پذیرش اکسپرس انتری CEC برگزار گردید

به گزارش شهر سرگرمی، کانادا در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری که دیروز مورخ 25 ژوئن برگزار کرد برای 3508 متقاضی و خانواده هایشان دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا صادر نمود. این دعوتنامه ها که به آنها Invitations to Apply یا ITA گفته می گردد برای متقاضی دسته تجربه کانادایی صادر شده است؛ حداقل امتیاز این متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی 431 بوده است. از پذیرش 31 می 2017 این پایین ترین امتیاز برای متقاضیان دسته تجربه کانادایی بوده است.

پذیرش اکسپرس انتری CEC برگزار گردید

طی هفته های اخیر شاهد افزایش فعالیت مسیرهای مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری بوده ایم. تنها طی هفت روز اخیر از طرف استان های کانادا با بیش از هزار متقاضی اکسپرس انتری برای ارائه تقاضا جهت انتخاب استانی تماس گرفته شده است. این مسیرهای مهاجرتی به استان ها و منطقه ها کانادا اجازه می دهند متقاضیانی را در سیستم اکسپرس انتری فدرال انتخاب نمایند که واجد شرایط بازار کار هستند و از آنها برای ارائه تقاضا جهت اقامت دائم دعوت نمایند.

علیرغم کندتر شدن خدمات اداره مهاجرت کانادا به خاطر عالمگیر شدن ویروس کرونا باید گفت که کانادا هنوز سعی دارد به هدف مشخص شده برای سال 2020 در راستای جذب مهاجر برسد. وزارت مهاجرت کانادا تنها در ماه آوریل 8,389 دعوتنامه صادر نموده است. بسیاری از این مهاجران به وسیله سیستم اکسپرس انتری وارد کانادا خواهند شد. گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای متقاضیانی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده کرد: 3 آوریل 2020 راس ساعت 12:56:32 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی حد اقل 431 امتیاز داشتند و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کردند در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری مورخ 13 می 2020 دعوتنامه دریافت نموده اند.

از 18 مارس محدودیت های ویژه ای برای جلوگیری از شیوع کرونا در کانادا اعمال شده است؛ با این وجود کانادا به صورت متوالی پذیرش های اکسپرس انتری را برگزار نموده و منتخبین استانی و متقاضیان دسته تجربه کانادایی را هدف گرفته است و البته متقاضیان خارج از کانادا در این پذیرش ها حضور نداشته اند.

متقاضیان اکسپرس انتری که در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS امتیاز بالایی ندارند می توانند از راه های گوناگون امتیاز خود را افزایش دهند؛ انتخاب شدن از طرف استان بارزترین شیوه برای کسب امتیاز بیشتر در سیستم جامع رتبه بندی است که 600 امتیاز را نصیب متقاضی می نماید. گفتنی است که مسیرهای مهاجرتی 9 استان از بین استان ها و منطقه ها کانادا در برنامه مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری است.

این بیست و یکمین پذیرش اکسپرس انتری از ابتدای سال 2020 تا کنون و صد و پنجاه و چهارمین پذیرش اکسپرس انتری از ابتدای فعالیت این برنامه مهاجرتی در سال 2015 بوده است. با توجه به اهداف کانادا برای جذب مهاجر طی سال جاری و سال 2021 می توان انتظار داشت که در هفته ها و ماه های پیش رو پذیرش های بیشتر و با حجم بالاتری برگزار کند.

به نمونه های فرضی زیر از دعوت شده ها توجه نمایید:

پریسا 31 ساله است و لیسانس خود را در ماه می 2019 در کانادا گرفته است. پریسا پس از فارغ التحصیلی به عنوان گرافیست در کانادا مشغول به کار بوده است. قبل از اینکه برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس به کانادا بیاید چهار سال در زمینه هنر مشغول به کار بوده است. پریسا با شرکت در آزمون آیلتس توانست در هر چهار مهارت زبانی نمره 6 کسب کند. وی پروفایل اکسپرس انتری خود را اوایل ماه جاری ارائه داد. با داشتن 433 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی واجد شرایط دعوتنامه در پذیرش دیروز بوده است.

علی و یاسمن زوج متاهل 39 ساله هستند. هر یک از آنها لیسانس دارد. علی پانزده سال سابقه کار به عنوان مدیر مهندسی دارد. دانش زبان انگلیسی او پیشرفته است اما دانش زبان انگلیسی همسرش یاسمن در حد میانه است. با اینکه سابقه کار علی در خارج از کانادا به دست آمده اما از 2018 سابقه کار یک ساله در کانادا هم دارد. این زوج وارد صف انتظار اکسپرس انتری شدند و علی متقاضی اصلی بود. 433 امتیاز علی در سیستم جامع رتبه بندی برای دریافت دعوتنامه در پذیرش دیروز کفایت می نموده است.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1879

به "پذیرش اکسپرس انتری CEC برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش اکسپرس انتری CEC برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید