قیمت کولر گازی اینورتر ال جی و اجنرال

به گزارش شهر سرگرمی، رپرتاژ آگهی- اولین کولر گازی در قرن 19 میلادی به دست ولیس کریر ساخته شد. این مخترع در سال 1902 در شرکت بوفالو در نیویورک سیتی استخدام شد و به دلیل اینکه محیط کارش بسیار گرم بود در پی راه حلی برای سرد کردن دستگاه های چاپی بود که با آن ها کار می کرد و این فکر او باعث اختراع کولر گازی که یکی از مهم ترین اختراع ها بود، شد. اولین دستگاه در 17 جولای 1902 آغاز به کار کرد.

قیمت کولر گازی اینورتر ال جی و اجنرال

تعریفی از کولر گازی

کولر گازی وسیله یا دستگاهی است که مایع را به گاز و بالعکس گاز را به مایع تبدیل می نماید و موجب به وجود آمدن سرما می گردد. به عبارتی دیگر از آن برای خنک کردن هوا از طریق گاز استفاده می گردد. این دستگاه در انواع مختلفی وجود دارد، برخی از این دستگاه ها این قابلیت را دارند که گرمای مورد احتیاج محیط را هم در فصول سرد سال فراهم آورند.

اجزاء و متریال های تشکیل دهنده کولر گازی

کولر گازی از قطعات متنوع و مختلفی تشکیل شده است، البته باید نوع و مدل آن را در نظر گرفت. ولی در کل اجزاء آن عبارتند از:

کمپرسور:

کمپرسور که در اصطلاح به آن فشرده ساز هم می گویند برای تراکم بخشیدن به سیالات داخل دستگاه به کار گرفته می گردد. در حقیقت کمپرسور با مصرف کردن انرژی مکانیکی، سیالات را به داخل خود می کشد و بعد آن ها را به یاری افزایش دما فشرده می نماید. خاطر نشان است که کمپرسور به غیر از این دستگاه در سایر ماشین آلات و دستگاه های مختلف برای عمل متراکم کردن هوا مورد استفاده واقع می گردد.

فن خنک نماینده:

فن خنک نماینده در موتور کولر گازی قرار گرفته است که به شکل پروانه ای طراحی شده است و هنگامی که کولر در حالت سرما قرار می گیرد، گرمای موجود در پیرامون خود را از طریق لوله های مسی طراحی شده در کولر می گیرد.

کندانسور یا خنک نماینده:

کندانسور قطعه دیگری از کولر گازی می باشد که بخاری را که از محیط بیرون جذب نموده است را به مایع تبدیل می نماید و آن را خنک می نماید. بدین وسیله کولر دمای موجود در محیط بیرون را نسبت به درجه حرارتی که تنظیم شده است کم می نماید.

انواع کولر گازی بر اساس عملکرد در محیط های مختلف

انواع مختلفی از کولر گازی بر اساس کارکردشان در محیط های مختلف از لحاظ فضا و دما به اشکال و انواع مختلفی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

کولر گازی اسپلیت یا دو تکه:

کولر گازی اسپلیت از دو قسمت مجزا از هم طراحی شده است و یونیت خارجی آن تشکیل شده است از کمپرسور و کندانسور که در محیط خارج از ساختمان نصب می گردد و یونیت داخلی که در داخل ساختمان می باشد. یونیت داخلی و خارجی کولر به یاری دو لوله مسی یا آلومینیومی به همدیگر ارتباط داده شده اند. لوله ای که ضخامت آن بیشتر است گاز گرم را به کمپرسور منتقل می نماید تا که مراحل خنک سازی بر روی آن در کولر انجام گردد و اما در لوله ای که باریک تر طراحی شده است، گاز سرد را از یونیت بالا به یونیتی که در داخل طراحی شده است ارسال می نماید. با این حال کولر اسپلیت از دو نوع معمولی و اینورتر تشکیل شده است که در مدل اینورتر آن میزان مصرف انرژی نسبت به مدل معمولی آن 60 درصد کمتر است.

مدل اینورتر کولر به خاطر خصوصیت هایی که دارد اغلب در اداره ها و منازل مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند و بعلاوه از کولر اسپلیت محبوب تر و پر هوادار تر می باشد.

کولر گازی ایستاده یا دو تکه:

کولر گازی ایستاده یا دو تکه از دو قسمت بیرونی و درونی تشکیل شده است که پنل خارجی در فضای بیرون و پنل درونی در قسمت داخلی دستگاه نصب می گردد. کولر ایستاده دارای ظرفیت های متنوعی می باشد ولی به طور معمول، از این نوع کولر در سالن هایی با وسعت زیاد و یا در کارخانه ها استفاده می گردد.

کولر ایستاده دارای مصرف انرژی کمتری می باشد و دارای قدرت بالایی در رطوبت زدایی است.

کولر گازی پرتابل یا قابل حمل:

کولر گازی پرتابل یا قابل حمل در مقیاس های کوچک طراحی و فراوری می گردد که تنها حالت گرمایش دارد. در این نوع کولر همه اجزاء تشکیل دهنده آن از اپراتور گرفته تا کندانسور در یک قسمت قرار داده شده اند. این نوع وسیله سرمایشی به دلیل سادگی که در ساختار آن وجود دارد و میزان کوچکی آن غالبا در فضا هایی که امکان نصب کولر اسپلیت نباشد، مورد استفاده واقع می شوند.

کولر گازی سقفی یا پنجره ای:

این نوع کولر گازی از انواع تجهیزات سرمایشی ساده به شمار میرود که از لحاظ محبوبیت نسبت به سایر مدل های دیگر در رتبه پایینی قرار گرفته است. کولر سقفی یا پنجره ای از کندانسوری درست شده است که در طرف خارج دستگاه قرار گرفته است و در پشت آن فن کندانسور نصب شده است تا که به حذف گرما از کندانسور به روش دمیدن هوا از محیط خارج یاری کند. کولر سقفی یا پنجره ای ریموت کنترل و حالت گرمایش ندارد به همین دلیل، نسبت به دیگر کولر گازی ها بسیار کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و هم این نوع کولر دارای معایبی هم می باشد که می توان به مصرف بیش از حد انرژی و برق و بعلاوه ایجاد سر و صدا اشاره نمود.

مقایسه کولر گازی با کولر آبی

در کولر های آبی با یاری گرفتن از میزان آنتالپی بالای تبخیر آب عمل می نماید. با تبدیل کردن آب مایع به بخار می تواند دمای هوا را تا حد زیادی کاهش دهد. این عمل برای تبرید تراکمی، انرژی بسیار کمتری مصرف می نماید. علاوه بر آن استفاده از این کولر ها در آب و هوای بسیار خشک دارای مزیت های متعدد بسیاری است از جمله آنکه که می تواند هوای خشک را به شدت کاهش دهد. هر چه قدر هوا خشک تر باشد راندمان کولر های آبی بیشتر خواهد شد. کولر های آبی در منطقه ها شرجی استفاده چندانی ندارد. بعلاوه کولر آبی در شبانه روز تقریبا 700 لیتر آب مصرف می نمایند؛ یعنی با توجه به ظرفیتی که دارند چیزی در حدود 5/26 تا 45 لیتر آب مصرف می نمایند. اما در مقابل کولر نام برده در منطقه های که شرجی می باشند کارایی چندانی ندارند و مناسب این محیط ها نمی باشند.

این دستگاه سردکن با محض روشن کردن به سرعت از گرمایی که در محیط وجود دارد کم می نماید و در حقیقت تهویه عالی به وجود می آورد چون که همزمان هم دما و هم رطوبت را کم می نماید و با دارا بودن فیلتر، ذرات معلق در محیط را با فیلتری که در آن ها کار گذاشته شده است از هوای محیط جدا می نماید.

کولر گازی در حقیقت یک موتور گرمایی می باشد که می تواند گرما را از محیط سرد به محیط گرم منتقل کند و این شاخص ترین تفاوت میان کولر آبی و گازی می باشد، زیرا کولر آبی گرمای محیط را به آبی که تبخیر می نماید و در مخزن کولر قرار گرفته است انتقال می دهد. در مکان هایی که این دستگاه نصب می گردد محیط مربوطه باید از فضای خارجی ایزوله گردد در حالی که در کولر آبی ایزوله شدن محیط اصلا وجود ندارد، زیرا که کولر آبی در محیط خارج کار گذاشته می گردد.

انتقال دادن گرما در برخی کولر های گازی می تواند برعکس باشد و می توان از آن به اسم وسیله گرمایشی استفاده کرد در حالی که کولر آبی این قابلیت را دارا نیست.

استفاده از تجهیزات خنک نماینده گازی به اسم یک وسیله سرمایشی و جایگزین کولر آبی یک گزینه عالی است. زیرا که مانع ورود آلودگی ها از خارج ساختمان به داخل آن می گردد و در عین حال هوای داخل را هم تصفیه می نماید.

دلیل آب دادن کولر گازی

نشتی دادن آب کولر گاز به دلیل مسائل فنی، تخلیه نشدن درست آب و نصب نادرست و یا بی کیفیت بودن محصول می تواند باشد. در هر صورت آب دادن، نشتی و تخلیه نشدن آب کولر گازی باید فورا رفع گردد و آن را فیکس کرد. چون که ممکن است باعث آسیب تماشا شدید کولر گردد.

دلیل ریزش آب از پنل کولر می تواند به خاطر رطوبت هوا باشد. در حقیقت رطوبت موقعی که دمای هوا تغییر کند، تغییر فاز می دهد و از گاز به مایع تغییر شکل می دهد، در این مواقع می توان میزان رطوبت را به صورت تقریبی تشخیص داد.

دلیل دیگر از نشتی آب کولر گازی، گیر کردن لوله تخلیه آب کولر می تواند باشد، وقتی که لوله تخلیه، آب داخل آن جمع گردد به دلیل تبدیل شدن گرد و خاک به گل در داخل لوله، آب از مخزن تخلیه می گردد.

همه چیز درباره کولر گازی اینورتر

مسئله فراوری کولر گازی سالیان دراز است که دغدغه فراوری نماینده گان این محصول بوده است و چند سالی است که کولر هایی با نام اینورتر یا کولر کم مصرف وارد بازار شده است. نوع اسپلیت یا دو تکه از جمله کم مصرف ترین خنک نماینده ها می باشد.

قیمت کولر گازی ال جی

کولر گازی گازی ال جی مدل M13AJH.SJ2

13700000 تومان

کولر ال جی مدل New Titan

14500000 تومان

کولر ال جی مدل 1800 Next Fighting

18400000 تومان

کولر ال جی مدل M19AKH.SK2

18600000 تومان

کولر ال جی مدل Dual inverter

18900000 تومان

کولر ال جی مدل LSN303HLV

34300000

کولر اینورتر ال جی مدل LSU303HLV

41000000 تومان

معرفی کولر گازی اجنرال

کولر گازی اجنرال دارای انواع اسپلیت دیواری، داکت، کاستی و مولتی پنل ساده و پیشرفته می باشد . اجنرال با بهره گیری از تکنولوژی فوق پیشرفته کشور ژاپن از بیشترین کارکرد و دوام در انواع آب و هوا های مختلف می باشد. بعلاوه این دستگاه سابقه ای درخشان در زمینه تهویه می باشد. به همین دلیل آن را به نام ریش سفید کولر ها می شناسند و در ظرفیت های:

9000

12000

18000

24000

28000

30000

32000

36000

در بازار یافت می شوند.

دستاورد غول عظیم صنعت و تکنولوژی یک شرکت ژاپنی به نام GHP TOYOTA ASIN کولری را طراحی نموده سات به نام کولر گازی گاز سوز:

کولر گازی گاز سوز نوعی نو و منحصر به فرد از خانواده تجهیزات خنک نماینده می باشد که گرایش این محصول به طرف بهینه سازی مصرف انرژی است. این کولر قابلیت فراوری آب گرم و فراوری گرمای مطبوع با کیفیت عالی در زمستان است که در کشور ما می توان جایگزینی بسیار خوب برای سایر کولر ها به ویژ در اقلیم هایی مانند مازندران و جنوب کشورمان که رطوبت و شرجی هوا بسیار بالا است باشد.

این سیستم کاملا امروزی و مدرن و البته گاز سوز می تواند این شبهه را ایجاد کند که این نوع کولر گران قیمت می باشد که به نظر می رسد خرید آن برای منازل مسکونی اشتباهی عظیم است.

این کولر های گاز سوز بر خلاف تصور تا حد زیادی دارای صرفه مالی هستند، به خصوص در ساختمان ها و بناهایی که زیر بنای آن ها بیشتر از 800 متر مربع باشد، به طور جدی و حقیقی دارای توجیه مالی هستند.

از دیگر مزیت های این محصول کنترل فوق پیشرفته هوشمند در آن ها است و تنها هزینه آن عوض کردن روغن آن بعد از مدتی طولانی است. از دیگر خاصیت این کولر آن است که اگر که ساختمان یا ویلا خالی از سکنه باشد، کولر گاز سوز می تواند روشن باشد که موجب می گردد هوای داخل ساختمان مطبوع گردد و از رشد قارچ و کپک جلوگیری می گردد. به دلیل این که این دستگاه هوشمند می باشد بنابراین می تواند دمای مورد نظر را انتخاب نموده و دستگاه خود به صورت اتوماتیک به کار خود ادامه دهد.

بعلاوه این دستگاه با استفاده از ترموستات و سنسور دمای محیط ساختمان را بسیار منظم و دقیق کنترل کند و حفظ نماید و رطوبت هوا را جذب کند. در صورتی که نخواهید از آب گرم دستگاه بهره ببرید قسمت فراوری آب گرم خود متوقف می گردد و در خاتمه باید بگوییم که مزایای این کولر گازی گاز سوز آنقدر فراوان است که نمی توانیم در یک مطلب به طور کامل آن را شرح دهیم و برای شما شرح دهیم.

نتیجه:

احتیاج به سرد کردن محیط و کلافه شدن از هوای گرم باعث شد تا بشر در پی راهی برای حل این معضل باشد. حال که دهه ها از اختراع اولین کولر گازی می گذرد تکنولوژی به یاری بشر آمده تا بتواند هر روز بهتر از دیروز این اختراع خود را ارتقا ببخشد و باید گفت که در این راه بسیار پیروز بوده است و هم چنان در این زمینه در حال پیشرفت است. چنان که شاهد هستیم هر روز انواع نو و پیشرفته تری از کولر گازی وارد بازار می گردد و در دسترس عموم قرار می گیرد.

جهت خرید کولرگازی به سایت ما به نشانی https://coolergazy.com مراجعه نمایید…

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1702

به "قیمت کولر گازی اینورتر ال جی و اجنرال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت کولر گازی اینورتر ال جی و اجنرال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید