احساس درد در ناحیه بازو نشانه چیست؟

به گزارش شهر سرگرمی، نوع وریدی می تواند باعث تشکیل لخته های خون گردد. انسداد می تواند باعث تورم بازو گردد که گاهی آنقدر شدید است که حرکت اندام غیرممکن می گردد. بازگشت خون از بازو می تواند برای همواره متوقف گردد.

احساس درد در ناحیه بازو نشانه چیست؟

افرادی که درد بازو را تجربه می نمایند ممکن است مبتلا به سندرم خروجی قفسه سینه باشند، بیماری که اغلب بیماران 20 تا 40 ساله به آن مبتلا می شوند و ناشی از بیماری های عروقی معمولی است.

به نقل از هلث دی نیوز، در بعضی از موارد فقط احتیاج به فیزیوتراپی وجود دارد، اما در موارد جدی تر جراحی در نظر گرفته می گردد. سندرم خروجی قفسه سینه بر ناحیه ای از قاعده گردن که در آن دسته ای از اعصاب، شریان و ورید ها وجود دارد، تأثیر می گذارد.

حدود 90 درصد از بیماران مبتلا به این سندرم دارای نسخه نوروژنیک هستند که در آن فقط شبکه عصبی تحت فشار قرار می گیرد. با وجود درد و بی حسی بازو همچنان می تواند ناتوان نماینده باشد.

دو نوع دیگر- وریدی و شریانی- زمانی اتفاق می افتند که یکی یا دیگری فشرده می گردد. از آنجا که این شرایط، جریان خون را تحت تأثیر قرار می دهد، این موارد جدی تر در نظر گرفته می شوند و معمولاً احتیاج به جراحی دارند.

نوع وریدی می تواند باعث تشکیل لخته های خون گردد. انسداد می تواند باعث تورم بازو گردد که گاهی آنقدر شدید است که حرکت اندام غیرممکن می گردد. بازگشت خون از بازو می تواند برای همواره متوقف گردد.

در نوع شریانی، بالون زدن موسوم به آنوریسم، در صورت توقف جریان خون، انجام می گردد. دکتر تارک علی از مؤسسه قلب و عروق ایالتی پنسیلوانیا، در این باره گفت: افراد ممکن است انگشتان، دست ها و حتی بازو خود را از دست بدهند. حتی ممکن است در موارد شدید از این موضوع بمیرند.

لخته های سیاهرگی اگر به سمت ریه ها بروند می توانند کشنده باشند. معمولاً آسیب فقط در بازو است. در این حالت، لخته، خون را به اطراف محل انسداد راهنمایی می نماید و تورم ایجاد می گردد.

برای نسخه عصبی این بیماری، پزشکان معمولاً فیزیوتراپی را برای کاهش فشار عصبی توصیه می نمایند. جراحی معمولاً انجام نمی گردد مگر اینکه فیزیوتراپی با شکست روبرو گردد، اما برای موارد وریدی و شریانی، جراحی لازم است.

منبع: فرادید
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2092

به "احساس درد در ناحیه بازو نشانه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احساس درد در ناحیه بازو نشانه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید