • به هیچ عنوان نباید در اطراف استخر بدوید.
  • در زمان نمایش دلفین ها، تمامی بازتماشامایندگان باید نشسته باشند و هیچ کس اجازه عکاسی و راه رفتن ندارد.
  • اگر بلیط VIP تهیه کردید، به راحتی می توانید صندلی خود را بدون هیچ مسئله ای رزرو کنید.
  • بلیط صادر شده برای هر قسمت، مخصوص همان بخش است و شما نمی توانید جایگزینی برای آن در نظر بگیرید.
  • اگر مدت زمان حضور شما در هر کدام از بخش های دلفیناریوم دبی کمتر از مدت زمان مقرر باشد، استرداد هزینه برای شما انجام نخواهد شد.
  • شما نمی توانید در فضای داخل استخر دلفین ها از دوربین یا گوشی یا هر وسیله دیگری برای عکاسی و فیلم برداری بهره ببرید.
  • بازتماشامایندگان به هیچ عنوان اجازه فروش بلیط خود به دیگر را ندارند.
  • تحت هیچ شرایطی نمی توانید وسایل نوک تیز و خطرناک را با خود به این مجموعه ببرید.
  • در دلفیناریوم دبی اجازه استعمال دخانیات به شما داده نمی گردد.

دقت کنید که حتماً به قوانین و مقررات حاکم بر دلفیناریوم دبی احترام گذاشته و از آن ها پیروی کنید. چون پارک های موضوعی مانند این دلفیناریوم یا دیگر فضاهای مشابه در دبی، قوانین خاص خود را دارند که زیر پا گذاشتن آن ها سبب جریمه شدن شما و اخراجتان از فضای پارک خواهد شد.

شرایط و موقعیت استفاده از دلفیناریوم دبی

شما به عنوان بازتماشاماینده و جهانگرد که قرار است از دلفیناریوم مجذوب نماینده شهر دبی تماشا کنید، باید رفتار مناسبی داشته و شرایط حضور در این مجموعه را بدانید تا در زمان حضورتان بدون بروز مسئله ای از سرگرمی در این دلفیناریوم لذت ببرید.

  • نگهبانان این مجموعه اجازه این را دارند که برای شناسایی کردن سن شما، همراهان و بچه هاتان، از شما کارت شناسایی درخواست نمایند.
  • دقت کنید که سرگرمیات تعبیه شده در دلفیناریوم شهر دبی باید با سن شما همخوانی داشته باشد.
  • قبل از آغاز شدن نمایش دلفین ها، توصیه می کنیم که حداقل 30 دقیقه تا 45 دقیقه زودتر در سالن حضور داشته باشید.
  • اگر برای سایر افراد مزاحمتی ایجاد نکنید، عکاسی در این مجموعه بلامانع خواهد بود.
  • حضور در سرگرمیات مهیج برای افرادی که بیماری خطرناک دارند یا بانوان باردار، به هیچ عنوان مجاز نیست.
  • اگر با افراد دیگری به صورت مهمان در این مجموعه حضور پیدا کردید، آن ها می توانند در کنار استخر دلفین ها باشند اما برای ورود به استخر، مجاز نیستند.
  • بلیط دلفیناریوم برای بچه ها مقرون به صرفه تر بوده و تقریباً نصف قیمت بلیط برای بزرگسالان است.

دقت کنید رعایت این قوانین، به شما و دیگران اجازه می دهد که در آرامش از فضای این مجموعه سرگرمیی لذت ببرید.

شرایط تهیه بلیط برای هر قسمت از دلفیناریوم دبی

همان طور که گفتیم شما برای حضور در هر کدام از قسمت ها و بخش های این مجموعه حتماً باید بلیط جداگانه تهیه کنید. به همین علت قبل از تهیه بلیط، بهتر است هدف خود از حضور در این پارک را معین نموده و سپس اقدام به تهیه بلیط موردنظر خود کنید.

· بخش نمایش فک ها و دلفین ها

اگر دوست داشتید فقط به تماشای نمایش فک ها و دلفین ها بنشینید، باید بدانید که این سرگرمی هم برای بزرگسالان و هم برای بچه ها مجاز است. بلیط بچه ها بین 2 سال تا 11 سال از بلیط بزرگ ترها مقرون به صرفه تر است و در بخش VIP این امکان برای شما فراهم شده است که به راحتی با دلفین ها و فک ها تعامل داشته باشید.

· شنا در استخر

اگر تصمیم به شنا داشتید، بد نیست بدانید که بلیط بخش شنا در کنار دلفین ها از بلیط استخر باید مجزا تهیه گردد. ضمن اینکه هزینه شناکردن در عمق کم استخر، کمتر از هزینه شناکردن در بخش عمیق آن خواهد بود.

· باغ زیبای پرندگان

برای حضور در باغ پرندگان هم باید بلیط جداگانه ای تهیه گردد. ضمن اینکه هزینه این قسمت از سایر قسمت ها مقرون به صرفه تر بوده و برای بچه ها 2 تا 11 سال هم احتیاج به پرداخت هزینه کمتری است. البته توصیه می کنیم که حتماً برای تهیه بلیط حضور در پارک دلفیناریوم دبی تقریباً یک روز زودتر اقدام نموده و بلیط موردنظر خود را با برنامه ریزی تهیه کنید.

دلفیناریوم دبی و دلفین های همواره خندانش

کوشش کردیم که دلفیناریوم دبی را با تمام زیبایی ها و جاذبه هایش در کنار تمام قوانین و مقرراتی که در آن وجود دارد، بهتر و بیشتر به شما معرفی کنیم. البته دبی شهری بسیار قانونمند و امن است و بیشترین معروفیت خود را به علت رعایت قوانین و مقررات سخت گیرانه اش کسب نموده است. حضور در دلفیناریوم دبی بدون شک می تواند خاطره ای متفاوت از سفر به دبی را برای شما رقم بزند. پس در سفر خود به این شهر مدرن و هزار رنگ، تماشای دلفین ها و گفتگوی محبت آمیز و مسالمت آمیز با آن ها را اصلاً از دست ندهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2271

به "هیجان و تفریح در دلفیناریوم دبی، نمایش های مجذوب کننده و تفریحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیجان و تفریح در دلفیناریوم دبی، نمایش های مجذوب کننده و تفریحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید