سیم کارتتان را بدون سند زدن، واگذار نکنید

به گزارش شهر سرگرمی، در بسیاری از پرونده های کلاهبرداری، با سیم کارت هایی روبرو می شویم که در اختیار مالک اصلی نیست و افراد دیگری از آن سوء استفاده می نمایند و مجرمان سایبری هم به همین دلیل به دنبال خرید سیم کارت بدون سند زدن هستند.

سیم کارتتان را بدون سند زدن، واگذار نکنید

با توجه به اینکه بسیاری از جرائم و کلاهبرداری های اینترنتی و تلفنی با استفاده از سیم کارت های تلفن همراه سایر افراد انجام می گردد، کاربران نباید سیم کارت روشن و فعال خود را در اختیار دیگران قرار دهند. همان طور که پلیس فتا هشدار داده است، با در اختیار دریافت سیم کارت ها توسط مجرمان، ارتکاب اعمال مجرمانه و یا ایجاد هرگونه مزاحمت و سوءاستفاده به وسیله سیم کارت، این دارنده و مالک سیم کارت است که باید جوابگو باشد و قانون وی را می شناسد.

ازطرفی خرید و فروش سیم کارت های فعال بدون انجام تغییر سند مالکیت، غیرقانونی است و کاربران نباید سیم کارت های روشن خود را بدون تغیر سند مالکیت بفروشند، زیرا خریداران به این شیوه، مجرمان سایبری هستند که برای گم کردن رد خود دوست ندارند سند به نام خود بزنند.

کاربران باید از اعتماد بی مورد در مورد خرید و فروش سیم کارت در شبکه های اجتماعی پر کاربرد خودداری نمایند. همچنین کاربران باید هنگام انتقال سند مالکیت سیم کارت های خود، حتماً اکانت های شبکه های اجتماعی که با آن سیم کارت فعال شده اند را حذف کند، زیرا احتمال سوءاستفاده از اکانت ها در شبکه های اجتماعی توسط خریدار سیم کارت وجود دارد.

بنابراین ضروری است مالکیت سیم کارت ها را جدی بگیرید. بدین ترتیب تمامی مشترکان می توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در بخش خدمات الکترونیک و یا در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir به این سامانه مراجعه نموده و از تعداد سیم کارت هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، آگاه شوند. همچنین کاربران می توانند علاوه بر استفاده از سایت، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره های 3000150 و 3000504901 به وسیله یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام نمایند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1108

به "سیم کارتتان را بدون سند زدن، واگذار نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیم کارتتان را بدون سند زدن، واگذار نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید