ویدئو ، جذب تیترهای غیر واقعی نشویم

به گزارش شهر سرگرمی، اگر می خواهید خبری را با دیگران به اشتراک بگذارید که تأثیر مستقیمی بر سبک زندگی یا سلامت افراد جامعه دارد باید حتماً آن را اعتبارسنجی کنید.

ویدئو ، جذب تیترهای غیر واقعی نشویم

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، روزانه با تیترهای جذاب و شگفت ا نگیزی مواجهیم که عموماً باورپذیرند. از برنده شدن در قرعه کشی های مجازی و بهره مندی از اینترنت رایگان بگیرید تا تجویز اکسیرهای جوانی. به نظر شما کدام یک از این خبرها صحیح است؟

گاهی پذیرفتن این اخبار باعث می شود ما دست به کارهایی بزنیم که برای سلامتی ما مضر است. گاهی هم شرکت های تجاری با اخبار شبه علمی و غیرواقعی قصد سوءاستفاده از ما را دارند تا محصول، خدمات یا ایده شان را به فروش برسانند. اگر می خواهید خبری را با دیگران به اشتراک بگذارید که تأثیر مستقیمی بر سبک زندگی یا سلامت افراد جامعه دارد باید حتماً آن را اعتبارسنجی کنید.

ذکر چند نکته در پذیرش اخبار ضروری است. از خودتان بپرسید که آیا نویسنده خبر نسبت به آنچه گزارش می دهد آگاهی دارد؟ می دانیم که هر رشته علمی به تخصص نیاز دارد و تا متخصص نباشیم نمی توانیم معنی عبارات آن را درک کنیم و هر علمی هم ادبیات خود را دارد. پرسش بعدی این است که آیا نویسنده، این حوزه علمی را می شناسد تا بتواند یافته های علمی را به خوبی منتقل کند؟ بنابراین نویسنده مطلب باید درباره آنچه می نویسد اطلاعات تخصصی داشته باشد.

در برخورد با اخبار مهمی که با سلامت جامعه ارتباط دارد حتماً منبع اصلی یافته ها را بررسی کنید و صرف اینکه این اخبار را دوستان و آشنایان برایتان ارسال کرده اند آن ها را بازنشر ندهید.

در ادامه این ویدئو را ببینید:

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1613

به "ویدئو ، جذب تیترهای غیر واقعی نشویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو ، جذب تیترهای غیر واقعی نشویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید