نسل جدید لندروور دیفندر معرفی گردید

به گزارش شهر سرگرمی، پنجمین نسل از لندروور دیفندر حالا رسما برای رقبا شمشیر کشیده. خودرویی که بر خلاف لندکروزر، جیپ ویلیز یا بعضی دیگر از آفرودرهای جان سخت، محصولی از بخش مهندسی یکی از ارتش های درگیر در جنگ جهانی دوم نیست! این اس یووی جان سخت انگلیسی که نخستین بار در خلال دهه 50 میلادی به دنیا آمد، کلا و از ابتدای فراوری تغییر کمی به خود دیده و منتقدان دیفندر 2020 را نسل دوم این خودرو می دانند گرچه لندروور با اصلاحاتی محدود، این خودرو را در سال های 1948، 1958، 1961، 1971، 1983، 1990 و 2019 به ترتیب در هفت طرح و کد مختلف روانه بازارهای گوناگونی در اقصی نقاط عالم نموده اند. لندروور حالا در آخرین نسل با عنوان مدل 2020 میخواهد جیپ رانگلر، تویوتا پرادو، بنز جی کلاس و رقبایی احتمالی نظیر فورد برونکو را به چالش بکشاند. دیفندر جدید برای این کار مشخصاتی جالب توجه دارد. مشخصاتی که بعضا ریشه در سنت های تاریخی این محصول داشته و بعضی هم کاملا جدید به نظر می رسند. اینجا به طور دقیق لندروور دیفندر جدید را آنالیز می کنیم.

نسل جدید لندروور دیفندر معرفی گردید

طراحی و کابین

خب بدنه بی هیچ اغراقی جذاب نیست! برخلاف رانگلر جدید یا طرح اولیه برونکو، دیفندر 2020 بیش از آنکه یک محصول ریترو یا نئوکلاسیک باشد، طرحی مدرن دارد که آب و رنگ سنتی به آن زده شده است. دیفندر 2020 که در سه نوع اتاق مختلف فراوری شده، قرار است با کد های 90، 110 و 130 که به ترتیب مربوط به مدل های پنج نفره دو در، پنج نفره چهار در و هفت نفره چهار در است، علاوه بر تاسیسات سولیهیل در انگلستان، در کارخانه تازه جگوار لندروور در اسلواکی هم مونتاژ شود. خبری که نشان از تمایل لندروور برای افزایش گسترده فروش این محصول دارد اما آیا دیفندر قادر به این کار هست؟ پاسخ قطعا منفی است و دلیل آن هم به طراحی و چارچوب قیمتی خودرو برمی شود. بد نیست بدانید این خودرو سال 2016 قرار بود در محدوده قیمتی 30 تا 40 هزار دلار وارد بازار شود.

دیفندر که همواره خودرویی ارزان، ساده و مستحکم بوده، در نسل جدید به نظر دیگر ارزان نیست و احتمالا همین عامل تاثیر بالایی روی فروش گسترده آن بگذارد. طبق چیزی که سازنده انگلیسی عنوان نموده دیفندر جدید در رده قیمتی 48 تا 58 هزار یورو روانه بازار می شود که این موضوع به معنی شاخ به شاخ شدن با طیف وسیعی از کراس اوورهای نیمه لوکس اروپایی و ژاپنی است. خب وقتی این قیمت برای دیفندر اعلام می شود باید دید این خودرو آیا واقعا یک محصول پریمیوم است یا تنها نیم نگاهی به خودروهای اینچنینی و مشتریان متمول این رده از بازار داشته است؟ کابین هم درست مثل بدنه پاسخ دقیقی به ما نمی دهد. در حالی که چراغ های عقب، کابین و طرح کلی بدنه ساده و معمولی به نظر می رسد فرم جلوپنجره بی شباهت به خودروهای مجلل رنجروور نیست و همان چارچوب را دارد. سخت گیر نباشید! لندروور باز هم در ادامه شما را بی جواب وسط کلی سوال تنها می گذارد!

توانایی فنی و کارایی

فعلا و در بدو امر دو پیشرانه دیزلی دو لیتری و توربو با قدرت های متفاوت 197 و 237 اسب روی این شاسی بلند سوار خواهد شد. گشتاور بالا و مصرف پایین سوخت دو ویژگی مهم موتورهای سری انجینیوم (Ingenium) هستند. لندروور البته اعلام نموده به زودی خودرو پرچمدار خود را با پیشرانه های قوی تری روانه بازار می نماید. یکی از پیشرانه ها که بنزینی هم هستند، دو لیتر حجم داشته و با توجه به استفاده از توربو شارژر تا 290 اسب قدرت دارد. دیگری اما به عنوان قوی ترین موتور پیشنهادی برای دیفندر 2020 توانی برابر با 394 اسب دارد. این موتور که هیبریدی است و دقیقا 2996 سی سی حجم دارد، احتمالا به صورت پلاگین هیبرید طراحی شده و طیف خاص تری از مشتریان را جذب کند. در عین حال به لطف کشش بالای موتورهای بنزینی و دیزلی توربو که بین 350 تا 550 نیوتن متر گشتاور فراوری می نمایند، دیفندر همزمان پاک تر و قدرتمندتر از همواره است.

ساختار مهندسی و تکنولوژی

برخلاف همواره که دیفندر اتاقی لخت و عور یا خالی از هرگونه تکنولوژی پیچیده بود، نسل تازه با دست پر روانه بازار شده است. برای نمونه کابین به غیر از ساختار طراحی استخوانی که با چوب و استیل تزئین شده، داشبورد از نسل آخر صفحات لمسی سود می برد که با نام پی وی (new Pivi Pro infotainment) از کارکرد بالایی برخوردارند. لندروور اعلام نموده دیفندر جدید به غیر از شاسی و گیربکس مستحکم یا سیستم فنربندی هوشمند، به انواعی از قطعات، تجهیزات و اتصالات مجهز است که سفر با این خودرو را به تجربه ای لذتبخش تبدیل نموده و دیفندر را در ردیف خودروهای قابل شخصی سازی مثل جیپ رانگلر 2019 قرار داده است. کیت بیابانگردی (Adventure Pack)، نردبان سقف، لاستیک های مخصوص 22 اینچی، مخزن آب 6.5 لیتری و چادر مسافرتی مخصوص از جمله آپشن های جالبی است که خریداران می توانند آنها را سفارش دهند و بر حجم کارایی خودرو در مسیرهای غیرمتعارف بیفزایند.

قضاوت نهایی

خب برای یک اس یووی دیزلی چهار سیلندر و 197 اسبی که می تواند به آب هایی با عمق 90 سانتی متر برود و تا 3500 کیلوگرم را هم جابه جا کند، پرداخت 48 هزار دلار واقعا دور از عقلانیت است. نسخه های گران تر هم که دیگر هیچ. دیفندر حتما خودرو خوبی است و با توجه به مشخصاتش قطعا توان بالایی در زمینه آفرود یا سرویس دهی به خریدارانش دارد اما قیمت مسئله مهمی است. ولو اینکه کالای نهایی ساخت لندروور باشد و نامش دیفندر؛ دلیل نمی شود برای یک مدافع تنومند و منظم انگلیسی که نه گلزنی بلد است و نه کارهای جذابی از او سر می زند، این مبلغ گزاف را پرداخت کنیم!

منبع: دیوار
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 274

به "نسل جدید لندروور دیفندر معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل جدید لندروور دیفندر معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید