معنا در تاریخ بار دیگر خواندنی شد

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، انتشارات علمی و فرهنگی برای سومین نوبت کتاب معنا در تاریخ اثر کارل لوویت را با ترجمه سعید حاجی ناصری و زانیار ابراهیمی روانه بازار کتاب کرد.

معنا در تاریخ بار دیگر خواندنی شد

کارل لوویت فیلسوف آلمانی-یهودی و شاگرد هایدگر بود ومانند بسیاری از یهودیان و هم کارانش در دوران حاکمیت نازیها در رایش سوم، آلمان را ترک کرد و مدتی در ژاپن به سر برد تاسرانجام در سال 1951 برای تدریس فلسفه به هایدلبرگ بازگشت.

لوویت در این کتاب به توضیح یکی از مهمترین تئوری های فلسفی خود درباره معنا در اندیشه و زندگی و سیر تحول آن در تاریخ پرداخته است. وی بر این باور است که انسان مدرن با یک چشم خود نگاه ایمانی به پدیده ها دارد و با یک چشم خود نگاه عاقلانه و همین مساله دیدگاه او به تاریخ را دیدگاهی مغشوش ساخته است.

وی همچنین در این کتاب سعی نموده خاستگاه دینی مفاهیم عصر مدرن را مورد کنکاش قرار دهد و بر این باور تاکید دارد که اندیشه مدرن از روزگار ولتر تار مارکس هرگاه به مساله تاریخ وارد شده است نگاه خود را مبانی نظری و چهارچوب های فکری الهیات مسیحی یهودی خارج نساخته است.

کرل لوویت این کتاب را در سال 1949 و هشت سال پس از انتشار کتاب مشهور خود با عنوان از هگل تا نیچه، در دانشگاه شیکاگو منتشر نموده است.

چاپ تازه این اثر را انتشارات علمی و فرهنگی به تارگی روانه بازار کتاب نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1167

به "معنا در تاریخ بار دیگر خواندنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معنا در تاریخ بار دیگر خواندنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید