آیا شبکه وای فای دچار مشکل شده؟ این راهکارها را امتحان کنید

به گزارش شهر سرگرمی، در مواقعی که شبکه وای فای شما از کار می افتد، می توانید کارهای زیادی را انجام دهید که برای انجام دادن بسیاری از این موارد نیازی به دانش فنی خاصی ندارید. اتمام هرکدام از این گام ها حداکثر چند دقیقه وقت می برد و به همین خاطر به سرعت می توان آن ها را امتحان کرد. در ادامه بعضی راه چاره های ساده مربوط به مسائل شبکه وای فای را مطرح می کنیم که به احتمال زیاد می توانند مشکل موردنظر شما را رفع نمایند.

آیا شبکه وای فای دچار مشکل شده؟ این راهکارها را امتحان کنید

راه چاره های ابتدایی

اگر با مسائل وای فای دست به گریبان شده اید، ابتدا بهتر است که موارد بسیار ابتدایی مانند روشن بودن وای فای گجت خود را آنالیز کنید. علاوه بر این، باید خاطرنشان کنیم که روشن بودن حالت هواپیما تمام ارتباطات، از جمله وای فای، را قطع می نماید. اگر در جایی هستید که شبکه های وای فای نام های مشابه یکدیگر دارند، ببینید که آیا به شبکه موردنظر وصل شده اید یا نه. ضمناً باید به گذرواژه شبکه وای فای هم اشاره کنیم که اگر آن را از همان ابتدا تغییر نداده اید، معمولاً بر روی برچسبی بر بدنه روتر می توانید آن را پیدا کنید.

غیرفعال کردن بلوتوث

گاهی اوقات بلوتوث در شبکه وای فای تداخل ایجاد می نماید که این موضوع به فرکانس رادیویی آن ها برمی گردد. برای اینکه بتوانید این موضوع را آنالیز کنید، کافی است که در صورت روشن بودن آن، بلوتوث را غیرفعال کنید و ببینید که آیا مشکل رفع می گردد یا نه. اگر روتر شما از امکان تغییر باند پشتیبانی می نماید، توصیه می کنیم شبکه وای فای را از باند 2.4 گیگاهرتز به باند 5 گیگاهرتز منتقل کنید تا بلوتوث دیگر نتواند در شبکه وای فای شما مشکل ایجاد کند.

ریبوت کردن روتر و گجت

در کل ریبوت کردن یکی از راه چاره های مشهور دنیای تکنولوژی است که البته بسیاری از مسائل را هم رفع می نماید. ابتدا بهتر است با قطع کردن سیم های متصل به روتر آن را خاموش کنید و بعد از چند دقیقه، دوباره آن را روشن کنید. در همین حین، بهتر است که گجت موردنظر را هم ریبوت کنید. بعد از اینکه هر دو مورد به صورت کامل فعال شدند، بار دیگر وای فای گجت را فعال کنید و ببینید که آیا مشکل رفع شده یا نه. در صورت باقی ماندن مشکل، بهتر است به گام های بعدی مراجعه کنید.

دیگر راه چاره ها

اگر راه چاره های ابتدایی که در بخش های قبلی به آن ها پرداختیم کارساز نبودند، در ادامه به صورت مختصر و مفید راه چاره های دیگری را مطرح نموده ایم:

نزدیک تر شوید: شاید یکی از دلایلی که در گجت شما شبکه وای فای کار نمی نماید، مربوط به فاصله شما نسبت به روتر باشد. به همین خاطر تا حد ممکن به روتر نزدیک تر شوید و بار دیگر اتصال شبکه را آنالیز کنید.

ابزار Troubleshoot: اگر در کامپیوتر ویندوزی خود با مسائل شبکه وای فای دست به گریبان هستید، بر آیکون شبکه در نوار وظیفه راست کلیک کنید و گزینه Troubleshoot problems را انتخاب کنید و صبر کنید تا ویندوز کار خود را انجام دهد. کل این فرایند کمتر از یک دقیقه طول می کشد و در بسیاری مواقع می تواند مسائل را رفع کند یا حداقل مشکل موردنظر را شناسایی می نماید.

حذف گذرواژه شبکه وای فای و اتصال دوباره: این هم یکی دیگر از راه چاره هایی است که به خصوص اگر چند شبکه هم نام وجود داشته باشد، معمولا مثمر ثمر واقع می گردد. برای این کار، با توجه به گجت موردنظر، شبکه مذکور را انتخاب کنید و بعد از کلیک یا ضربه بر گزینه Forget، گذرواژه شبکه وای فای حذف می گردد و بعد از کلیک دوباره بر آن، می توانید بار دیگر رمز عبور آن را وارد کنید تا بتوانید به شبکه وصل شوید.

ریست فکتوری: اگرچه چنین راه چارهی اصلاً ایدئال محسوب نمی گردد، ولی به عنوان یکی از روش های افراطی شاید پاسخگو باشد. با این کار، تمام اطلاعات و داده های موجود در گجت شما پاک می گردد و در وضعیت روز اول خرید قرار می گیرد. البته قبل از ریست فکتوری گجت، حتماً از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. البته بار دیگر باید بگوییم که برای مسائل وای فای انجام این کار را چندان توصیه نمی کنیم.

تماس با پشتیبانی

قبل از اینکه در رابطه با قطع شدن اینترنت با پشتیبانی شرکت خدمات اینترنتی موردنظر تماس بگیرید، ابتدا با استفاده از چند گجت به روتر وصل شوید تا ببینید که آیا فقط یک گجت مشکل دارد یا این مشکل مربوط به روتر است. اگر مشکل مربوط به روتر باشد، با تماس دریافت می توانید بفهمید که آیا اینترنت در منطقه شما دچار مشکل شده یا اینکه خود دستگاه روتر به درستی کار نمی نماید. در صورتی که مشکل اصلی مربوط به روتر باشد، معمولاً شرکت یک نفر را می فرستد تا آن را آنالیز کند و اگر خراب شده باشد، به ناچار باید از روتر جدیدی بهره ببرید. اگر هم مشکل اصلی مربوط به گجت شما باشد، باید به تعمیرگاه مراجعه کنید تا بتوانند قطعات موردنظر را تعویض نمایند.

در این مطلب، سعی کردیم که به صورت خلاصه و مفید به راه چاره های ابتدایی مربوط به حل مسائل شبکه های وای فای بپردازیم و بدون شک می توان راه چارههای بسیار بیشتری عنوان نمود. اگر تا به حال با چنین مسائلی روبرو شده اید، برای حل آن چه کارهایی انجام داده اید؟ در بخش کامنت ها نظرات خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.

7 راه چاره ساده برای حل مسائل شبکه

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 156

به "آیا شبکه وای فای دچار مشکل شده؟ این راهکارها را امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شبکه وای فای دچار مشکل شده؟ این راهکارها را امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید