چگونه از رنگ های روشن در خانه استفاده کنیم!

به گزارش شهر سرگرمی، استفاده از طیف رنگ روشن در دکوراسیون داخلی هواداران زیادی دارد. استفاده از رنگ های روشن نه تنها باعث ایجاد فضایی آرام بخش می گردد، بلکه می توانند در جهت عمق بخشی به فضای مورد نظر نیز به شما یاری نمایند. برای مثال استفاده از رنگ های پاستیلی می تواند تلفیق مناسبی با رنگ های خنثی ایجاد نموده و فضایی سرزنده ایجاد نماید.

چگونه از رنگ های روشن در خانه استفاده کنیم!

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

استفاده از رنگ ها به روش های مختلفی امکان پذیر می باشد و استفاده از آن ها تنها محدود به رنگ آمیزی دیوار نمی گردد. آن چه که در ادامه این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، ارائه ایده ها و اهمیت استفاده از رنگ های روشن در طراحی داخلی می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ایده های استفاده از رنگ روشن در خانه

  • استفاده از مبلمان رنگ روشن

از جمله عوامل تاثیرگذاری که باید در هنگام انتخاب مبلمان به آن توجه داشته باشید، انتخاب رنگ مناسب می باشد. رنگ مبلمان می تواند تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی دکوراسیون داخلی داشته باشد. برای مثال استفاده از مبلمانی که از رنگ های پاستیلی در آن استفاده شده است، می تواند نمای زیبایی در اتاق نشیمن ایجاد نماید.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به استفاده از مبلمانی با رنگ پاستیلی علاقمند هستید، انتخاب جنس پارچه نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال استفاده از پارچه مخمل برای مبلمان می تواند نمای زیبایی ایجاد کند.

استفاده از رنگ های مکمل را نباید فراموش کنید. در صورتی که از رنگ روشن برای مبلمان استفاده نموده اید، می توانید از کوسن هایی با رنگ مکمل در کنار آن استفاده نمایید. انجام این کار بدون شک نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد نمود.

برای مثال در صورتی که تمایل به استفاده از رنگ صورتی در طراحی دکوراسیون داخلی دارید، می توانید از مبلمانی به رنگ صورتی پاستیلی استفاده نموده و در کنار آن از کوسن هایی که در طراحی آن ها از رنگ بژ استفاده شده است، استفاده نمایید. استفاده از این ایده بدون شک نمای زیبایی در طراحی اتاق نشیمن ایجاد خواهد نمود.

استفاده از رنگ های پاستیلی در فضایی که از رنگ های خنثی در آن استفاده شده است، می تواند تاثیرگذاری فراوانی داشته باشد. برای مثال در صورتی که از کاغذ دیواری طرح دار به رنگ خنثی استفاده نموده اید، می توانید از مبلمانی به رنگ پاستیلی در کنار آن استفاده نمایید.

  • استفاده از نورپردازی مناسب

در صورتی که از رنگ های روشن مانند رنگ های پاستیلی در طراحی فضای مورد نظر استفاده نموده اید، به کارگیری یک روش نورپردازی مناسب را نباید فراموش کنید. انتخاب وسایل روشنایی مناسب نیز در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتخاب وسیله روشنایی که از رنگ تیره برخوردار است، می تواند با ایجاد کنتراست به زیبایی خانه بیافزاید. در صورتی که از طیف رنگی تیره در طراحی خانه استفاده نموده اید، این امکان وجود دارد که از وسایل روشنایی که از رنگ های روشن مانند رنگ های پاستیلی در ساخت آن ها استفاده شده است، استفاده نمایید.

  • استفاده از رنگ های خنثی

استفاده از طیف روشن رنگ های خنثی باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی می گردد. از مزیت های استفاده از این رنگ ها می توان به تطبیق پذیری آن ها با سایر رنگ ها اشاره نمود. اگر از این رنگ ها در طراحی خانه استفاده کردید به یاد داشته باشید که در کنار آن از الگوهای مختلف استفاده نمایید. استفاده از الگوها باعث عمق بخشی به فضای اتاق شده و هم چنین از ایجاد یکنواختی جلوگیری به عمل می آورد.

در کنار استفاده از طیف روشن رنگ های خنثی می توانید از یک کفپوش خاکستری رنگ نیز استفاده نمایید. انجام این کار بدون شک نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید. استفاده از کفپوش های چوبی رنگ روشن نیز می تواند انتخاب خوبی باشد.

  • اجرای تم ساحلی

رنگ های روشن انواع و طیف های گسترده ای دارند و شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نموده و در اجرای طراحی از آن استفاده نمایید. در جهت اجرای تم ساحلی استفاده از رنگ آبی الزامی است. از این رو می توانید از طیف روشن رنگ آبی برای انجام این کار بهره ببرید.

استفاده از رنگ آبی پاستیلی می تواند گزینه خوبی برای انتخاب باشد. استفاده از این رنگ و تم باعث ایجاد فضایی دلنشین و زیبا می گردد. در کنار این رنک و برای جلوگیری از یکنواختی می توانید از رنگ شن و ماسه ای استفاده نمایید. این دو رنگ در کنار یکدیگر نمای زیبایی ایجاد خواهند کرد.

  • استفاده از نور طبیعی

اگر در فضای اتاق مورد نظر پنجره ای وجود دارد و نور به اندازه کافی به داخل اتاق می تابد، بهتر است از پرده های تیره و سنگین استفاده نکنید و اجازه دهید نور به داخل اتاق وارد گردد. انجام این کار و در کنار آن استفاه از رنگ های روشن باعث می گردد فضای اتاق عظیم تر از آن چه که هست نمایش داده گردد.

  • استفاده از رنگ های پاستیلی

رنگ های پاستیلی از جمله رنگ های روشن و زیبایی هستند که استفاده از آن ها فضای متفاوتی ایجاد می نماید. استفاده از المان های تزئینی متالیک در کنار این رنگ ها باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی می گردد. از رنگ های پاستیلی می توان در تمامی قسمت های خانه استفاده کرد. اما به یاد داشته باشید که از این رنگ ها بیش تر در طراحی های مدرن استفاده می گردد.

  • استفاده از لوستر با رنگ تیره

اگر در طراحی فضای مورد نظر از طیف رنگی های روشن استفاده نموده اید، پیشنهاد ما استفاده از یک لوستر تیره رنگ می باشد. استفاده از لوستر تیره رنگ باعث ایجاد کنتراست در فضای مورد نظر شده و همین امر به ایجاد تعادل در محیط یاری می نماید. استفاده از این روش در طراحی اتاق های نشیمن و حمام های کلاسیک کاربرد بیش تری داشته و نمای متفاوتی ایجاد می نماید.

  • استفاده از رنگ خاکستری

استفاده از رنگ خاکستری روشن به عنوان یکی از رنگ های خنثی تاثیر مثبتی در زیبایی طراحی داخلی داشته و امروزه هواداران زیادی پیدا نموده است. استفاده از طیف های مختلف رنگ خاکستری در کنار یکدیگر گزینه ای مناسب برای انتخاب می باشد. استفاده از المان های چوبی مانند کفپوش چوبی در کنار رنگ خاکستری نمای بسیار زیبا و متفاوتی ایجاد می نماید. استفاده از این ترکیب در آشپزخانه نتیجه بسیار خوبی در پی خواهد داشت.

استفاده از رنگ های پاستیلی در کنار رنگ خاکستری می تواند نمای زیبایی ایجاد کند. برای مثال به این منظور می توانید از ترکیب رنگ خاکستری و سبز پاستیلی استفاده نمایید. استفاده از این ترکیب رنگ برای آن دسته از افرادی که به استفاده از رنگ های سرد علاقمند هستند، توصیه می گردد. استفاده ترکیب رنگ های پاستیلی و رنگ خاکستری در طراحی سبک مدرن بسیار کاربرد دارد.

  • عمق بخشی به فضا

یکی از نکاتی که در طراحی داخلی باید در نظر داشته باشید، ایجاد عمق در فضا می باشد. استفاده از الگوها یکی از راه کارهایی است که می توان با استفاده از آن به فضای اتاق عمق بخشید. برای مثال این امکان وجود دارد که از الگوهایی مانند الگوی راه راه، طرح گل و غیره به این منظور استفاده نمایید.

آن چه که در این تصویر مشاهده می کنید استفاده از کاشی در آشپزخانه می باشد که استفاده از آن نمایی مانند خطوط افقی ایجاد نموده است. استفاده از این روش نیز باعث ایجاد عمق در فضای آشپزخانه می گردد و در کنار رنگ های روشن نمای زیبایی ایجاد می نماید.

  • استفاده از رنگ بژ

استفاده از انواع طیف های مختلف رنگ بژ نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید. نکته مهم در استفاده از این رنگ، به کارگیری الگوهای مختلف می باشد. استفاده از طیف های مختلف رنگ بژ در کنار یکدیگر و در کنار آن استفاده از المان های چوبی مانند کفپوش یا مبلمان چوبی نمایی زیبا و چشمگیر ایجاد می نماید. اگرچه رنگ بژ رنگی خنثی است اما استفاده از طیف های مختلف آن در کنار یکدیگر فضای کسل باری را به وجود نمی آورد.

  • ترکیب رنگ های پاستیلی و چوب

استفاده از متریال طبیعی مانند چوب در طراحی داخلی، نمای زیبایی ایجاد می نماید. در کنار استفاده از المان های چوبی، به کارگیری رنگ های پاستیلی می تواند نمای زیبایی ایجاد نماید. استفاده از این ترکیب در تمامی قسمت های خانه از جمله اتاق نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه امکان پذیر می باشد.

استفاده از این ایده می تواند المان مورد نظر را به نقطه کانونی در فضای مورد نظر تبدیل کند. استفاده از المان های تزئینی متالیک مانند انواع طلایی رنگ آن ها در کنار ترکیب چوب و رنگ های پاستیلی نیز می تواند نمای زیبایی ایجاد کند. استفاده از این ایده در جهت ایجاد فضایی لوکس کارآمد می باشد.

  • استفاده از الگوها در کنار رنگ های پاستیلی

استفاده از الگوها مانند گل در کنار رنگ های پاستیلی می تواند نمای زیبایی ایجاد کند. برای مثال استفاده از یک کاغذ دیواری گل دار و یا استفاده از کوسن هایی که در طراحی آن ها از طرح گل استفاده شده است، می تواند گزینه های مناسبی برای استفاده در کنار انواع رنگ پاستیلی باشد. استفاده از این ایده تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی فضای مورد نظر نیز خواهد داشت.

نکات پایانی

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه استفاده از رنگ های روشن در طراحی داخلی می باشد. نمونه ای از رنگ های روشن که استفاده از آن ها می تواند نمای زیبایی در خانه ایجاد کند، رنگ های پاستیلی می باشند. همان طور که قبلا نیز اشاره شد، استفاده از رنگ های روشن نباید به استفاده از آن ها برای رنگ آمیزی دیوار محدود گردد.

آن چه که در بالا به آن اشاره شد، ایده هایی در زمینه استفاده از رنگ های روشن می باشد. آیا شما به استفاده از این رنگ ها در دیزاین داخلی علاقمند هستید؟ اهالی ما پذیرای نقطه نظرات و تجربیات شما در این زمینه هستند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1580

به "چگونه از رنگ های روشن در خانه استفاده کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از رنگ های روشن در خانه استفاده کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید