کسب 2 مدال طلا، یک مدال نقره و 2 برنز برای ملی پوشان جوان ایران

به گزارش شهر سرگرمی، خبرنگاران: در خاتمه نخستین روز رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا که با قوانین جدید داوری و با حضور 16 کشور از قاره کهن در شهر پوکت تایلند شروع شده بود، تیم ایران به 2 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز دست یافت.

کسب 2 مدال طلا، یک مدال نقره و 2 برنز برای ملی پوشان جوان ایران

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، در روز نخست این رقابت ها، یوسف قادریان در وزن 84 کیلوگرم و سید مصطفی صالحی زاده در وزن 96 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند، رامین طاهری در وزن 66 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و در وزن های 55 و 74 کیلوگرم، بهروز ملکی و فرشاد رستمی کیا صاحب مدال برنز شدند. امید قادری در وزن 60 کیلوگرم نیز نهم شد.

نتایج نمایندگان کشورمان در شش وزن نخست به توضیح زیر است:

- در وزن 55 کیلوگرم بهروز ملکی در دور نخست مقابل محمود جان محموداف از ازبکستان با نتیجه 9 بر 5 باخت ولی با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه شانس مجدد راه یافت. وی در این مرحله مقابل ساگار شیریتزوجی از تاجیکستان با نتیجه 8 بر صفر به رجحان رسید. ملکی برای کسب مدال برنز مقابل یوکی تاکیشیتا از ژاپن را با نتیجه 8 بر صفر از پیش رو برداشت و به مقام سوم رسید. در این وزن 12 کشتی گیر حضور داشتند.

- در وزن 60 کیلوگرم که 11 کشتی گیر وزن کشی کردند، امید قادری در دور نخست مقابل دانیار کالینکوف از قزاقستان با نتیجه یک بر 6 مغلوب گردید و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل نماینده ژاپن، قادری از دور مسابقات کنار رفت.

- در وزن 66 کیلوگرم، رامین طاهری در دور نخست جانگ مین کیم از کره جنوبی را با نتیجه 5 بر 2 شکست داد. وی در دور دوم آپی چی ناتال از تایلند را با نتیجه 7 بر صفر مغلوب کرد. طاهری در دیدار نیمه نهایی نیز فرزاندا نادیروف از قرقیزستان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و فینالیست شد. در این وزن که 11 کشتی گیر حضور داشتند، رامین طاهری از ایران و خوسراو آبلوبردیف از تاجیکستان دیدار پایانی را برگزار کردند که طاهری با نتیجه 5 بر 6 مغلوب گردید و به مقام دوم رسید.

- در وزن 74 کیلوگرم که 12 کشتی گیر حضور داشتند، فرشاد رستمی کیا آمانالی آتایف از ترکمنستان را با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی رسید و در دور دوم سینگ کارپ ریت از هند را با نتیجه 6 بر 4 به رجحان رسید. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل سامات شیرداکوف از قزقیزستان با نتیجه 8 بر 2 مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. رستمی کیا برای کسب مدال برنز مقابل سانگ هی یونگ پارک از کره جنوبی با ضربه فنی به پیروزی رسید و سوم شد. در این وزن کشتی گیران قزاقستان و قرقیزستان فینالیست شدند.

- در وزن 84 کیلوگرم یوسف قادریان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل سینگ پراب پال از هند را با نتیجه 6 بر صفر را شکست داد. قادریان در دیدار نیمه نهایی آسخات آمان بیک از قرقیزستان را با نتیجه 12 بر 3 مغلوب کرد و فینالیست شد. در این وزن که 10کشتی گیر وزن کشی کردند، قادریان در دیدار فینال مقابل جان هی یونگ چوئی از کره جنوبی با ضربه فنی به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

- در وزن 96 کیلوگرم که 10 کشتی گیر حضور داشتند، سید مصطفی صالحی زاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل عبدالرحیم حیدر از عراق با نتیجه 6 بر صفر به رجحان رسید و مرحله نیمه نهایی مقابل جهانگیر توردیف از ازبکستان با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی رسید و فینالیست شد. سید مصطفی صالحی زاده در دیدار فینال مقابل کامبار ژوروبیکوف از قرقیزستان با نتیجه 9 بر 2 به رجحان رسید و قهرمان شد.

رده بندی شش وزن نخست انفرادی و تیمی این رقابت ها به توضیح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- محمود جان محموداف (ازبکستان) 2- سنگ هاک کیم(کره جنوبی) 3- بهروز ملکی(ایران) و نیتین(هند) 5- آخمت ایزباس کانوف(قزاقستان) و یوکی تاکیشیتا(ژاپن)

60 کیلوگرم: 1- ریو موروکامی(ژاپن) 2- بیک بولسان آسان علی یف(قرقیزستان) 3- پراوان(تایلند) و دانیار کالینوف(قزاقستان) 5- لانگ ژو(چین) و توآن بوی(ویتنام) و 9 - امید قادری(ایران)

66 کیلوگرم:1- خوسراو آبلوبردیف(تاجیکستان) 2- رامین طاهری(ایران) 3- ژان بیک کاندی بایف(قزاقستان) و فرزاندا نادیروف(قرقیزستان) 5 - جانگ مین کیم(کره جنوبی) و یانگ چنگ سان(چین)

74 کیلوگرم: 1- آبانسار اومیرزاک(قزاقستان) 2- سمت شیرداکوف(قرقیزستان) 3- فرشاد رستمی کیا(ژاپن) و سو ساکابه(ژاپن) 5- ژانگ لی(چین) و سانگ هی یونگ پارک(کره جنوبی)

84 کیلوگرم: 1- یوسف قادریان(ایران) 2- جان هی یونگ چوئی(کره جنوبی) 3- سینگ پراب پال(هند) و جان بیگ اوتابیکوف(ازبکستان) 5- رشید کوچیف(قزاقستان) و آسخان آمان بیک(قرقیزستان)

96 کیلوگرم: 1- سید مصطفی صالحی زاده(ایران) 2- کامبار ژوروبیکوف(قرقیزستان) 3- داگار پراوین(هند) و جهانگیرتوردی یف(ازبکستان) 5- عبدالرحیم حیدر(عراق) و سینگ تی یک جانگ(کره جنوبی)

-رده بندی تیمی این رقابتها به توضیح زیر است:

1- ایران 47 امتیاز

2- قرقیزستان 42 امتیاز

3- قزاقستان 40 امتیاز

4- کره جنوبی 37 امتیاز

5- هند 32 امتیاز

6- ژاپن 29 امتیاز

7- چین 28 امتیاز

8 - ازبکستان 26 امتیاز

9- تاجیکستان 16 امتیاز

رقابت های اوزان 50 و 120 کیلوگرم این مسابقات فردا(آدینه) در شهر پوکت تایلند برگزار می گردد که رضا خدری و محمد مدرسی به مصاف حریفان خود می روند.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 268

به "کسب 2 مدال طلا، یک مدال نقره و 2 برنز برای ملی پوشان جوان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب 2 مدال طلا، یک مدال نقره و 2 برنز برای ملی پوشان جوان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید