آی مک های 2021 احتمالا با پردازنده A14T عرضه خواهند شد

به گزارش شهر سرگرمی، اطلاعات نو منتشر شده به وسیله تأمین کنندگان قطعات نشان می دهند که اپل در حال توسعه پردازنده نو دسکتاب خودش به نام A14T و یک کارت گرافیک مخصوص است. این اطلاعات بعلاوه نشان می دهند که این پردازنده بر پایه معماری 5 نانومتری توسعه داد شده و با احتمال زیاد در آینده شاهد استفاده از آن در کامپیوتر های مک خواهیم بود.

آی مک های 2021 احتمالا با پردازنده A14T عرضه خواهند شد

با وجود اینکه انتظار می رفت اپل در حال آماده شدن برای فراوری انبوه پردازنده A14X برای کامپیوتر های مک دارای پردازنده اپل سیلیکون باشد، اما این اطلاعات تازه نشان می دهند که این شرکت در حال توسعه پردازنده تازه دسکتاپ به نام A14T است.

انتظار داریم که این پردازنده تازه و کارت گرافیک توسعه داده شده به وسیله اپل در سال 2021 عرضه شوند. اطلاعات دیگری هم نشان می دهند که اپل هم اکنون در حال توسعه پردازنده های تازه سری A15 است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده به وسیله China Times اپل تحقیق و توسعه راجع به پردازنده های تازه را شروع نموده است. این اطلاعات بعلاوه نشان می دهند که اپل در حال توسعه واحد گرافیکی خود با نام رمز Lifuka است.

انتظار داریم که واحد گرافیکی Lifuka، پردازنده A14T و پردازنده های A15 اپل همگی با استفاده از فناوری 5 نانومتری TSMC توسعه داده شوند. همان گونه که در اخبار منتشر شده دیدم اپل از پردازنده های 5 نانومتری هم در آیفون های 12 استفاده نموده است.

گزارش های منتشر شده نشان می دهند که اپل میخواهد پردازنده A16 خودش را بر پایه فناوری 3 نانومتری TSMC توسعه دهد. اگر این اتفاق بیفتد، انتظار داریم که در آیفون ها وآیپد های معرفی شده در سال 2022 شاهد استفاده از این پردازنده ها باشیم.

اطلاعات منتشر شده به وسیله China Times بعلاوه نشان می دهند اپل در سال آینده یعنی 2021، در آیفون های 13 از پردازنده 5 نانومتری A15 Bionic استفاده خواهد نمود که در واقع نسخه بهبود داده شده از پردازنده 5 نانومتری A14 Bionic هستند که هم اکنون در آیفون های 12 شاهد استفاده از آن هستیم.

با توجه به منتشر شدن اخبار گوناگون انتظار داریم اپل با برگزاری مرنامی در ماه نوامبر (آبان ماه) از اولین مک های مجهز به پردازنده های اپل سیلیکون رونمایی کند. این اطلاعات بعلاوه نشان می دهند که پردازنده استفاده شده در این مک ها به احتمال زیاد A14X خواهد بود.

انتظار می رود که اپل فراوری انبوه پردازنده A15 Bionic را در سه ماه سوم سال 2021 برای استفاده در نسل بعدی آیفون ها شروع کند. بعلاوه انتظار داریم فراوری پردازنده A15T هم مدتی بعد از A15 Bionic شروع گردد.

China Times بعلاوه در گزارش منتشر شده خبر از این موضوع می دهد که TSMC میخواهد برای شرکت های دیگری مانند کوالکام، بوردکام و مدیاتک هم پردازنده های 5 نانومتری فراوری کند. البته اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که این شرکت هم اکنون بعضی از کارمندان خود را از دست داده است، کارمندانی که به استخدام شرکت های رقیب در آمده اند.

منبع: Appleinsider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1716

به "آی مک های 2021 احتمالا با پردازنده A14T عرضه خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آی مک های 2021 احتمالا با پردازنده A14T عرضه خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید